Magyarországon is már elérhető speciális közösségi finanszírozó megoldásnak köszönhetően a vállalkozások úgy gyűjthetnek pénzt, tőkét befektetőktől, hogy közben tulajdonrészt is adnak nekik. A Tőkeportál adja nekünk ezt a platformot, ő köti össze a befektetőt a tőkét gyűjtő vállalkozással. És most itt egy forró lehetőség: a Potzak nevű vállalkozásba fektethetünk be, akik igazán jó megoldást nyújtanak a célcsoportjuk, a kismamák sokaságát érintő hasi problémára. Akár már néhány tízezer forinttal is részese lehetünk a vállalkozás későbbi sikerének, mi is résztulajdonosok közé kerülhetünk. Egészség, női önkép, digitalizáció, kismama piac, segítünk is…., ezek mind olyan hívó szavak a projektnél, hogy azonnal akár az alapítók között szeretnénk lenni.
A jó befektető meglátja az üzleti lehetőségeket, trendeket
Te is olyan vagy, hogy meglátod a napelemes támogatásról szóló híreket, egyből azon gondolkozol, hogyan lehet ebből profitálni? Vagy ott vannak a családtámogatási programok és azt mondod: ejj, hogy nincs erre semmi megoldásom! Egy kisgyermekes, vagy egy építőipari projekt sem, vagy legalább valami applikáció ötlet… Nos itt a lehetőség, amikor is résztulajdonosa is lehetsz egy cégnek, és így kiaknázod az ebben a piacban lévő lehetőségeket is. És persze neked a tőkén kívül semmi mást nem kell hozzátenned.
Lássuk, hogy néz ez ki röviden, aztán menjünk mélyebbre:
- A probléma / megoldás: A Potzak vállalkozás egy online kezeléscsomagot ad a szétnyílt hasizom legyőzésére (kismamáknak). A szétnyílt hasizom az anyák 50-70%-át érintő egyészségügyi állapot, amire jelenleg nem létezik megfelelő, orvosi eljárásrend.
- A Tőkeportálon keresztül, nyilvánosan keresnek befektetőket (mind intézményi, angyal-, mind kisbefektetőket).
- A legkisebb befektetési összeg: minimum 29 euró (10 013 forintot)
- Tőkecél (amennyi pénzt összeakarnak gyűjteni): minimum 43 380 euró (15 009 487 forint)
- A POTZAK.ORG Zrt. -be kapunk részesedést, ha beleinvesztálunk.
- Itt a weboldala, hogy a befektetési döntést még alaposabban meg tudd hozni: https://potzak.org/
- A kampány oldal: Ide kattintva egyből a Tőkeportálon található Potzak kampányon találjuk magunkat, tovább részleteket találsz, és itt tudod elindítani a befektetési folyamatot (mindezt teljesen online).
- Már csak néhány nap és vége a befektetési időszaknak! November 16-ig van lehetőségünk részesedni a cégből.
- Ezzel el is kezdheted a befektetői portfóliód kialakítását!
A Potzak megoldása, a piac, és miért is emelem éppen ki
Szinte a csapból is az folyik most, hogy digitális vállalkozások, az online-ban van a pénz, mindenki próbál a weben valamit csinálni. Tehát az, hogy a Potzak az anyáknak digitális megoldást nyújt, már egy jó pont. A Potzak vázát egy 8 gyakorlatsorból álló, otthon végezhető edzésprogram alkotja, amit kifejezetten anyukák számára fejlesztettek ki. Digitalizáció tehát kipipálva, teljesítve.
Kisgyermekes piac, családtámogatás. Olyan gazdasági, támogatási környezetben vagyunk most, ami serkenti a gyermekvállalást. Ha a friss 2020 szeptemberi adatokat nézzük, akkor 8442 gyermek jött világra, 5,9%-kal, 470 újszülöttel több, mint 2019 szeptemberében. A házasságkötések száma emelkedett, 8948 pár lépett frigyre, 2,9%-kal, 256-tal több a 2019. szeptemberinél – (Forrás: Ksh).
Izgalmas adatok, igaz?
A teljes piac, hogy legyen viszonyítási alapod: kutatások alapján a szétnyílt hasizom az anyukák 50-70%-át érinti világszerte. Ez pusztán Magyarországon, évi 93 000 szüléssel számolva 63 000 érintettet jelent. Nem csak a szülés utáni években lehet valki célcsoport, akár a szülés után 10-20 évvel is elkezdheti, így még nagyobb a célcsoport. Egy startup életében természetesen a cél a nemzetközi piac, ez a megoldást könnyen skálázható.
Marketing: Tulajdonosként gondolkodjunk! Hol adjuk ezt el (nekem lesz benne részesedésem)? Látva azt, hogy a kismamák előszeretettel osztják meg tapasztalataikat a közösségi oldalakon, csoportokban, a virális terjedésben is bíznak a Potzak marketingesei. Továbbá én, mint marketinges mondom, hogy ami ennyire jól körül írható probléma, arra nagyon könnyű marketing kampányokat, marketing anyagokat készíteni, továbbá növeli a konverziós rátát. Arról nem is beszélve, hogy ez jó, javítja a hölgyek pozitív önképét, segítünk, mi lehetne ennél jobb egy termékben / szolgáltatásban (termékelőny)?
Versenytársak: Amikor ezt a gyűjtést megláttam, egyből arra gondoltam, hogy igen, van piac, hiszen vannak versenytársak (ez mindig jó).

A pénz honnan jön, miből lesz bevétel? A Potzak egy online felületen, bármilyen eszközről könnyedén elérhető 8 gyakorlatsorból álló digitális edzésprogram. A videós tartalmak egyszeri regisztráció és egyszeri előfizetési díj megfizetése után az oldalra történt bejelentkezés után elérhetők a felhasználói fiókban. Jelenlegi állapot szerint 10 000 forint lesz ez a fix díj, de még nincs végleges ár, tesztelni szeretnék. A konkurens nemzetközi megoldások 125 dollárba kerülnek, ami átszámítva 38 000 forintnak felel meg. Lesz hová nőni!
A Potzak bemutatkozó videója a befektetők részére:
És most merülj el a projektben, már csak néhány napunk van, hogy beszálljunk. Leszel a tulajdonostársam a cégben? Kattints ide, regisztrálj a Tőkeportálra, nézd meg alaposan a Potzak kampányoldalát, aludj rá egyet, álmodd meg azt, hogy részese lennél-e ennek a vállalkozásnak!
- Előző cikkünk a témában: Kisbefektetőként így szállhatunk be hazai vállalkozásokba és profitálhatunk a későbbi sikereikből
- Potzak bemutatása a Minneren: Kismama piac, digitalizáció, problémamegoldás. Hol írjam alá? Üzleti lehetőség kisbefektetőknek is
- Itt pedig fagattam az alapítókat: A Potzak startup tőkebevonása a Tőkeportálon keresztül. Kisbefektetőként is lehetőségünk van befektetni [podcast]
Kockázati figyelmeztetés: A kezdő vállalkozásokba fektetni különösen kockázatos, akár a teljes befektetett tőkédet elveszítheted. A Tőkeportál a megjelenített információkat ellenőrizte, de a vállalkozások működéséért, az üzleti modell kockázataiért nem vállal felelősséget. Kérjük, mielőtt befektetnél, tájékozódj a kockázatokról.
Forrás: KSH
Fotó: Envato License