A Snapchat végre olyat lép, ami a befektetőknek is pénzt hozhat. A játékapplikáció-piacot is megcélozza

Dátum

Megosztás

A Snapchat jelenleg a 7. legnagyobb közösségi oldal a világon, ha a kínai WeChatet nem vesszük számításba. Főleg fiatalok használják a chatalkalmazással kombinált közösségi oldalt. A Facebook tőlük másolja az olyan népszerű megoldásokat, mint aminek alapja az Instagram és FB történet, vagy a kiterjesztett valóságos funkciók, matricák. Tehát innovációban a Snapchat nincs lemaradva. Most egy olyan új területre is összpontosít, ami bizony felkeltette az én figyelmemet is, mint tőzsdei befektető.

Az alábbi ábrán látod a legnépszerűbb közösségi oldalakat

A Facebookhoz tartozó oldalak az első 4 helyen, és mind 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik. A Snapchat a végén kullog. (ábra alatt folytatom).

A Snapchat és az appon belüli játékok

Már biztosan találkoztál te is olyan játékkal, amit mondjuk el tudtál indítani a FB Messengeren belül. Most ehhez hasonló piacra akar belépni a Snapchat. Az applikáción belül játszható játékok piacát célozta meg. A brit VR startup csapat, a PlayCanvas segítségével olyan AR platformot tud adni a fejlesztőknek, amivel könnyebben tudnak kiterjesztett valóságos applikációkat fejleszteni.

  • A BusinessInsider elemzéséből kiderül, hogy a Snapchat célja egyrészt az, hogy növelje az applikáción belül eltöltött időt. A felhasználók úgy tudjanak játszani, hogy közben nem kell elhagyniuk az appot. A ranglisták és a gamification élmény pedig nagyobb elköteleződést eredményez.
  • Kínában a WeChat applikáció tudott nagy sikereket elérni az „app-within-app” megoldással (az applikációban applikáció). A felhasználóknak nem kell kilépniük, telepíteniük…, hanem egy appon belül megvan minden.
  • Minner megjegyzés:
    • Az utóbbi időben sokat foglalkoztam a mobilapplikáció piac tanulmányozásával. Ha a Snapchat megoldja az applikáción belüli vásárlásokat is, akkor nagy piacra tehet szert ezen a területen, mert részben megoldja az applikációk marketingjét is és a fejlesztőknek egy jó bevételi forrást jelenthet.
    • Az  iOS App Store és a Google Play játékapplikációk esetében egy-egy felhasználó rengeteg marketing költségbe kerül míg elkezd költeni, vásárolni.
    • A felhasználói főleg fiatalok, tehát szintén jó célpiac és jó területválasztás az AR.
    • További általános információ, gyorstalpaló a Snapchatről ebben a cikkben: Snapchat marketing áttekintő

A Snapchat részvény

Tavaly a részvény kibocsátásakor óvatosságra intettelek titeket.  Azóta eltelt több mint 1 év, és a részvény a felére csökkent. És most! Spekulációs céllal ez most egy jó részvény. Én a spekulációs keretemből vásárolok a Snapchat részvényből. A 10 dolláros ár jó támaszszintnek tekinthető. Ha 9,5 dollárig lecsökkenne, már nem tartanám a részvényt. A vásárlás mellett azért döntöttem, mert a felhasználók még kitartanak az app mellett. Jó alternatíva a fiataloknak, továbbá a játékapp megoldással újrapozicionálja magát. Korai fázisban lépek be, ha bejön a spekulációm. A célárat 40 dollárra tettem. Később 17 és 23 dolláron újra vásárolok.

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!