Ha a nagy márkák logójára alig emlékeznek az emberek, akkor mi mit tegyünk? [kutatás]

Azt gondolnánk, hogy a márka megjegyzésének alfája és omegája a logó. Erre rácáfol a következő kutatás. A Signs.com  azt kutatta, hogy az emberek mennyire emlékeznek egy-egy márka logójára, annak színére, mintájára. Az eredmény elég lehangoló ahhoz képest, hogy tényleg nagy márkákról van szó. A kutatás eredményei közül néhányat ide is beszúrtam, alatta pedig nézzünk még néhány információt ezzel kapcsolatban.

Az Apple logóját 150 ember rajzolta le csak a memóriájára hagyatkozva

001_Branded_in_Memory_Apple_Logos

Az Adidas logója 150 ember visszaemlékezése alapján:

005_Branded_in_Memory_Adidas

A Starbucks logója 150 ember visszaemlékezése alapján:

024_Branded_in_Memory_Starbucks

Ami mindenképpen kiderült a kutatásból

A színek maradnak meg bennünk a legjobban, csak azután a formák, alakzatok, végül a logóban található szöveg az, amire legkevésbé emlékszünk (annak helyére, betűtípusa…). Így a logónk újragondolásánál a színekre helyezzük a hangsúlyt, azok megjegyezhetőségére, aztán az alakzatra koncentráljunk.

Másik logós kutatás: A Journal of Marketing Research 2000 fő megkérdezésével kutatta a logók alapján, mennyire tudják azonosítani az adott vállalatot az emberek. Kiderült, hogy a leíró logók (mint a Burger King-é) sokkal több vevőt vonz, sokkal gyorsabban azonosítják akár a boltban, akár egy plakáton, reklámban. (Forrás: Business Insider).


Nem leíró logók – nehéz hozzátársítani a céget

This image has an empty alt attribute; its file name is nem-leiro-logo-720x540.jpg

Leíró logók több pénzt hoznak

This image has an empty alt attribute; its file name is leiro-logok-2-720x540.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is leiro-logok-720x540.jpg

Márkaépítés – logóval kell kezdeni?

TÉVHIT, hogy a márkaépítéshez csak az arculat tartozik, sőt tévhit az is, hogy az egyik fő eleme a brandépítésnek. Ezt sajnos sok hazai márkaépítés guru hirdeti, rosszul! A logó és a többi arculati elem valójában a 0. lépés, vagy inkább úgy is fogalmazhatok, hogy egy mellékes dolog, ami szükséges, de nem azon fog múlni, hogy a vállalkozásod márka lesz. És még csak nem is egy jól hangzó szlogen, amin múlik! A márkaépítéshez sokkal inkább hozzátartozik az üzleti modelled, a vevőid (itt visszatérő vásárlókra gondolok), a termékek (kell új is, és jó termékstruktúra), ügyfélszolgálat és vevőélmény.

A logón túl a márkaépítésről – előadás

Gyere el a Minner márkaépítés előadására, ahonnan hazaviszed a saját csekklistádat, márkaépítés receptedet. Helyszínek és időpontok:

Logóhoz kapcsolódó cikkek a Minner-en: 

Forrás: Journal of Marketing Research/ BusinessInsider
Sign – logók

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később