Árazási és akciózási problémák a cégeknél

Dátum

Megosztás

Folyamatos akciózási probléma.
A vevőknek folyamatosan adunk hónapról hónapra kedvezmény, már már hozzá szoknak, és el is várják azt tőlünk. Ez egy rossz stratégia. Például minden hónapba előre kiszámítható, hogy 5-10%- kedvezményt adunk adott napon, ezt egy idő után el is várják a vevők, és csak aznap vásárolnak majd tőlünk.  A mennyiségi kedvezmény az más kérdés, azt használni lehet mindenképpen, mert az egy win-win szituáció.

Egy követendő példát mutatunk be neked:
Akció stratégia császára a MrSale öltöny üzlet, ők mindig érdekesen (és sikeresen) akcióznak.  És a legjobb, amikor ott vásárolsz és kapsz mellé valami ajándékot, vagy kedvezményt, de csak a következő vásárlásodnál. Pl. 5000 ft-os vásárlási utalványra rábeszéltek, mert kaptam mellé egy nyakkendőt, bele se gondoltam, hogy emiatt már vissza is megyek, mert az utalványt levásárolom.  Egy másik jó ötlet náluk, hogy a blokkon van egy kupon, így a következő vásárlás annyival olcsóbb lesz. Így újra vissza megy a vásárló, mert érzi, hogy ki kell használni az adott kedvezményt. Tehát a MrSale marketingeseitől tanulni lehet. Menj be az üzletbe! Nézd meg, hogy szolgálnak ki, és vegyél róla példát, figyeld az akció stratégiájukat is!

Túl olcsón adjuk a termékünket szolgáltatásunkat.
Nagyon nehéz beállítani azt az árat, amit szeretnénk a termékért. Sokszor az árverseny miatt is. Amennyiben valami pluszt tudunk adni, akkor lehet magasabban árazni. Sőt, ha olyan terméket állítasz össze, ami összehasonlíthatatlanná teszi a konkurens termékkel, akkor te szabod meg az árat, és nem a piac.
Nagyon fontos, hogy próbálkozzunk más árakat használni, és tesztelni a vevőket.
Ezt a tesztet figyeld: amerikai tudósok azt vizsgálták, hogy az alanyokból milyen reakciót vált ki egy olcsóbb és egy drágább bor elfogyasztása, de belevittek egy kis trükköt. Kitöltötték a bort, de azt mondták az 5 dolláros borra, hogy az 50, és az 50 dolláros borra, hogy 5 dolláros. Máris a többség úgy érezte, hogy az 5 dolláros a finomabb, mert tudat alatt ő úgy gondolta ez drágább, jobb is. Az tesztalanyok agya is olyan visszajelzéseket küldött, hogy az olcsóbb bor hatására jobban érezték magukat. Egy másik példában a pincérek vizet szolgáltak fel, azt mondták, hogy valami nagyon márkás víz, az emberek úgy is itták, mintha valami „csoda” víz lenne, közben pedig döbbenten néztek mikor kiderült egyszerű csapvíz volt.
Tehát egy magasabb ár mellé a vevő társít egy minőséget, és még egy érzést is, hogy ő azt megvette, és így örömet érez.

Nyomj egy lájkot, ha tetszik a cikk! 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!