Az Apple elindította Apple Music zenei stream szolgáltatását, ami kedvezőtlenül hathat ki a többi stream szolgáltatóra, Spotify, Pandora, Deezer. A legnagyobb konkurenciáról kevés szó esik a magyar médiában, pedig nem a Spotify, hanem a Pandora Media az a vállalat, akitől felhasználókat csábíthat az Apple. A Pandora szolgáltatását 80 millióan használják, a Spotify-t 60 millióan. Az Apple 100 millió felhasználót szeretne összegyűjteni. Mennyi az annyi?
A Pandora ingyenes szolgáltatást ad, de havonta 5 dollárt fizetve már reklám mentesen használhatod a szolgáltatását. Az Apple ezzel szemben havi 10 dollárt kér, ami lényesen magasabb. A családi ár vonzó lehet a felhasználóknak, ez 14,99 dollár (max 6 fő).
Miért öli meg a Pandora-t?
- Árversenyben az Apple előnyben lehet, mivel a Pandoranak most kellene emelnie az árakon, ha versenybe akarna maradni.
- A Pandorát sok felhasználó ingyenesen használja, őket nehéz átfordítani már előfizetővé, és a reklámokból nem jön annyi bevétel, hogy a cég fel tudjon mutatni kellő profitot.
Az alábbi ábrán is láthatjuk, hogy a negyedéves bevétele csökkent 2015 első hónapjaiban, és veszteséget tudott csak felmutatni a Pandora Media.

A Pandora Media (Ticker: P) részvénye az utóbbi időben erősen csökkenő trendben van. Ebből már egyszer profitáltunk, de most újra lehetőségünk adódik. Az árfolyam 12-14 dollár közé is eshet. Ami azt jelenti, hogy 19 dolláros stop szintet használva 10%-ot kockáztatunk 20% profitért. A 10% kockázat 20% profit lehetőség már vonzó számunkra. A legtöbb magyar brókercégnél is lehet short, vagyis eladási pozíciót elhelyezni erre a részvényre.

Fotó: Apple.com