Tavaly júniusban ítélték el az Il Ferro tulajdonosait, mivel bedőlt az autómatricás cégük. A cég azt csinálta, hogy fizetett az autótulajdonosoknak havi 40-50 ezer forintot, ha az ő általuk szerzett reklámozókat felmatricázzák az autójukra. Ez jó is volt az autótulajdonosoknak, mert sokan ebből fizették az autójuk törlesztőrészletét. 2006 májusa és 2007 eleje között működött is a dolog, csak egy bökkenő volt, hogy a reklámozók nem jöttek olyan ütemben, ahogy az új autósok, és így be is dőlt a rendszer. Még egy ideig az új belépők „regisztrációs díjából” fizették ki a régieket, de végül így borítékolható volt, hogy összedől a rendszer (Erről részletesebben a BorsOnline cikkében olvashatsz). A „rövid” felvezetés után pedig jöjjön a hír.
Ehhez hasonló szolgáltatásba vágott bele a Wrapify nevű amerikai startup. Elvileg tanultak az elődeik hibájából, több amerikai és európai cég is belebukott ebbe már, nem csak az Il Ferro (bár a magyar cégnél csaltak is). Havi több száz dollárt is megkeresnek már a felhasználóik az új cégnél.
Az alábbi videójukból kiderül, hogy az ötlet egyik fő eleme az applikációjuk. Így valószínűleg sokkal barátibb lesz az elszámolás. Bár bennem felmerül a kérdés, ha a kocsimmal egy forgalmas helyen parkolok, éppen nem vezetek, akkor kapok érte pénzt (no majd utána nézek, csak az ötlet miatt érdekel). De például több pénzt kapsz, ha éppen városban vezetsz, mintha az autópályán. Úgy érzem a Wrapify megfogta az applikáció révén azt a plusszt, ami hiányzott ebből az ötletből. Látod, hogy nem jelent biztos sikert, hogy elsőként törsz be egy új piaci szegmensbe? Több cég is befuccsolt ezzel az ötlettel, és csak egy kis módosítással ez a cég sikerre viheti.
[sam id=”40″ codes=”true”]
Fotó: Wrapify/Facebook