vasárnap, január 17, 2021

A Starbucks árat emel, megteheti

A Starbucks 2014-ben emelt utoljára árat, akkor azért mert a kávé világpiaci ára az előző időszakhoz képest megugrott. Azóta igaz, hogy mérséklődött a kávé ára, viszont közben a cég béreket emelt, és a költségei is nőttek. Erre hivatkozva átlagosan 1%-os áremelést jelentett be a cég.

A cég úgy is emeli az árát, ha közben negyedévről negyedévre jobban teljesít, az év első három hónapjában 18%-kal nőtt a vállalat nyeresége. Az áremelés nem csak USA-ban működő üzleteket érinti, hamarosan itthon is érzékelhető lesz a változás.

Áremelés és hatása
A tipikus Starbucksba járókat nem fogja eltántorítani az áremelés. Persze van egy alternatíva is, de az 1%-os emeléssel a cég csak jól járhat.

Új piacra is betör
Előző Starbucksos cikkünkben leírtuk, hogy a cég bővíti a termékeit, és többféle szendvicset és salátát is kínál a közeljövőben. Az egészségtudatosságra is összpontosít, a vásárlói rétege pedig pont ezt is képviseli.

Ebből következtettük tehát, hogy a részvény jó hosszútávú befektetés lehet, mivel a McDonald’s piacának egy részét is megszerezheti a cég.

Előző cikk megjelenése óta 5%-ot emelkedett a részvény, így szépen lassan építeni lehet a pozíciót. És egy nagyobb korrekciót is ki tudunk védeni.

Starbucks részvény elemzés (2015. 06 05.):
Mennyi a célár? Mennyi hozamot adhat?
Valószínűleg átlagáron 50-60 dollár között folyamatosan tudunk vásárolni, és 80-100 dollár közé emelkedhet 1-3 éven belül a részvény. Akkor fog jelentkezni a számokban az új piac eredménye. Ez így kb 70% profitot fog jelenteni!

Starbucks  részvény elemzés - finviz.com
Starbucks részvény elemzés – finviz.com

forrás: cnbc
Fotó: Starbucks

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek