A trollok a legnagyobb rajongók?

Dátum

Megosztás

Több vállalkozó és leendő vállalkozó olvasóm is van, így érdemes foglalkoznom a troll témával. Sokan azt gondolják, hogy az online térben a trollok akár egy egész kampányt tönkre tudnak tenni, sőt akár a vállalkozásunkat is. Szegény KKV-s elkészíti a Facebook reklámját, és máris jönnek a troll kommentelők a fizetett hirdetés alatt (persze nem mindig, de elég sanszos). Káros? Mi játszódik le az emberekben, amikor troll kommentet olvasnak? Érdemes törölni a trollok kommentjét?

A trollok

  • jobban ismerik a kiszemelt cég termékét, mint egy átlagos (leendő) vásárló
  • veszik a fáradságot, és még meg is nézik a céget, weboldalt, főleg azért, hogy jobban tudjanak trollkodni
  • a legnagyobb rajongók, mert egy elhivatott troll folyamatosan figyeli a kiszemelt áldozatát (én már találkoztam ilyennel)

A troll hatás
Sokan azt gondolják, hogy a troll kommentek negatívan érintik azt a céget, akinél kommentelnek. Neked van troll ismerősöd? Tudod olyan, akiről tudod, hogy hülyeségeket ír más posztjai alá? Felismered a trollt? Az emberek általában felismerik, sőt elárulok egy titkot: Nagyobb empátiát éreznek az átlagos felhasználók a trollságban sértett fél iránt.

Több cég Facebookját is kezelem, és én jól elvagyok a trollokkal. Bár statisztikát nem vezetek róluk, de van egy megfigyelésem. Egy pénzügyi cég Facebook kampányánál nem ritka a troll komment, elvégre nem szeretik az emberek az ilyen cégeket. Minél több ilyen hozzászólás érkezett, annál több érdeklődő esett be a kampányba. Bevallom először én sem hittem el, majd utána néztem miért is lehet ez. Ekkor találtam rá egyrészt arra, hogy a trollok a legnagyobb rajongók, illetve arra, hogy főleg empátiát tudunk ezzel kiváltani a többi emberből. És tudod mi történik akkor, ha érzéseket váltasz ki? ELADÁS!

Ezt jegyezd meg, ha vállalkozásod van, vagy lesz. Ha nem tudod kezelni az ilyen hozzászólókat, akkor pedig keress meg engem, segítek. Ne ez gátoljon meg a sikerben! Szeretjük a trollokat!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!