A Volkswagen dízelbotránya után nem meglepő, hogy a német autógyártók részvényei erősen esni kezdtek. Az egész német autóipart magával rántotta a VW csalás. Az előző cikkben jeleztem, hogy megnézzük ki lehet a nyertese ennek.
A Tesla számomra mindig is talány volt, picit kockázatos. Ámbár 200 dollár környékén jó szinten volt ahhoz, hogy érdemes volt vásárolni. Be is jött a tippem, és 20-25% hozamot könnyen zsebre tehetett bármelyik olvasóm ezzel a részvénnyel. Most viszont 256 dolláron magasnak is tűnhet a vállalkozás értéke, vagy még sem?
Új hírek: Új gyártóbázist telepít a cég Európába. Hetente 450 autó fog elkészülni Tilburgban (via hvg.hu).
A cég persze az új gyár indítással újra költségekbe verte magagát, ami a profitszerzést megint eltolta. Az elmúlt 2 évben az árfolyam nem is tudott a 180-280 dollár közötti sávból kitörni. A VW-s fiaskó felhívhatja a figyelmet a Tesla-ra is. Így megnézve, az árfolyama az elmúlt időszakban oldalazott, így nem túlárazott részvényről beszélünk. Érdemes vásárolni a részvényből, a tőkét megfelelően elosztva. Tehát a többi példához hasonlóan időközönként a rá szánt tőke egy részét fektetjük csak be a részvénybe. Pl. 1/3 – csomagnyit most, 1/3-ot 2-3 hónap múlva, ha az árfolyam úgy áll. 180 dollár alatt viszont veszélyes a részvényt tartani.
