A Potzak startup tőkebevonása a Tőkeportálon keresztül. Kisbefektetőként is lehetőségünk van befektetni [podcast]

Dátum

Megosztás

Már Magyarországon is adott a lehetőség a startupok, vállalkozások előtt, hogy tőkét vonjanak be kisbefektetőktől, közösségi finanszírozás által. A Tőkeportálon keresztül érhető el ez a lehetőség, ahol is a startupok meghirdethetik tőkegyűjtő kampányukat. A befektetők, kisbefektetők pedig az oldalon keresztül tudnak befektetni a cégekbe, és tulajdonrészt szerezhetnek a sikeres kampányok után. A Potzak startupon keresztül bepillantást nyerhetünk ebbe a tőkegyűjtésbe (az alapítókkal beszéltem), és nem mellesleg én is befektettem ebbe a startupba a Tőkeportálon keresztül.

A podcast

Spotify-on ide kattintva éred el, Apple Podcastban itt , vagy beágyazva itt:

A podcast leirata, rövid vázlata

A Potzak a Tőkeportálon keresztül gyűjt tőkét, és a kisbefektetők részesedést kapnak a tőkéjükért cserébe a Potzak.org Zrt.-ből.

A probléma / megoldás, a vállalkozást ezt csinálja: A Potzak vállalkozás egy online kezeléscsomagot ad a szétnyílt hasizom legyőzésére (kismamáknak). A szétnyílt hasizom az anyák 50-70%-át érintő egyészségügyi állapot, amire jelenleg nem létezik megfelelő, orvosi eljárásrend.

Ide kattintva egyből a Tőkeportálon található Potzak kampányon találjuk magunkat, tovább részleteket találsz, és itt tudod elindítani a befektetési folyamatot (mindezt teljesen online).

Cél a nemzetközi piac? Ahogy a startupok esetében, úgy a Potzaknál is cél a nemzetközi megjelenés. Ahogy láthattuk már egy korábbi cikkünkben, és a kampányoldalukon is, vannak versenytársak. Utóbbi előny is, hiszen látjuk, van piaca a terméknek. Itthon 10 000 forintot fizet egy felhasználó a gyakorlatok hozzáféréséért, míg ez nemzetközi piacon 38 000 forint.

Mire kell a tőke? Az applikációt szeretnék még jobb funkciókkal ellátni, ami lehetővé teszi, hogy ne csak Magyarországon induljanak el.

Mire számíthat egy befektető, cél-e a felvásárlás? Az alapítók 3-5 éves távlatban látják azt, hogy egy potenciális felvásárlás elég kerülhessenek. Ez a befektetőknek egy többszörös megtérülést jelentene.

Ez egy applikáció, videógyakorlatok vannak rajta. Nem tudja kikerülni a fogyasztó? Nem jut hozzá máshol? Dr. Bajzik Éva az egyik alapító mondta el, hogy természetesen máshol is elérhető, de összegyűjteni minden információt és gyakorlatot már hosszabb idő, amire nem biztos hogy ideje van a célcsoportnak (főleg kismama), és az applikáció ad egy fajta plusz motivációt a teljesítéshez. Az Potzak első verziójának megjelenésekor látható volt, hogy van igény rá, rövid idő alatt több ezren töltötték le.

Hallgasd meg a teljes adást!

A Tőkeportál ad egy platformot, hogy sokkal könnyebben tudjanak a kisbefektetők egy vállalkozás, startup sikereiben részt venni, vagyis tulajdonost szerezhessenek. Az előző cikkben bemutattam lépésről lépésre, hogy én hogyan fektettem be, továbbá ezzel kapcsolatos cikkeket is ide belinkelem:

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...