Ezek a cégek pénzt kérnek azért, hogy betanítsanak a termékükre. Miért?

Láttál már olyat, hogy egy termék/szoftver megvásárlása előtt pénzt kérnek azért, hogy betanítsanak rá? Biztosan, és valószínűleg te is meglepődtél. Hessegesd is el a negatív hozzáállást, mert bizony a cégek ezt jól átgondolták és pont a vevő érdeke is, hogy fizessen érte! Olvass tovább, megéri!

Példa olyan cégekre, akiknél pénzbe kerül a betanulás

Főleg B2B (vállalatok közötti üzlet) cégekre igaz, hogy olyan fizetős tanfolyamokat szerveznek, ami azt a célt szolgálja, hogy megtanuld használni és saját cégedre alkalmazni az adott terméket / szoftvert / online megoldást vagy annak egy frissített pro változatára, egyes funkciójára tanítanak be. Tapasztalataim szerint az ilyen képzések általában 15-30 000 forint között mozognak és később levásárolhatóak termékvásárlás esetén.
Példa cégekre (láthatod, mind B2B):

  • Hajápolási márkák: Például a Wella Professionals, a Schwarzkopf, a Loreal Professional cégek, a fodrászaiknak, franchise partnereiknek fizetős tréningeket tartanak. Megtanítják használni a termékeket, samponokat, hajápoló szereket, hajfestékeket…
  • Atlassian – folyamattervező és feladat nyomonkövető szoftver – hazai szakértők tanítanak be az egyes funkciókra. Cégre kell szabni, ezért is kérnek érte pénzt.
  • Salesautopilot – a marketing automatizációval foglalkozó cég bevezető trainingje pénzbe kerül, amiben ezt adják: “Segítünk Önnek egyetlen nap elsajátítani a SalesAutopilot alap építőkockáit, amivel a tréning alatt felépítheti első két egyszerű önműködő rendszerét a SalesAutopilot Ingyenes Csomagjának használatával anélkül, hogy Önnek bármilyen elkötelezettséget kellene vállalnia!” /Salesautopilot
    Engem meggyőztek egyébként, a nyáron elmegyek egy képzésükre. Így biztosan rászánok egy napot vagy akár többet is, hogy foglalkozzak vele már az elején, és én sem turistaként megyek (nem csak nézelődni), sőt valószínűleg sok olyan tippet/tanácsot kapok, ami nemcsak az ő szoftverükkel kapcsolatos.
  • MiniCRM vagy egyéb CRM rendszerek: itt még fontosabb a dolog, mert általában a cégeket fel kell készíteni a CRM használatára. A bevezetési időszakban a cégek rengeteget tanulnak, fejlődnek. 130-500 000 forintba is kerülhet egy ilyen betanítás, bevezetés.

Miért kell fizetned? Miért kérnek pénzt?

A válasz egyszerűbb mint gondolnád. Egyszerűen megelégelték a sok turistát, akik csak nézelődni mentek, de végül nem vásároltak, továbbá miután elkezdtek pénzt kérni:

  • Az emberek komolyan vették a betanulást is, nagyobb motivációval álltak neki és ez ki is tart sokáig (sokkal nagyobb a figyelmük). Ha valamiért pénzt adunk ki, azt jobban megbecsüljük, ez erre is igaz.
  • Máris egyfajta szűrőt vezettek be – Nem kellenek turisták!
  • Időt spórolnak a cégeknek is, vagyis a tanulóknak, mivel így biztosan foglalkozik vele.

A legtöbb cég beszámítja a későbbi árba az oktatás díját vagy kedvezményt ad cserébe, így valójában nem annyira megterhelő. Tanulság: ha ilyen területen működik a vállalkozásod vagy olyanon, ahol kell tréning a termék/szoftver használatához, ott bátran dolgozz ki a fentiekhez hasonló megoldást.

Fotó: Puma Lab/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek