A Starbucks árat emel, megteheti

A Starbucks 2014-ben emelt utoljára árat, akkor azért mert a kávé világpiaci ára az előző időszakhoz képest megugrott. Azóta igaz, hogy mérséklődött a kávé ára, viszont közben a cég béreket emelt, és a költségei is nőttek. Erre hivatkozva átlagosan 1%-os áremelést jelentett be a cég.

A cég úgy is emeli az árát, ha közben negyedévről negyedévre jobban teljesít, az év első három hónapjában 18%-kal nőtt a vállalat nyeresége. Az áremelés nem csak USA-ban működő üzleteket érinti, hamarosan itthon is érzékelhető lesz a változás.

Áremelés és hatása
A tipikus Starbucksba járókat nem fogja eltántorítani az áremelés. Persze van egy alternatíva is, de az 1%-os emeléssel a cég csak jól járhat.

Új piacra is betör
Előző Starbucksos cikkünkben leírtuk, hogy a cég bővíti a termékeit, és többféle szendvicset és salátát is kínál a közeljövőben. Az egészségtudatosságra is összpontosít, a vásárlói rétege pedig pont ezt is képviseli.

Ebből következtettük tehát, hogy a részvény jó hosszútávú befektetés lehet, mivel a McDonald’s piacának egy részét is megszerezheti a cég.

Előző cikk megjelenése óta 5%-ot emelkedett a részvény, így szépen lassan építeni lehet a pozíciót. És egy nagyobb korrekciót is ki tudunk védeni.

Starbucks részvény elemzés (2015. 06 05.):
Mennyi a célár? Mennyi hozamot adhat?
Valószínűleg átlagáron 50-60 dollár között folyamatosan tudunk vásárolni, és 80-100 dollár közé emelkedhet 1-3 éven belül a részvény. Akkor fog jelentkezni a számokban az új piac eredménye. Ez így kb 70% profitot fog jelenteni!

Starbucks  részvény elemzés - finviz.com
Starbucks részvény elemzés – finviz.com

forrás: cnbc
Fotó: Starbucks

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!