Cikkajánló: Így váltott célpiacot/profilt az egyik hazai pénzügyi startup – Forbes/2016. augusztus

Az augusztusi Forbes újságban a celebek, és természetesen Kasza Tibor Facebook sikerein kívül is rengeteg érdekes tartalmat találsz. Egyet ki is emelnék. A Barion e-pénzes startupról lehet, hogy már hallhattál. Nagyon érdekes volt már régebben is a sztorijuk, most pedig a Forbesban olyan cikket olvashatsz, amiből még tanulhatsz is, vagyis inkább inspirálni fog téged is.

A 2016. augusztusi számban a 104. oldalon kezdődik a cikk a Barionról. Nem is fogom röviden leírni a cikket, hanem egyrészt azért írom le, hogy kedvet csináljak, hogy megvedd az újságot, és elolvasd a tartalmat, másrészt miután elolvastad a cikket, vagy azt a kis szösszenetet, akkor ihletet és motivációt meríts.

A Barion e-pénztárcaként indult (a felhasználók egymás között tudtak pénzt küldeni, nagyon alacsony tranzakciós költséggel). Ezt viszont kevesen használták ki, így ezt a startup félresöpörte. Közben ahogy járták a boltokat (Barion elfogadó helyeket kererestek) rájöttek, hogy a legtöbb bolt/webáruház azzal küzd, hogy bankkártya elfogadóhelyek legyenek (az e-pénztárca nem mozgatta meg őket). A legtöbben inkább annak örültek volna, ha bankkártya elfogadóhellyé válásban segítene nekik a Barion, mivel az túl hosszú idő a bankonknál, és túl költséges. Erre az információra már le is tudtak csapni, és új profillal vágtak neki. A részleteket az újságban elolvashatod.

Mit tanulhatsz ebből? Mire világít rá az ő sztorijuk?

A legtöbb startupnál előfordul, hogy nem azzal a termékével/szolgáltatásával lesz sikeres, amivel elindult. Tehát, attól még, hogy rosszul mérted fel először a piacot, még utána lehetsz sikeres.

Ezért olvasd a Minner startup ötleteit, meríts ihletet belőlük, alakítsd őket saját magadra! Kattints ide! 

Forrás: Forbes/2016. augusztus/104.-107. oldal

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!