Ha a nagy márkák logójára alig emlékeznek az emberek, akkor mi mit tegyünk? [kutatás]

Dátum

Megosztás

Azt gondolnánk, hogy a márka megjegyzésének alfája és omegája a logó. Erre rácáfol a következő kutatás. A Signs.com  azt kutatta, hogy az emberek mennyire emlékeznek egy-egy márka logójára, annak színére, mintájára. Az eredmény elég lehangoló ahhoz képest, hogy tényleg nagy márkákról van szó. A kutatás eredményei közül néhányat ide is beszúrtam, alatta pedig nézzünk még néhány információt ezzel kapcsolatban.

Az Apple logóját 150 ember rajzolta le csak a memóriájára hagyatkozva

001_Branded_in_Memory_Apple_Logos

Az Adidas logója 150 ember visszaemlékezése alapján:

005_Branded_in_Memory_Adidas

A Starbucks logója 150 ember visszaemlékezése alapján:

024_Branded_in_Memory_Starbucks

Ami mindenképpen kiderült a kutatásból

A színek maradnak meg bennünk a legjobban, csak azután a formák, alakzatok, végül a logóban található szöveg az, amire legkevésbé emlékszünk (annak helyére, betűtípusa…). Így a logónk újragondolásánál a színekre helyezzük a hangsúlyt, azok megjegyezhetőségére, aztán az alakzatra koncentráljunk.

Másik logós kutatás: A Journal of Marketing Research 2000 fő megkérdezésével kutatta a logók alapján, mennyire tudják azonosítani az adott vállalatot az emberek. Kiderült, hogy a leíró logók (mint a Burger King-é) sokkal több vevőt vonz, sokkal gyorsabban azonosítják akár a boltban, akár egy plakáton, reklámban. (Forrás: Business Insider).


Nem leíró logók – nehéz hozzátársítani a céget

This image has an empty alt attribute; its file name is nem-leiro-logo-720x540.jpg

Leíró logók több pénzt hoznak

This image has an empty alt attribute; its file name is leiro-logok-2-720x540.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is leiro-logok-720x540.jpg

Márkaépítés – logóval kell kezdeni?

TÉVHIT, hogy a márkaépítéshez csak az arculat tartozik, sőt tévhit az is, hogy az egyik fő eleme a brandépítésnek. Ezt sajnos sok hazai márkaépítés guru hirdeti, rosszul! A logó és a többi arculati elem valójában a 0. lépés, vagy inkább úgy is fogalmazhatok, hogy egy mellékes dolog, ami szükséges, de nem azon fog múlni, hogy a vállalkozásod márka lesz. És még csak nem is egy jól hangzó szlogen, amin múlik! A márkaépítéshez sokkal inkább hozzátartozik az üzleti modelled, a vevőid (itt visszatérő vásárlókra gondolok), a termékek (kell új is, és jó termékstruktúra), ügyfélszolgálat és vevőélmény.

A logón túl a márkaépítésről – előadás

Gyere el a Minner márkaépítés előadására, ahonnan hazaviszed a saját csekklistádat, márkaépítés receptedet. Helyszínek és időpontok:

Logóhoz kapcsolódó cikkek a Minner-en: 

Forrás: Journal of Marketing Research/ BusinessInsider
Sign – logók

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!