Egy tőzsdével foglalkozó online vállalkozás, akit anno kiröhögtek a konkurensei, most is él és virul, sőt, több milliárd dollárt ér a cég

Hallottál már a Plus500 nevű cégről? Valószínűleg igen, mert elég erős online marketinget csinálnak itthon is, vagyis úgy erős, hogy sokat költenek arra, hogy online reklámként lásd őket. Sőt, egyik nagy marketingeszközük az volt, hogy …, na jó erről inkább majd a későbbi bekezdésben. Egy cikket készítettem a cégről, mert tényleg érdekes és motiváló a kitartásuk, és az, hogy egy ilyen jól menő céget hoztak létre, holott sok konkurensük leszólja őket.

Figyelem! Ez a cikk nem szponzorált, pusztán azért írtam, mert ők is bizonyítják, hogy kitartás kell, és majd a piac igazolja a munkádat. Illetve ne a konkurencia beszólásaival foglalkozz, hanem szolgáld ki az ügyfeleidet.

A nagy ügyfélszerző kampány – ingyen 5000 Ft

A cég úgy robbant be, hogy több éven át ingyen 5000 forintnyi ingyenes bónuszt osztogatott a felhasználóknak.  A céljuk az volt, hogy megtanuld a rendszerüket, megismerd a kezelőfelületet. És mégis jobban vonzza az embert az ingyen pénzt, mint egy játékszámla (demo). Miután regisztráltál, megjelent 5000 Ft a számládon. Amit csak akkor tudtál kiutalni, ha elértél 20 000 forintot (a feltételek közben alakultak), vagy adott kötési mennyiséget teljesítettél, vagy utaltál be pénzt.

Átláthatóbb, mint a többi kereskedési szoftver / jó az applikációja

Amikor bróker voltam, megfigyeltem egy jelenséget. Azok, akik a Plus500 rendszerén tanultak tőzsdézni, ismerkedtek meg a technikai elemzéssel, sokkal jobban kereskedtek, mint azok akik Metatrader4 szoftvert használták már a legelejétől. Persze csak  50-100 főből áll a mintám, de az is érdekes. Tudod miért? Mert sokkal letisztultabb, főleg az árfolyamra koncentráltál, és nem vonta el a figyelmed a sok másik vonal (indikátor). Pont időben léptek a piacra applikációjukkal is, és ezt preferálták a felhasználók. A lényeg, hogy sok kezdő ezen keresztül ismerkedett meg a piaccal. És milyen mázlijuk volt! Mert most ők alkotják a kriptovalutázó ügyfeleik nagy részét, mármint a kezdők.
A hazai ügyfelek szívét is hamar elnyerték, mivel forintban vezetheted náluk a tőzsdeszámládat, illetve a népszerű hazai részvényekre is tudsz spekulálni.

Kriptovaluta piac

Jól meglovagolták, és elsők között tették elérhetővé a bitcoin kereskedést, vagyis a legelső kriptovaluta árfolyamára való spekulációt. Náluk nem BTC-t veszel, hanem úgynevezett CFD-t, a lényege, hogy itt nem tulajdonlod a BTC-t, csak az árfolyamváltozásból profitálsz. Akár emelkedő, akár csökkenő irányba is. A bitcoin tehát egy jó ugródeszka is volt most a cégnek, a weboldal-látogatottságuk is az egekben van, mióta a bitcoin is, illetve mióta ilyen népszerű lett 🙂

A konkurencia leszólta őket

Szinte mindenki a fapados brókercéggel azonosította a Plus500 céget, és már várták, hogy mikor dobják be a törölközőt. A legviccesebb az, hogy még a nagyokat is túlélték, még a 2015. januári svájci frank krachott is. Jah, és amin mindenki meglepődött: 2013-ban a céget kivitték a tőzsdére. Oké, utóbbin én is meglepődtem, háromszor megnéztem az emailt, amikor anno a tőzsdebevezetésről írtak.

A tőzsdén a cég

Így alakult az árfolyama a Plus500 brókercégnek az elmúlt 5 évben. Igen, 2015-ben azért az árfolyamban megszenvedte a svájci fiaskót, de érdekes, hogy stabilan fizeti a 18-30 font közötti osztalékot részvényeként. Illetve a piaci kapitalizációja is nagy már, 1,2 milliárd angol font.

A sztorijuk egy infografikán (Forrás: Plus500):

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek