A Starbucks veszi át a McDonald’s helyét, vagyis piacát? De, jó értélemben!

A Starbucks kávéházlánc kihasználva azt, hogy már több mint 20 000 kávézójuk van világszerte elkezdték bővíteni termékpalettájukat, és az ételekre is jobban koncentrálnak. A Starbucks most egy éppen átalakuló piacba tud betörni, mivel a McDonald’s jelenleg azzal küzd, hogy meggyőzze a vásárlókat arról, hogy az ételei egészségesek. A fogyasztók elvárásai megváltoztak, sokkal tudatosabban étkezünk, és a Meki most hátrányba kerülhet. És pont jókor lép a Starbucks a piacra, a Deutsche Bank elemző szerint. Miért is?

A kávézólánc naponta átlagban egy, sőt egyes adatok szerint már átlagban kettő új kávézót nyit szerte a világban. Persze még mindig az USA a domináns, ahol van olyan város, hogy 100-200 méterenként van egy-egy Starbucks (közel 12000 kávézó van az USA-ban). Az üzletek tehát már megvannak, így nem kerül sokkal többe egy-egy új termék bevezetése.

Divatos, trendi
A Starbucks trendi, és divatos a fiatalok körében. 15-30 év között fiatalok imádnak oda járni, és egyre többen választják az ételeket is. Az egészségtudatos életmód már a fiataloknál is jelentkezik, és erre jól rá tud erősíteni a Starbucks. A termékpalettát bővítik több szendviccsel, különböző salátákkal.
Miért jó ez? Így a fiatalok élethosszig tartó vásárlóvá válhatnak. És 5-15 év múlva a Starbucks még értékesebb márka lesz.

A részvényt ez év áprilisában splitelték, tehát a részvény árfolyamát megfelezték, és minden részvényesnek dupla annyi részvénye lett. Akkor 50 dollár körüli ára lett így a Starbucks részvénynek. (Az árfolyam grafikonján ez nem látszik.) Látható, hogy szépen emelkedik. Jelenleg az ára nem kimagasló, nem túlértékelt. Korrekció lehet az árfolyamba. Véleményem szerint ennél a részvénynél használható a cost average effektus  Bár nem havonta, hanem lehet jobban elosztva, negyedévente vásárolni, vagy árfolyamtól függően több részletben.

Például 500 ezer forintot szánunk a befektetésre, akkor 100 ezer forintért most veszünk részvényt, és amikor az árfolyam változik úgy döntünk további vásárlásról mondjuk 1-2 hónap múlva. Viszont 44 dollár alatt óvatosan kezelném a részvényt, jobb félni, mint megijedni. További vásárlást nem eszközölnék. A legtöbb magyar brókercégnél is tudunk vásárolni a részvényből.

Mennyi a célár? Mennyi hozamot adhat? Valószínűleg átlagáron 50-60 dollár között folyamatosan tudunk vásárolni, és 80-100 dollár közé emelkedhet 1-3 éven belül a részvény. Akkor fog jelentkezni a számokban az új piac eredménye. Ez így kb 70% profitot fog jelenteni!

Starbucks részvény elemzés - Minner.hu - finviz.om
Starbucks részvény elemzés – Minner.hu – finviz.om

Forrás: Deutsche Bank
Fotó: Starbucks

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!