Ne sokat dolgozz, hanem hatékonyan! AI és a média. A Stanley piaci megújulása a Minner Hírszemlében

Dátum

Megosztás

Nemrég megjelent egy kutatás, amiben arra a következtetésre jutottak, hogy az állandóan dolgozó vezetőknek rosszabb a teljesítményük. Hogyan hat a munkavállalóidra, ha túlhajtod magad? Richard Blumenthal szenátor az USA kongresszusának kifejezte az aggodalmát azzal kapcsolatban, hogy az AI veszélyeztetheti az újságírók munkáját. Az AI hallucinációjával erre kevés esélyt látunk egyelőre, bár vannak sikeres projektek MI bevonásával, hoztunk is pár példát az adásban. Egy 111 éves márka terméke lett a világ kedvenc vizes palackja – a TikTokon már milliárdos megtekintése van. Vajon hogyan lett a Stanley ennyire virális? A sikeres csapatok című könyv vezetőknek és nem HR-eseknek szóló kiadvány, bár utóbbiaknak is hasznára válhat, ha forgatják. Nem a vállalati kultúra kialakításáról szól, mint az Útmutató vezetőknek, hanem sokkal inkább iránytű a munkavállaló oldal megértéséhez.

A mikrofonok mögött Mándó Milán, Nyiri Donát és Sólyom Eszter.

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

Heti híreink és témáink:

Dolgozz kevesebbet, hogy jobb főnök legyél

Nemrég megjelent egy kutatás egy alkalmazott pszichológiával foglalkozó szaklapban, ami azt állítja, hogy a folyamatosan a munkával foglalkozó, azon állandóan gondolkodó vezetők, ártanak ezzel a teljesítményüknek. Az este nem kikapcsoló, munkát le nem tevő vállalkozókra éppúgy igaz ez, mint egy multis menedzsment rétegre.

A túl sokat a munkán agyalók mentális kapacitását leszívja az állandó készneléti állapot, és így a másnapi munkavégzésben nem tudnak elég energiát fordítani vezetői feladataikra. A felelősségvállalás és a vezetői szerep felvétele a munkanap során szintén sok mentális energiát igényel, és a kutatásban egyértelmű összefüggés mutattak ki ennek sikere és az előző esti kikapcsolódás, pihenés minősége között. Fontos, hogy nem csak a vezetők érezték jobbnak a pihenés utáni napokat, hanem a közvetlenül alattuk dolgozók is érzékelték a különbséget.

A kutatásból az is kiderült, hogy a kezdő vezetőknél sokkal nagyobb arányban van jelen ez a probléma, ők azok, akik még tapasztalatlanságukból adódóan túl sok energiát tesznek bele a vezetésbe és nem hagynak maguknak időt pihenni. Azt gondolják ettől lesznek jobbak, de a tapasztalat épp az ellenkezőjét mutatja. Szóval nem csak a munkatársak örülnek, ha este a főnök már nem elérhető és nem kommunikál, hanem a vezetőknek is szüksége van a munkáról való lekapcsolódásra.

Mindenkinek az a win, ha a munkaidő végével valóban véget ér a munka.

Forrás: HBR

Az AI veszélyezteti az újságírást?

Richard Blumenthal szenátor kifejezte aggodalmát azzal kapcsolatban, hogy az AI előretörésével az újságírók helyzete veszélybe kerül. Az ehhez tartozó meghallgatáson Roger Lynch, a Condé Nast médiavállalat vezérigazgatója, aki olyan kiadványok tulajdonosa, mint a New Yorker, a Wired és a GQ érvelt azzal, hogy az AI-t eddig is „lopott árukkal” fejlesztették. 

A New York Times még tavaly perelte be az OpenAI-t, mondván több millió cikkét használták fel a ChatGPT tanításához. A botok nem tűntetik fel forrásként az újságot, anyagi követelésről még szó sincs a perben. Ezzel szemben a német Axel Springer már megállapodást írt alá az OpenAI-jal. 

A harmadik vonulata a médiás ügyeknek, veszélyeknek, hogy az MI-halucináció miatt az AI a válaszokban sokszor hamis válaszokat is megad, sőt olyan forrásra hivatkozik ami nem igaz. Ebbe bizony Milán is belefutott már. 

Forrás: Kreatív

111 év után lett az internet kedvence a Stanley termosz

Az internet legújabb üdvöskéje egy 40 unciás termosz. Na nem akármilyen, hanem a Stanley termosz. Ez is bizonyítja, hogy nem csak az újdonságokból lesznek trendek. A márka egy évszázadon át árult újrahasználható termoszokat pilótáknak és dolgozó férfiaknak, amíg 111 év után rá nem találtak a közösségi média influencerek, most pedig határozottan TikTok híres:

  • 2020 óta a 40 unciás (kb 1,2 literes) Stanley Quencher névre keresztelt termosz a világ legnépszerűbb vizes palackja.
  • A Stanley bevétele a 2019-es 73 millió dollárról 2021-re 194 millió dollárra emelkedett. 
  • 2022-ben a vállalat újratervezte Quencherét új színekkel és textúrákkal, így a bevétel megduplázódott, 402 millió dollárra nőtt. 
  • Tavaly a márka eladásai meghaladták a 750 millió dollárt.

A közösségi média nagy szerepet játszott a márka feltámadásában. A #stanleytumbler hashtagnek milliárdos megtekintése van TikTokon, influencerek videókban mutatják meg a különleges poharaikat és masszív Stanley gyűjteményeiket. Bár lehet, hogy a trend organikusan indult, de a Stanley ügyes marketingesei hamar ráéreztek a célcsoportváltásra. Idén január 3-án például a Starbuckssal közös limitált kiadású tumblert adtak ki, a Starbucks új téli menüjének apropójából. A 45 dolláros pohár a másodpiacon, ebayen és társain 290 dollárért megy el. A Targetben kapható limitált kiadású pink termoszokért az üzletek előtt sátoroztak és szó szerint összeverekedtek a fogyasztók. Amikor pedig egy TikTok felhasználó kocsija leégett, és megmutatta, hogy a teljesen kiégett kocsiban felejtett Stanley pohár sértetlen, sőt, még mindig van benne jég, a cég kihasználta a virális pillanatot, és megajándékozta a vásárlót egy új autóval. 

Forrás: TheHustle

Könyvajánló: Sikeres csapatok

A Pallas Athéné könyvkiadóval együttműködésben készülő könyvajánlónkban ismét főként cégvezetőknek szóló könyvet hoztunk, bár ahogy látod a személyes fejlődést is fókuszba tesszük ezeknél a könyvajánlóknál. 

A sikeres csapatok című könyv vezetőknek és nem HR-eseknek szóló kiadvány, bár utóbbiaknak is hasznára válhat, ha forgatják. Nem a vállalati kultúra kialakításáról szól, mint az Útmutató vezetőknek, hanem sokkal inkább a iránytű a munkavállaló oldal megértéséhez. Nemcsak a csapatépítést segíti, hanem azt is, hogy a legjobbat hozd ki az embereidből. De arra is kitér a könyv, hogy ki a nem jó munkavállaló, sőt arra is, hogy mennyire nem jó, ha saját „sztárokat nevelsz”, de figyelmeztet, hogy hátrány, ha csak sztárokból áll a csapat. 

Szakmai szemmel a könyv segíti, hogy például az 1/1-es meetingeket hogyan vezesd, mit figyelj, mi a motivációja a munkavállalóknak. Néha ezekben csak vakon tapogatózunk. Természetesen nem csak erre jó, de mint vezető tudom, hogy milyen nehéz eszközrendszert megteremteni vezetőként, hogy a munkavállalói, csapatépítői kihívásokat kezelni tudjuk. 

Személyes fejlődésben a könyv segíti fejleszteni a híres-neves EQ-nkat, A célok, vízió rész nemcsak a csapattagoknak segít és rávilágít, hogy tudják-e merre is haladunk, hanem neked is hasznos lehet ezzel foglalkozni. A könyvben erre megoldásokat is találsz.

A könyvet itt tudod megvenni: Pallas Athéné

Korábbi hírszemlék:

Tóth Levente
Tóth Levente
Tóth Levente vagyok, a Minner csapat negyedik tagja, tartalomgyártó. A tartalmak közül legszívesebben a technológiai újítások és az AI köt le, tőlem ezekről fogtok leginkább olvasni.