A Meta múlt héten bejelentett egy rakás újdonságot az Advantage+ hirdetésekkel kapcsolatban. Egy ideje már mindenkit efelé próbálnak terelni, aki Facebookon akar hirdetni, akár még az alternatív lehetőségek elrejtésével is (ott vannak azok, csak keresni kell kicsit). Emellett a csillagos eget is leígéri a Meta az Advantage+ kampányok kapcsán. Személyre szabott kampányok, jobb eredmények, méghozzá csak pár kattintással. De tényleg segítenek az újdonságok?
A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.
Nyilván a szokásos kulcsszavakkal dobálózik a Meta az újdonságokkal kapcsolatban: a márkák sokkal nagyobb elköteleződést és magasabb konverziós rátát tudnak elérni, sőt, az eddigieknél is személyre szabottabb hirdetéseket tudnak indítani. Nézzük meg mi igaz ebből!
Advantage+ kreatív optimalizáció
A Meta már az Advantage+ bevezetése előtt is rá volt kattanva a videókra. Nyilván nem alaptalanul, mert rengetegen néznek videókat a Facebookon, Instagramon, és magas is ezek alatt az aktivitás. Ahogy a Meta mondta:
“A Reels és a videók nézettsége alkalmazásainkon tovább növekszik, mivel a napi megtekintési idők minden videótípusra vonatkozóan több mint 25%-kal nőttek éves összevetésben a negyedik negyedévben. Valójában az emberek most naponta 3,5 milliárd alkalommal osztják meg újra a Reels videókat.”
Ebből kiindulva fejlesztették tovább az Advantage+ kampányokat a videók kreatív optimalizációjával, ami annyit tesz, hogy most már a videós hirdetéseket automatikusan 9:16 képarányúra tudja optimalizálni a rendszer, hogy azok tökéletesen illeszkedjenek a Reels funkcióba, vagy a mobilos Facebook és Instagram appokba.
Sőt ezzel a funckióval automatikusan generálhatsz több verziót is a videódból, hogy a felhasználókat mindenhol a nekik megfelelő formátumban találja meg a hirdetésed.
De miért jó ez neked?
Egyszerűen azért, mert jobban jársz, ha az adott platformra optimalizálva jelenik meg a hirdetésed. Arról nem is beszélve, hogy ha kitölti az emberek képernyőjét a videód esélyük sincs mást nézni, amíg el nem görgetnek.
Ez ugyan jól hangzik, de van egy nagy veszélye. Ugyanis ezt gyakorlatilag csak a videó adott méretre vágásával tudja megoldani a rendszer. Vagyis már a forgatáskor / videó szerkesztésekor figyelned kell arra, hogy ne kerüljön semmi fontos a videó egyik sarkába / szélére se, mert azt így levághatja a rendszer. Ha pedig nem látszik egy lényeges infó, akkor nem lesz jó a videós hirdetésed.
Én amondó vagyok, ha ezt ki akarod használni érdemes alapvetően több formátumra optimalizálva megcsinálnod / megrendelned a videós hirdetéseid és beállítani a hirdetéskezelőben, hogy az adott platformon melyik verzió jelenjen meg.
Akkor viszont tényleg jó a funkció, ha a videódban amúgy sok az üres tér, mert úgy nem fog fontos dolgokat levágni a rendszer és 1 kattintással optimalizálja az adott megjelenítésre.
Termékcímke hirdetések
Instagramon már régóta vannak termékcímke hirdetések, vagyis olyan hirdetések, amik grafikáján meg tudsz jelölni egy adott terméket. A nagy újítás az, hogy márciustól a Facebook hírfolyamban is teszteli ezt a Meta, a tervek szerint áprilisban pedig globálisan elérhetővé teszik ezt.
Most jön a lényeg! Anélkül tudsz majd ilyen hirdetéseket készíteni, hogy létre kelljen hoznod egy Facebook boltot, ugyanis a weboldaladról is tudsz linkelni terméket az adott címkére.
De miért jó ez neked?
Eddig is lehetett közvetlenül egy terméket hirdetni, csak éppen úgy, hogy az adott hirdetéshez a termékoldal linkjét tetted. Ez annyiban fog megváltozni, hogy a hirdetéshez használhatod a landing oldalad (legyen az termék, kategória, vagy főoldal), míg a grafika címkéjére ráteheted a konkrét termék linkjét.
Személy szerint én nem tartom hatalmas újításnak, ami megváltoztatja a hirdetői piacot. Instagramon se robbantott akkorát, mint anno várták tőle, de az logikus, hogy a Facebook hírfolyamon is elérhetővé teszik ezt a funkciót.
Emlékeztető hirdetések
Eddig is készíthettél Instagramon emlékeztető hirdetéseket, vagyis olyanokat, amiknél az embereknek egy emlékeztetőt állított be a rendszer egy bizonyos időpontra. Ezt egy élő értékesítő adás, egy termék launch, vagy más hasonló alkalmával használták eddig a cégek.
A különbség, hogy most már nem csak Instagramon belüli termékre, vagy bejegyzésre tudod használni, hanem külső linkeket is beállíthatsz, mint a hirdetés tárgya. Vagyis egy új termék megjelenés, vagy egy akciózás esetében nem kell Instagram posztot beállítani, mint cél, hanem egyből mehet a saját weboldalad linkje a hirdetésbe, amihez beállítják az emberek az emlékeztetőt.
Személy szerint soha nem használtam ezt a hirdetési módot, így nem tudok tapasztalatból nyilatkozni, de úgy gondolom egy brand awareness felvezető kampány szakasszal, majd a termék indítás / akciózás értékesítési célú hirdetésével egyszerre hideg közönséget és a brand awareness kampány során elért embereket megcélozva hasznosabban tudod elkölteni a marketing kereted.
Termékvideók a katalógus hirdetésekben
Most már a Meta meg fogja engedni, hogy brandelt videókat vagy UGC videókat is lejátsszon a katalógus hirdetésed termékkártyája. Vagyis most már nemcsak képek, hanem videók is megjelenhetnek egy adott terméknél, ami jól hangzik, mert az érdeklődő sokkal több információt kaphat az adott termékről már a hirdetési fázisban. Nem kell így kattintania és felmenni a weboldalra ehhez.
Jobb webshop integrációk
A Meta javít a Magento és a Salesforce Commerce Cloud integrációin, amivel már az adott webshop platform rendszeréből is el lehet majd indítani a hirdetéseket.
A Meta szerint ezek az újítások azért lesznek jók, mert:
- „A vásárlók gyorsabb vásárlási döntéseket szeretnének hozni külső segítség vagy útmutatás igénybevétele nélkül.”
- „Ezért új, mesterséges intelligenciával működtetett eszközöket vezetünk be, amelyek több információt és személyre szabást nyújtanak az emberek számára a felfedezés pillanatában, hogy megadják nekik a biztonságot ahhoz, hogy vásárlást hajtsanak végre egy hirdetés megtekintése után.”
Megváltotta a hirdetési piacot a Meta?
Szerintem azért nagyobb a füstje ennek a csomagnak, mint a lángja. Vannak benne nyilván okos újítások, de nem beszélhetünk eget rengető dolgokról.
Az biztos, hogy a világ gyorsul és ezért érdemes minél direktebben kommunikálni a célcsoport felé, ha értékesíteni szeretnénk. Viszont
ezek a megoldások nem fogják helyettesíteni az átgondolt marketing stratégiát és hirdetési koncepció alkotást.
Szerintem az összes újítás közül a dinamikus videó verzió készítés az egyetlen, ami tényleg fontos. De ahogy anno a szöveg automatikus optimalizálásával, itt is vigyázni kell mit csinál a rendszer.
Még többet szeretnél tudni a Facebook hirdetésekről?
- Lépésről lépésre útmutató a hirdetéskezelőhöz: Facebook marketing online képzés
- Facebook hirdetés alapok: Útmutató kis és nagy cégeknek egyaránt – Letölthető guide
- Gyorstalpaló a Facebook hirdetésszövegeid írásához – konkrét példával
- Facebook marketing trendek 2024-ben: AI, UGC, rövid videók
Kiemelt kép: Canva