A zeneipar egyik újdonsült szereplőjénél voltam vendégségben egy podcast erejéig. A Musico Hungary hívott meg, akik egy idén induló (berobbanó) zenei szignálok, loopok, effektek értékesítésével foglalkozó zenei startup. Összekötik a zenészeket és a vállalkozásokat, zenéket, szignálokat hasznosítani tudó szervezeteket. A koronavírus a zeneipart, előadóművészeket szintén érintett, és meggyorsította a zeneipar digitalizációját is. Erről is beszélgettünk Bánki Tamással a Musico Hungary-nek az alapítójával, aki a Minner 40. üzleti ötletét valósította meg, vagyis az lett az alapja a zenei startupjának. Ezért is hívott meg engem a podcast csatornája indulásához, hiszen az álma megvalósításában a Minnernek is nagy szerepe volt.
A podcastot, hanganyagot itt éred el:
Témák a ebben a 47 perces anyagban:
- 0-25 perc között a Minnerről beszélgetünk, az én sztorimról, terveimről
- 25. perc – 32 perc: A zeneiparról beszélgettünk
- 32. perc – A zenekar, együttes, zenész, mint vállalkozás. Digitális megjelenés, weboldal
A podcast rövid leirata, vázlata
Az elején beszélek a Minnerről, az én sztorimról, most az nem részletezem, mert ezt már hallhattad, vagy ha nem, hallgasd meg. Illetve itt egy jó cikk ezzel kapcsolatban: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?
Bánki Tamás a Minner 40. üzleti ötletét valósította meg, ezt itt olvashatod: 40. üzleti ötlet: Mi az, ami minden videóhoz kell? Zene vagy beszéd.
A Musico Hungary idén év elején indult februárban, ahogy már említettem, a cél zenei szignálok értékesítése, a piaci szereplők összekötése, sőt mondhatni stock zene vásárlását teszik lehetővé, előre meg lehet hallgatni mintákat. Szerencsére megfogadta Tamás a tanácsomat és szervezett egy bevezető kampányt és eseményt a vállalkozása indulásához. Ez megfelelő hype-ot generált, hogy felfigyeljenek rá az emberek. Most pedig éppen egy zenei tehetségkutatót szerveznek, aminél már most látni, hogy igazán jól fog sikerülni (nagy az érdeklődés).
Az első löketet megadta a Minner, de a megvalósítás már Tamáson múlt, és múlik még mindig. Már havonta több tízezren látogatják a Musico Hungary honlapját, ilyen rövid idő alatt ez óriási eredmény. Örülök, hogy ő is Minner vállalkozó lett.
A zeneipar helyzete 2020-ban
Globálisan nézve már a zeneipar bevételének felét teszik ki az élő esemény bevételek és a másik felét már a stream (felvett) piac viszi el.

A zeneipari piaci szerelőinél főleg a kitartás, ezen időszak átvészelése főleg a stratégia. Ez részben jó is lehet, hiszen 2021-ben már több élő eseményt lehet szervezni, amit látunk, hogy a rajongók, koncertre járók is várják. Az élő események hiánya azért is problémás, mert a zeneiparban ez egy marketing eszköz például az új album reklámozására, beharangozására.
A nemzetközi trendekből látszik, hogy egyre nagyobb igény van a videós zenei formátumnak is. Jól mutatja, hogy a Spotify is ebbe az irányba kezdett el fejleszteni.
Jó irány lehet, hogy az átmeneti időszakban a zeneipari szereplők felfejlesztik digitális megjelenésüket, ez alatt értjük a weboldalt és közösségi média megjelenést.
Hallgasd meg részletesen a podcastot! Aztán irány a Musico Hungary honlapja, vagy a Minner vállalkozási ötlet rovata, és lépj te is a tettek mezejére!
Fotó: Danny Howe / Unsplash