Az Aldi és a Lidl árháborúja teszi tönkre a Nagy-Britannia-i tejipart?

Az árak csökkenése kedvező a vevők számára, és üdvözítő az, amikor egyre olcsóbban tudsz megvenni valamit. Viszont az Aldi és a Lidl olyan mélységekbe nyomta a tej árát, amit már nem tudnak kigazdálkodni a Nagy-Britannia-i gazdák.

A gazdáknak átlagosban 62 pennybe kerül 2,4 liter tej „megtermelése”, míg ezek a boltok legalacsonyabb ajánlata 48 penny, ennyiért veszik meg a gazdáktól a tejet, és sok gazdának bele kell mennie ebbe az árba. Tehát a gazdák többsége veszteségbe kerül, és az árverseny miatt nem is tudnak ebből kijönni. 2,4 liter tej ára átlagban a boltokban 94 penny.

Az elmúlt egy évben 25%-kal csökkent a tej ára az üzletláncokban. Az árháború a többi élelmiszer árára is kihat, és a legnagyobb üzletláncok is veszteséget könyvelhetnek el. Például a Tesco is.

Az árháború sosem vezet jóra! Ezt még mindig nem tanultuk meg. Aki sokat árháborúzik, ő nem fog tartósan profitot termelni, sőt az egész iparágat veszélyeztetheti. Erre jó példa a mostan eset is. Sőt mondhatjuk azt is, hogy lényegében deflációs hatás figyelhető meg a piacon, vagyis az árak csökkennek. Most láthatod igazán, mit okoz a defláció, vagyis akár Nagy-Britanniai gazdák teljesen tönkremehetnek. Van egy árszint, ami alatt már ők sem fognak dolgozni.

Forrás: BI
Fotó: Alper Çuğun

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!