Amerikai piaci áttekintés – 2014. augusztus 20. Szerda

Tovább folytatódott a jó hangulat az amerikai piacon, a vezető indexek 0.5% közötti pluszokban zártak. Kiemelkedő volt a Nasdaq, a technológiai papírokat tömörítő index 2000. március 31. óta nem volt ilyen magasan, már áttörte a 4.500 pontos lélektani szintet. Az S&P 500 is szépen araszol felfelé, 5 pontra van az 1987-es csúcsától, lehetségesnek tartom, hogy még a mai kereskedés alatt megdönti ezt a szintet. Az emelkedésről az orosz-ukrán konfliktus lenyugvása a felelős, a két ország külügyminisztere kedden találkozott Berlinben, a két közötti párbeszéd már az enyhülés jelének is tekinthető. VIX index a negatív hírek hiánya miatt tovább esik, a néhány héttel ezelőtti 17 pontos szinttől lényegesen lejjebb, 12.21-en zárt tegnap, támaszt a 10-10.5 pontos szint adhat. Tegnap igen nagy mennyiségű VIX call opció járt le értéktelenül, ami nem csoda, hiszen már lassan a csapból is az folyik, hogy a portfoliót egy esetleges eséstől legjobban VIX call opciókkal lehet megmenteni, láthatóan nem működik ez a stratégia, hiszen már lassan két éve nem volt 10%-nál nagyobb esés az S&P500-ban.

A tegnapi adatok nem okoztak csalódást: az infláció a vártnak megfelelő (2% évesítve), a lakásépítések száma viszont jócskán meghaladta a várakozásokat, a hírre megvették az egész szektort, különösen a Home Depot részvényeit, amelyik még jobb eredményeket is közölt a második negyedéves gyorsjelentésében. A mai napon a korábbi kamatemelésről készült jegyzőkönyvet ismerhetjük meg, talán lesz benne újabb piacmozgató információ.

A gyorsjelentések már szinte teljes egészében kifutottak, néhány kisebb vállalat van még hátra.

Eddig 480 S&P komponens jelentett az 500-ból: 73%-uk jobb EPS-t, 63%-uk pedig magasabb bevételt ért el, mint ami a várakozás volt. Ez jó eredménynek számít, hiszen a korábbi évek átlaga rendre 64% és 61% volt. A második negyedévre előrejelzett növekedés EPS szinten 8.2%, bevételi oldalon pedig 3.5% volt. Az EPS lényegesen magasabb növekedése a részvény-visszavásárlási programoknak köszönhető, az organikus növekedés visszafogottabb, de még ez is jónak számít a gazdasági növekedéshez képest.

Jelenleg 64 hónapja tart a bikapiac, 1949-től számítva átlagoson 59 hónapig tartottak ezek a periódusok. 34 hónapja nem volt 10%-nál nagyobb esés az S&P-ben (vagyis korrekció), ugyanez nem mondható el a Russel 2000-ról és a Nasdaq-nál is bekövetkezett egy 8%-os esés az őszi csúcsponthoz képest. Az S&P 500 jelenleg 16.8-as P/E rátán forog, 118 dolláros eredménnyel. Ugyanez 2010-ben 85 dollár, 2011-ben 92 dollár, 2012-ben 102 dollár, 2013-ban pedig 111 dollár volt. 1954 óta átlagosan 16.4-es P/E rátán forgott az index, az utóbbi 10 év átlaga 14.4 volt.

19 negyedéve tart a gazdasági növekedés, 2009 harmadik és negyedik negyedévében, 2010 összes, 2011 összes, 2012 összes, 2013 összes negyedéve volt pluszos. Idén az első negyedév negatívba fordult, a második viszont kiugróan jobb lett, ezért idén 2.3%-os GDP növekedésre számítanak.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek