A Xiaomit (ejtsd saomi) a kínai Applenek is szokták hívni. Ők is azok a kínai gyártók közé sorolhatóak, akik branddel szeretnék felfuttatni a cégüket és nem az olcsósággal reklámozni. Országon belül már annyira népszerűek, hogy veszélyezteti az Apple eladásait, piacát. A 2010-ben indult cég Kínában most már az ottani okostelefon piac 17,9%-át uralja. És terjeszkedik, most éppen Magyarországon nyitotta meg első üzletét (Budapest, Lurdy Ház). Na nézzük is mit tudunk még!
Csak 5% haszonkulcs
A cég tavaly bejelentette 5% haszonkulcsot alkalmaz a mobilokon. Ha mégis fölé menne, akkor kompenzálja valamilyen módon a vásárlókat. A cég azért is teszi ezt, mert szeretne hasonló üzleti modellből profitálni, mint az Apple. Tehát a mobileladásokon kívül a szolgáltatásokból (online stream…) Ezen felül a telefonos cég nem is csak mobilokkal foglalkozik, hanem például okoseszközökkel (iOT), vagy például elektromos rollerrel.
A nagy piacszerzés jól megy
Annyira terjeszkedik, hogy már az okostelefon piac 9%-át hasítja ki és ezzel már az 5. legnagyobb mobilgyártó a világon. Elemzők szerint hamarosan a Huaweit is megelőzheti.
Storeokat nyit, az Applehöz hasonlítja magát
Hasonló terjeszkedésben gondolkodik, mint az Apple. A disztribúciót megoldja már házon belül is úgy, hogy üzleteket nyit. A hazai boltnyitáson rengetegen voltak, ami jól szemlélteti, hogy a magyarok is kezdik megismerni a márkát. Továbbá ő is rákoncentrál a szolgáltatásokra, mint az Apple (pl. online stream). Már ebben is biztató eredményeket produkál, a bevételének 9%-származik ebből, az Applenek ez a szám 20%.
2018 júliusában tőzsdére ment a cég
A vállalat részvényeit bevezették a hongkongi tőzsdére (a jobb hazai brókercégnél is elérhetőek a hongkongi részvények). Az ára nem sokat változott a részvénykibocsátás óta. Most egy bődületes nagy növekedésről számolt be friss negyedéves jelentésében. Az előző évhez képest 68%-kal nőttek a bevételei, hát még a profitja.
Az új kedvenc
Az mobilgyártók részvényei közül ő most a legfrissebb, tehát benne a legnagyobb a növekedési potenciál. A nagyfokú termék diverzifikáció miatt pedig még inkább. Minden egyes megszerzett piaci részesedés %-ban a részvény 15-25%-kal növeli. És bizony közel az Apple, nagyon közel (12% az almás cég részesedése a mobilpiacon). Az árfolyamot felesleges most betennem ide, mert szinte egy vízszintes vonal még csak, 1 hónapja van a tőzsdén.
Olvasd el a többi tőzsdei tartalmat is! Kattints ide!
Forrás: Statista, CNNMoney
Fotó: Xiaomi Magyarország/Facebook