Árazási és akciózási problémák a cégeknél

Folyamatos akciózási probléma.
A vevőknek folyamatosan adunk hónapról hónapra kedvezmény, már már hozzá szoknak, és el is várják azt tőlünk. Ez egy rossz stratégia. Például minden hónapba előre kiszámítható, hogy 5-10%- kedvezményt adunk adott napon, ezt egy idő után el is várják a vevők, és csak aznap vásárolnak majd tőlünk.  A mennyiségi kedvezmény az más kérdés, azt használni lehet mindenképpen, mert az egy win-win szituáció.

Egy követendő példát mutatunk be neked:
Akció stratégia császára a MrSale öltöny üzlet, ők mindig érdekesen (és sikeresen) akcióznak.  És a legjobb, amikor ott vásárolsz és kapsz mellé valami ajándékot, vagy kedvezményt, de csak a következő vásárlásodnál. Pl. 5000 ft-os vásárlási utalványra rábeszéltek, mert kaptam mellé egy nyakkendőt, bele se gondoltam, hogy emiatt már vissza is megyek, mert az utalványt levásárolom.  Egy másik jó ötlet náluk, hogy a blokkon van egy kupon, így a következő vásárlás annyival olcsóbb lesz. Így újra vissza megy a vásárló, mert érzi, hogy ki kell használni az adott kedvezményt. Tehát a MrSale marketingeseitől tanulni lehet. Menj be az üzletbe! Nézd meg, hogy szolgálnak ki, és vegyél róla példát, figyeld az akció stratégiájukat is!

Túl olcsón adjuk a termékünket szolgáltatásunkat.
Nagyon nehéz beállítani azt az árat, amit szeretnénk a termékért. Sokszor az árverseny miatt is. Amennyiben valami pluszt tudunk adni, akkor lehet magasabban árazni. Sőt, ha olyan terméket állítasz össze, ami összehasonlíthatatlanná teszi a konkurens termékkel, akkor te szabod meg az árat, és nem a piac.
Nagyon fontos, hogy próbálkozzunk más árakat használni, és tesztelni a vevőket.
Ezt a tesztet figyeld: amerikai tudósok azt vizsgálták, hogy az alanyokból milyen reakciót vált ki egy olcsóbb és egy drágább bor elfogyasztása, de belevittek egy kis trükköt. Kitöltötték a bort, de azt mondták az 5 dolláros borra, hogy az 50, és az 50 dolláros borra, hogy 5 dolláros. Máris a többség úgy érezte, hogy az 5 dolláros a finomabb, mert tudat alatt ő úgy gondolta ez drágább, jobb is. Az tesztalanyok agya is olyan visszajelzéseket küldött, hogy az olcsóbb bor hatására jobban érezték magukat. Egy másik példában a pincérek vizet szolgáltak fel, azt mondták, hogy valami nagyon márkás víz, az emberek úgy is itták, mintha valami “csoda” víz lenne, közben pedig döbbenten néztek mikor kiderült egyszerű csapvíz volt.
Tehát egy magasabb ár mellé a vevő társít egy minőséget, és még egy érzést is, hogy ő azt megvette, és így örömet érez.

Nyomj egy lájkot, ha tetszik a cikk! 

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek