Ezt nézzük meg az egyes plakátokon

Az eye-tracking technológiával követni tudjuk, hogy az egyes plakátokon, reklámokon hová esik a tekintetünk. Persze ezzel olyan konzekvenciákat is le tudnak vonni, amivel még jobban tökéletesítik a reklámokat. És persze pszichológiai kísérletnek se rossz. Vajon ugyanazt nézi meg egy férfi és egy nő? Persze, hogy van különbség.

Hoztunk pár példát. A hőtérképen minél pirosabb a szín annál több ideig, és annál többen néztek arra a helyre.

eyetrack

 

eyetrack2

Ennél a baseballos képnél látható, hogy a férfiak az arcon kívül, még az ágyékot is megnézik.

eyetrack3

 

Ebben a példában az emberek ugyanolyan arányban nézték meg a nő arcát, mint a reklámozott üdítőt.

 

eyetrack4

 

A facebooknál a profilképet nézik a legjobban.

eyetrack5

 

A következő két képen láthatjuk, hogy a nők inkább (felső kép) az arcot és a törzset nézik, míg a férfiak az arcot és az ágyékot, a női képnél meg a mellet. (alsó kép)

eyetrack6_1 eyetrack6_2

 

Az előrecsomagolt húsnál így nézzük végig a terméket.
eyetrack8

Az utolsó képen pedig azt láthatjuk, hogy egy üzletben merre esik leginkább a tekintetünk.

eyetrack7

 

Forrás:Tobii technology,sticky inc, Croy Grimes,

 

 

 

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!