Ez hülye! Norbi Update részvényt akar venni.

Még nyáron írtam egy elemzést arról, hogy 1000 forint felett érdemes Norbi Update részvényt venni. Azóta se volt az árfolyam 1000 forint felett, sőt most éppen 355 forinton áll. Még ősszel volt egy olyan eset, hogy Norbi egy elég furcsa közleménnyel hívta fel a figyelmet magára. A Budapesti Értéktőzsde holnapján egy közleményt tett ki arról, hogy a sajtó is lehúzza a részvényt, és nem veszi a fáradtságot senki, hogy interjút készítsen vele… (a cikk végén olvashatod a közleményt is.) Ki az a hülye, aki  Norbi Update Lowcarb Nyrt. részvényt vesz?

Hát én. A cím is azért az lett, amit látsz, mert gondolom az jár az eszedben, hogy ez hülye.
Miért veszek Norbi Update Lowcarb (Update1) részvényt?

  1. Szeretek kockáztatni, ez a részvény pont belefér abba, hogyha bejön, akkor többszörözöm a tőkémet, ha nem, akkor pedig csak keveset buktam 🙂 De valahogy ezt a bukás dolgot nem tudom elképzelni. Tudod miért? Mert látom azt, hogy tényleg nyílnak a boltok, hogy az emberek tényleg vásárolják a termékeiket. A többi alsóbb kategóriás magyar részvényhez képest ebben a cégben legalább van élet. És a legfontosabb: Norbi hajt azért, hogy a cége ne menjen tönkre, valamit elért már, szóval…, no meg saját magának is fizet osztalékot.
  2. Ebben az évben 30 forint osztalékot fizetett részvényenként a cég, ha ez összeg megmarad, akkor  a mostani árhoz képest 8-10% osztalékot kapok jövőre.
  3. A cég reális részvénykibocsátási ára valahol 400 és 500 forint között lett volna, tehát most még alatta is van, olcsó. (A részvénykibocsátás után 1000 forinton volt a részvény.)
  4. Norbiék röhögve fizetik ki a Facebook reklámokat. Norbi is felismerte azt, amit én is, hogy a Facebook olcsó is (reklámozásra értem) és jól célozhatók a reklámok. Nem véletlen, hogy annyi követőjük van már. Tudod 3,2 milliárd emberhez ér el az internet, és abból 1 milliárd napi szinten Facebookozik (erről itt írtam), ezt ki kell használni!
  5. Azt írtam 1000 forint felett érdemes venni? Akkor 355-nél egyenesen kötelező.
  6. A Buda-Cash ügy csúnyán kitolt az Update1 részvénnyel. Főleg kisbefektetők voltak a részvényesei, így egy ilyen ügy arra sarkalja az embereket, hogy eladják a részvényeiket. Ez viszont egy lehetőség arra, hogy érdemes beszállni.
  7. A részvényben én nem pár hónapban gondolkodok, lehet az is, hogy lesz benn még esés, de már közel kell lennie az aljának.
  8. UPDATE! 2015. 12. 02.  André Agassi otthagyta a Norbi Update céget, vagyis megszüntették a partneri szerződést. Már november 25-án ezt nyilvánosságra is hozták, csak Agassi cégneve szerepelt Budapesti Értéktőzsde közleményében (nem vette észre senki). Változtatja ez az elemzésem, várakozásom? Nem, az árfolyam se zuhant olyan mértékben a hír hallatán. Sőt lehet, hogy jobb is hogy Andrét nem pénzlik, felesleges pénzkidobás szerintem csak. Abból a pénzből inkább online reklámozzanak, pl. a 4. pontban említett Facebook reklámokon keresztül.

Schobert Norbert közleménye az Update1 részvényeseihez (bet.hu) 2015. szeptember 24:
“Kedves részvényeseink, kedves üzleti partnereink!
Az elmúlt napokban néhány cikk jelent meg arról, hogy bizony, estek az Update1 részvények, azonban
sajnos egy újságíró sem vette a fáradtságot, hogy telefonon felhívjon, és egy interjút készítsen velem a
valós helyzetről. Mindenfajta szakmai szövetség, aki egyébként minket nem kérdez meg, nyilatkozik
rólunk a tényleges tények feltárása nélkül. Ez a legjobb pillanat, hogy én, mondjam el valójában mi is a
helyzet. Azok az emberek, akiknek bent volt a pénzük a Budacash-nél, nagyon sokan elbukták. Akik
elbukták a pénzüket, de megtalálták az Update1 részvényeket azok igyekeznek pénzhez jutni, történnek
indokolatlan eladások. Mi, a következő időszakban egyrészt egy radikális költségcsökkentést csinálunk,
aminek köszönhetően egészen biztos, hogy az utolsó negyedévünk nagyon jó lesz. Mindent megfogok
annak érdekében tenni, hogy ahogy múltkor is, újra osztalékot tudjunk fizetni a kedves
részvényeseinknek.
Mi a helyzet a boltnyitásokkal?
Ha ezt sem kérdezi meg senki, akkor ezt is elmondom. Magyarországról beszéljünk először.
Dunaújvárosban megnyitottunk, és az első három nap alatt az országos top 3-ba került a bolt, a
forgalma alapján. Ezt követi most megújulva Hódmezővásárhely, megújulva Kiskunfélegyháza, vadonatúj
bolt Salgótarjánban, Szerencsen, Abonyban, Békásmegyeren, Szentendrén, Vácon és Gödön. Kettő
hónapon belül megtörténik, hogy gyakrabban, mint hetenként fogunk új boltot nyitni, maximális
marketing támogatással. Külföld egy izgalmas pont a cég életében: Angliában a boltunk működése és
fejlődése szinte töretlen, ezért most a belvárosban a második bolt készül nyitásra. Elindultunk
Horvátország felé. Most októberben, Zágráb legforgalmasabb plázájában nyitjuk a boltot, és a partner
mivel leszerződtünk, további 5 boltot nyit folyamatosan. Nagyon lényeges, hogy
Csehországban Mladá Boleslav kisvárosból elköltöztünk Prágába, a legforgalmasabb plázába. Szuperül
fejlődik a bolt. Itt is bővülés várható, és ami talán még izgalmasabb, hogy egy svájci partner is
megjelent a színen, aki három boltot szeretne nyitni, illetve végső tárgyalásban vagyunk Párizzsal és
Monte Carloval.
A termékeinkről csak egy szót szeretnék ejteni.
Bevezettük a 3R péksüteményt, melynek speciális összetevői segítik a testsúlycsökkenést, a koleszterin
és a vércukorszint normalizálását.(Tájékoztatás nem teljes körű részletes információ
az update1.eu honlapon található.) Ennek köszönhetően ez a süti nem csak nagyon egészséges és ez
kommunikálható jogilag, hanem nagyon finom is. Mit okoz?
Kettő hete a partnereink nem tudnak eleget sütni, állnak ezért a sütiért a sorok. Ezt a sütit is tovább
fejlesztetjük. Úgy hiszem, hogy nem nagyon van Magyarországon és a régióban olyan franchise hálózat
vagy élelmiszer cég, ami ilyen dinamikus fejlődésben lenne. Úgyhogy én azt mondom: Én megtartom a
részvényeimet! Hiszek benne és megteszek mindent, hogy nagyon jó legyen!
Köszönöm szépen!” – Bet.hu/Norbi Update közlemény – 2015.  09. 24. 

Fotó: Norbi Update/Facebook

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek