A zeneipar helyzete 2020-ban, trendek és egy zenei startup bemutatkozója

Dátum

Megosztás

A zeneipar egyik újdonsült szereplőjénél voltam vendégségben egy podcast erejéig. A Musico Hungary hívott meg, akik egy idén induló (berobbanó) zenei szignálok, loopok, effektek értékesítésével foglalkozó zenei startup. Összekötik a zenészeket és a vállalkozásokat, zenéket, szignálokat hasznosítani tudó szervezeteket. A koronavírus a zeneipart, előadóművészeket szintén érintett, és meggyorsította a zeneipar digitalizációját is. Erről is beszélgettünk Bánki Tamással a Musico Hungary-nek az alapítójával, aki a Minner 40. üzleti ötletét valósította meg, vagyis az lett az alapja a zenei startupjának. Ezért is hívott meg engem a podcast csatornája indulásához, hiszen az álma megvalósításában a Minnernek is nagy szerepe volt.

A podcastot, hanganyagot itt éred el:

Témák a ebben a 47 perces anyagban:

  • 0-25 perc között a Minnerről beszélgetünk, az én sztorimról, terveimről
  • 25. perc – 32 perc: A zeneiparról beszélgettünk
  • 32. perc – A zenekar, együttes, zenész, mint vállalkozás. Digitális megjelenés, weboldal

A podcast rövid leirata, vázlata

Az elején beszélek a Minnerről, az én sztorimról, most az nem részletezem, mert ezt már hallhattad, vagy ha nem, hallgasd meg. Illetve itt egy jó cikk ezzel kapcsolatban: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

Bánki Tamás a Minner 40. üzleti ötletét valósította meg, ezt itt olvashatod: 40. üzleti ötlet: Mi az, ami minden videóhoz kell? Zene vagy beszéd.
A Musico Hungary idén év elején indult februárban, ahogy már említettem, a cél zenei szignálok értékesítése, a piaci szereplők összekötése, sőt mondhatni stock zene vásárlását teszik lehetővé, előre meg lehet hallgatni mintákat. Szerencsére megfogadta Tamás a tanácsomat és szervezett egy bevezető kampányt és eseményt a vállalkozása indulásához. Ez megfelelő hype-ot generált, hogy felfigyeljenek rá az emberek. Most pedig éppen egy zenei tehetségkutatót szerveznek, aminél már most látni, hogy igazán jól fog sikerülni (nagy az érdeklődés).
Az első löketet megadta a Minner, de a megvalósítás már Tamáson múlt, és múlik még mindig. Már havonta több tízezren látogatják a Musico Hungary honlapját, ilyen rövid idő alatt ez óriási eredmény. Örülök, hogy ő is Minner vállalkozó lett.

A zeneipar helyzete 2020-ban

Globálisan nézve már a zeneipar bevételének felét teszik ki az élő esemény bevételek és a másik felét már a stream (felvett) piac viszi el.

Zeneipar bevétele, annak megoszlása az élő és stream bevétel között – Forrás: PwC, World Economic Forum

A zeneipari piaci szerelőinél főleg a kitartás, ezen időszak átvészelése főleg a stratégia. Ez részben jó is lehet, hiszen 2021-ben már több élő eseményt lehet szervezni, amit látunk, hogy a rajongók, koncertre járók is várják. Az élő események hiánya azért is problémás, mert a zeneiparban ez egy marketing eszköz például az új album reklámozására, beharangozására.

A nemzetközi trendekből látszik, hogy egyre nagyobb igény van a videós zenei formátumnak is. Jól mutatja, hogy a Spotify is ebbe az irányba kezdett el fejleszteni.

Jó irány lehet, hogy az átmeneti időszakban a zeneipari szereplők felfejlesztik digitális megjelenésüket, ez alatt értjük a weboldalt és közösségi média megjelenést.

Hallgasd meg részletesen a podcastot! Aztán irány a Musico Hungary honlapja, vagy a Minner vállalkozási ötlet rovata, és lépj te is a tettek mezejére!

Fotó: Danny Howe / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...