Ismét a Gazdasági Versenyhivatal elé került a Megbízható cég tanúsítványos cég, akik 2016-os támadások után új Fogyasztói Vélemény Tanúsítvány néven adtak plecsniket a cégeknek.  De úgy látszik nem nagyon tudnak velük mit csinálni, a GVH most 11 millióra bűntette a céget, ami nem biztos, hogy elrettenti az évei 100 milliós forgalmú vállalkozást. Főleg annak fényében, hogy a legutóbbi 2016-os botrány után csak annyit csináltak, hogy megváltoztatták a nevet. Na, de nézzük is, miért büntetett a GVG. + a cikk végén érdemes megnézni a GVH infografikát is.

A tanúsítványos megtévesztés

Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft. tisztességtelen kereskedelmi és üzleti gyakorlatot folytatott a „Fogyasztói Vélemény Tanúsítvány” kiállításával valamint kommunikációjával. A hatóság 11 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra, eltiltotta jogsértő magatartása folytatásától, és kötelezte, hogy a versenyhivatali döntésről közvetlenül tájékoztassa üzletfeleit, illetve honlapján is tegye közzé a határozat rendelkező részét.

Az Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft. (ÜVVK) 2016 júliusától „Fogyasztói Vélemény Tanúsítvány” néven kínálja korábban „Megbízható Cég” néven kibocsátott igazolását vállalkozások számára. Az ÜVVK, kereskedelmi gyakorlata szerint, egy speciális szoftver segítségével 18 kulcsszó (pl. „hazug”, „átvág”…) alapján vizsgálja a vállalkozásról fellelhető negatív véleményeket az interneten. Ha a keresés nem hoz ilyen eredményt, az adott cégnek lehetősége nyílik a csomag megvásárlására, amelynek birtokában megjelenítheti a tanúsítványt üzlethelyiségében, e-mailjeiben, honlapján, levélpapírján, illetve szóróanyagain.

Az ÜVVK „tanúsítványa” azt sugallja, hogy egy vállalkozás átfogó feltételrendszernek tesz eleget. A GVH vizsgálata azonban azt állapította meg, hogy a cég által végzett elemzés egyáltalán nem volt teljes körű, sőt, saját előadása szerint is kizárólag előre meghatározott, alacsony számú kifejezés algoritmikus szűrésére terjedt ki. Az így kibocsátott „tanúsítvány” ezért valós minősítés nélkül ösztönözhette a vásárlókat olyan ügyleti döntésre, amelyet egyébként nem vagy másként hoztak volna meg. Az ilyen megtévesztés a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül. Szintén jogsértőnek bizonyult a cég hasonló tartalmú kommunikációja a vállalkozások megrendelési szándékának ösztönzésére.

Ennyire jövedelmező a plecsnis üzlet?

A válasz igen! Nem csak ők, de több is foglalkozik ilyennel, ki minőségibben csinálja, ki így, ahogy a fenti. Egy Minneres ötletben írtam erről a piacról és, hogy milyen lehetőségek vannak benne: A hoteleknél a csillagozás jó megoldásnak bizonyult, vállalkozásokra még nem talált ki senki hasonlót

+Extra sztori:

Képzeld a cég akart reklámozni a Minneren, mármint az Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft. Még nyáron kerestek meg, természetesen nemet mondtam, ahogy korábban egy gyors kölcsönökkel foglalkozó cégnek és egy kriptovalutás cégnek is. Én megszűröm a szponzorokat.

GVH infografika