A Super Bowl alatt futó reklámoknak a felében láthattak a nézők #hashtag -et (direkt írjuk elé a kettős keresztet, így néz ki). A reklámozók tehát már nem a weboldal címekre akarták a hangsúlyt helyezni (igaz azt is megjelenítettek szép számmal), hanem a jól elhelyezett #hashteg-el akarják elérni, hogy a facebookon és Twitteren a felhasználók használják.
Ezzel egyrészt össze is tudják gyűjteni egy helyre, ki használta az adott #hashtag-et. A marketingeseknek is hasznos eszköz, mert mérni tudják, hányszor jelent meg, mikor… Tehát egy jó visszajelzés nekik.
De a felhasználók is ezzel jól járnak, bárki elkezdhet saját hashtag-et használni, így később könnyebb visszakeresni tartalmakat. pl. #minnernektetszik Ha ezzel twittereznék, akkor később könnyebben visszakereshetem az olyan cikkeket, amit később be tudok emelni a saját tartalmakba.
A reklámozók ezeket használták. Próbáld ki, hogy rákeresel Facebookon, vagy Twitteren az alábbiakra, az elsőt be linkeljük Facebookra, a másodikat pedig Twitterre:
Toyota: #OneBoldChoice
BMW: #HelloFuture
Snickers: #EatASnickers
Skittles: #SettleIt
Lexus: #LexusNX
T-Mobile: #Uncarrier, #KimsDataStash
Budweiser: #BestBuds
Coca-Cola: #MakeItHappy
Avocados From Mexico: #FirstDraftEver
Dove Care + Men: #RealStrength
Doritos: #Doritos
Nissan: #WithDad
Esurance: #sorta
Fiat Chrysler: # 500X
GoDaddy: #GoDaddy
Always: #likeagirl
Microsoft: #empowering
Lexus: #LexusRC
Mophie: #staypowerful
Loctite: #winatglue
Bud Light: #upforanything
Mercedes: #TheBigRace
Wix.com: #ItsThatEasy
Mi is használunk ilyen hashtag-et, a #részvényesvagyok cikkekhez, témához kapcsolód anyagokat így is megosztjuk, könnyen átláthatóvá tesszük.
Nézd meg ezen az infografikán a hashtag történetét: