Az eye-tracking technológiával követni tudjuk, hogy az egyes plakátokon, reklámokon hová esik a tekintetünk. Persze ezzel olyan konzekvenciákat is le tudnak vonni, amivel még jobban tökéletesítik a reklámokat. És persze pszichológiai kísérletnek se rossz. Vajon ugyanazt nézi meg egy férfi és egy nő? Persze, hogy van különbség.
Hoztunk pár példát. A hőtérképen minél pirosabb a szín annál több ideig, és annál többen néztek arra a helyre.
Ennél a baseballos képnél látható, hogy a férfiak az arcon kívül, még az ágyékot is megnézik.
Ebben a példában az emberek ugyanolyan arányban nézték meg a nő arcát, mint a reklámozott üdítőt.
A facebooknál a profilképet nézik a legjobban.
A következő két képen láthatjuk, hogy a nők inkább (felső kép) az arcot és a törzset nézik, míg a férfiak az arcot és az ágyékot, a női képnél meg a mellet. (alsó kép)
Az előrecsomagolt húsnál így nézzük végig a terméket.
Az utolsó képen pedig azt láthatjuk, hogy egy üzletben merre esik leginkább a tekintetünk.
Forrás:Tobii technology,sticky inc, Croy Grimes,