csütörtök, január 28, 2021

A virtuális valóság lesz a pornóipar új milliárdos piaca

A pornóipar gyorsan tud alkalmazkodni a változásokhoz. De, az is igaz, hogy a pornófilm bevételek az utóbbi időben megcsappantak, és a piac átalakult. A szemfüles producerek, a pornóipar szereplői és persze a webcam szolgáltatók (mint a Gattyán György cége a LiveJasmin) sokat profitálhatnak a virtuális valóság eszközökből, főleg a szemüvegből.

Az alábbi ábrán szereplő előrejelzésből kiderül, hogy a pornóipar lesz az egyik nagy nyertese a virtuális valóság szemüvegeknek. Jelenleg amúgy sincs nagy növekedés a pornóban, szinte 1%-os éves növekedést sem tud felmutatni a piac, így végre új bevételi forrása lehet az iparágnak. Előfizetéses szolgáltatást kreálhatnak a virtuális valóság filmekhez… A lényeg, hogy olyan helyen is felbukkan a virtuális valóság, amire nem is gondolnánk. Vagy mégis?
Tudtad, hogy a Facebook azzal, hogy megvette az Oculus virtuális valóság szemüvegeket gyártó céget betört ebbe a piacba is. Ha ennyi új területre kihat ez az új technológi, akkor szerinted érdemes foglalkozni a Facebook részvényével? Ha a válaszod igen, akkor kattints ide, erről is írtam már cikket.

 

pornoés a virtuálisvalósag

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Még néhány éve a Minner is csinált egy étteremnek olyan kampányt, ami hasonló, mint amit a Wolt most a Tik Tok kampányában használ. A kép alá bemásolom egy korábbi posztot, ahol leírtam ezt.

Az esős ételkiszállítás kampány

Pár éve egy olyan étteremnek készítettem el a marketing stratégiáját, akiknél volt kiszállítás is. Meghatároztunk több célcsoportot is. Ilyenkor végig megyünk vásárlók, vendégek napi/heti/havi rutinján.
Nos, ebből két dolgot szűrtünk le. A hirdetéseket felesleges volt 14:30 előtt elindítani napközben, mert főleg délután indult be a szezon. Ezzel már faragtunk 25%-ot a reklámköltségeken. Aztán a napokra is külön hirdetéseket osztottunk be, így megvoltak a megfelelő hívó szavak hétfőre, keddre, szerdára… Utóbbinál például az ment nagyon, hogy “Már nálad is elfogyott a hétvégi menü? Van egy ötletünk! Rendelj pizzát tőlünk!” De volt egyéb gerilla kampány is, pl. mikor tinédzsereknek hirdettünk, hogy “Fűzd meg anyát, hogy rendeljetek pizzát, ezzel neki is segítesz, mert nem kell főznie este…. ” – mondjuk itt felmerült kicsit, hogy nem túl etikus, de a vevőknek tetszett így meghagytuk.

Na és mi a helyzet az esővel?
Volt egy külön hirdetés, amit csak akkor kapcsoltunk be, amikor esett az eső. Ó, te jó ég mennyire faék egyszerű és mennyire bejött! Természetesen a hirdetés szövegében bent volt az, hogy éppen esik az eső… és hogy rendeljen ételt tőlünk. (mindent nem árulok el). Egyébként is ilyenkor megnőtt a rendelések száma, de ezzel megdupláztuk kiszállítások számát.
Volt A/B teszt is, például filmeket ajánlottunk, az ment a legjobban.
A/B teszt = megnéztük, hogy melyik szövegezéssel, vagy képpel ér el legjobb eredményt (pl. sok kattintás, konverzió) a hirdetés és utána főleg azt alkalmaztuk. Döbbenetes, hogy egy-egy kép kicserélésével mennyit lehet javítani rajta, vagy egy jó szövegezéssel.
Ne gondolj nagy összegekre ezek. Napi 2-4 ezer forintos hirdetések voltak 7-20-szoros megtérüléssel. + az organikus posztok is sok vevőt hoztak.

Konklúzió
Foglalkozz a vevőid napi rutinjával és azzal, hogy mikor, hogyan veszik igénybe a szolgáltatásodat, vagy mi idézi elő…

MinnerInstant

Hatszor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő vevő (#kutatás)
Mi jut először eszedbe?Persze az, hogy akkor fókuszáljunk a meglévő vásárlókra. Legyen olyan termék, ajánlat… De nézzük meg ezt a másik oldalról is! Egy új vevőre költeni kell! 
Szektortól függ, hogy mennyibe kerül egy új vásárló, de a nagy átlag az, hogy nagyjából hatszor annyiba, mint egy már meglévő. Ami nem véletlen, mivel a visszatérő vásárlónál már nem 0-ról kezdjük a cégünk, termékünk marketingjét. Ez is bizonyítja, hogy a vásárláshoz bizalom kell, ennek elnyerésében segít a marketing. Továbbá azt is mutatja, bizony erre kell majd költeni.

A Minner Átfogó marketing képzése segít, hogy megfelelő stratégiád legyen a termékeid / szolgáltatásaid reklámozására. És ami a legfontosabb: a matek! Segít megfelelő nagyságrendekben gondolkodni, hogy mire hogyan és mennyit költs, mivel számolj. Kattints ide és szerezd be a képzést: Átfogó marketing online képzés. Alapok + haladó

Forrás: Marketing Metrics

MinnerInstant

2022 májusától kötelező lesz az akciós termék árát az akció kezdetét megelőző 30 napban egy szinten tartani, az eredeti (tehát nem akciós) árat pedig az eddigiektől eltérően mindenképpen meg kell majd jelenítenie a kereskedőnek. Tehát nem tudja csak úgy megemelni majd a kereskedő az árat azért, hogy utána akciózhasson. A tapasztalatok alapján addig (vagyis most) a GVH azt a szabályt alkalmazza, hogy 2 héten át kellett a kereskedőnek drágábban adnia legalább a terméket.

A törvény 2022 májusában lép hatályba!

Erről részletesebben ebben a cikkben: Bírságra számíthat az a webshop, amelyik ilyen vásárlásösztönzővel él

Forrás: HWSW

MinnerInstant

A Canon a saját, CE-SAT-1 nevű műholdjára egy némileg módosított 5D Mark III-at szerelt fel, hogy arról pásztázza végig a Földet. Most egy interaktív weboldalt is létrehoztak a projektnek. Ide kattintva láthatod is, hogy éppen milyen éles képet készít. Gondolj bele! Van annyira jó a készüléke, hogy az űrből készít képet!

Az ilyen megmozdulások igazán legendássá teszik a céget, és erősíti a márkát. A gerillamarketing a Minnert is már legendássá tette. Itt beszéltem róla: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: HVG


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek