vasárnap, január 17, 2021

A Mozilla Firefox miatt jobban mehet a Yahoonak?

Az utóbbi másfél hónapban mintha csak a NASA lőtte volna ki, úgy emelkedett a Yahoo részvény árfolyama. Közel 30%-ot tudott emelkedni. Az okokat már leírtuk korábban (itt, ittitt és itt), és számításunk be is jött. Nemcsak az Alibaba részedése miatt növekedett, hanem a piaci várakozások is egyre nagyobbak a céggel kapcsolatban, ami felhajtja az árat.

Firefox
A Mozilla Firefox 10 év után megválik a Google-től, vagyis az alapértelmezett kereső a böngészőben már nem a nagy keresőóriás lesz, hanem a Yahoo. A Google évente 100 millió dollárt fizetett a jelenlétért, de a Chrome böngésző miatt sem indokolt tovább az együttműködés. A Yahoo ugyanúgy fizetni fog ezért a szolgáltatásért, igaz az összeget eddig nem hozták nyilvánosságra. Azért is jó a Yahoonak, mert akik Firefoxot használnak, nagy részük nem fogja lecserélni (manuálisan) a Google keresőre a beállításokban, így nőhet a piaci részesedése.

Mennyi a reális árfolyam a Yahoonak? Meddig mehet még?
Az árfolyam, még mindig alacsony szinten van, igaz a vásárláson gondolkodóknak egy kis kivárás segíthet, mivel korrekció elképzelhető (így még jobb áron vásárolhatunk). A nagyobb befektetési cégek elemzői 60 dollárra várják az elkövetkező időszakban, ami további 15%-os emelkedés. Igaz nem szeretjük összehasonlítani folyton a P/E rátákat (egy részvényre jutó eredmény), de a Yahoo a 6,82-es rátával a szektor többi cégéhez képest is alacsony, ami jelentheti azt is, hogy olcsó a részvény, tehát még van bent potenciál. Véleményem szerint a Yahoo újra feltámad. A részvényárfolyam köszönhetőben például az Alibaba részesedésnek, akár 100 dollár közelébe is mehet 1-2 éven belül.

yahoo_nov

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek