Ha előre tudnánk az időjárást, milliomosok lennénk a tőzsdén. Van megoldás: GOOGLE a barátunk

Az árutőzsdéken forgó áruk, termények árfolyamának alakulására hatással van az időjárás. Egy-egy szárazabb év után az adott régióra vonatkozó mezőgazdasági termények árfolyama megemelkedhet, máskor jó időjárási viszonyok között, pedig csökkenhet az ár (túltermelés, nagy készletek…). Még a mai napig is kb. három napra előre tudjuk csak pontosabban előrejelezni az időjárást, hosszabb távon már nagy a tévedések esélye. Előnybe kerülhet tehát az, aki az időjárást több hónapra előre is tudja. Olvasd tovább, és meglátod, hogyan segít a Google! (Gyakorlati példát is olvashatsz.)

Jelenleg szinte lehetetlen több hónapra megmondani az időjárást. Az árutőzsdén kereskedhető termékek árfolyamán (árán) viszont később jelentkezik csak az időjárás hatása. És ebben segít nekünk a Google. Meg tudjuk nézni, hogy egyes időszakokban, és helyeken mennyiszer kerestek rá az időjárás szóra. Ha már nagyon kellene az eső, akkor feltételezhetjük, hogy többször keresnek rá az emberek az időjárásra. Ebből következtethetünk egy-egy termék (pl. kávé, kukorica, búza…) árának változására. Nézzük is meg ezt a gyakorlatban. Az alábbi példánál abból indultunk ki, hogy valószínűleg több esőnél nem figyelik az időjárást annyira, azt főleg szárazság idején figyelik. Lehet, hogy szerinted ez mind csak feltételezés, de ezek az evidens dolgok mind-mind hatással vannak az árfolyamra. Jelenleg nem kalkuláltam bele a raktárkészleteket, ezeket még figyelembe lehet venni, és finomítani az elemzést. (Figyelem, sok eső sem jó persze, de ilyenkor is feltételezem, hogy a keresések száma is megnő, engem a kirívó esetek érdekelnek.)

Vizsgált áru: Kávé
Vizsgált ország: Brazília, a kávé termelés 1/3-át ők adják, így meghatározó szereplők.

Mit látunk az alábbi képen?
Felső kép a kávé világpiaci árfolyama, míg alsó kép a google trends által felrajzolt adatok az időjárás szóra (portugálul: tempo, Brazíliában ezt használják.)

Értelmezése, stratégia

  • “A” időszak: Alacsony a keresések száma az időjárás szóra, míg az árfolyam emelkedett. Az időjárás feltehetőleg jó volt (eső is volt elég, vagy akár még több is a kelleténél), a piacon túlkínálat is kialakulhat, a magas ár nem indokolt. Árfolyam esés következik.
  • “B” időszak: Az árfolyam hirtelen megemelkedett, pedig a keresési forgalom alapján nem indokolt az emelkedés. Az időjárás jó volt, tehát az árfolyam inkább esni fog, mint emelkedni.
  • “C” időszak: Alacsony keresési forgalom, az árfolyam sem emelkedett, így a trend folytatódhat.
  • “D” időszak: Az árfolyam sokat emelkedett, a keresések száma alacsonyan van, így trend fordulás következik be, vagyis esik az árfolyam, hasonló eset, mint az “A” eset. Még a COT adatok (ábra középső része) is hasonlóan alakultak.
  • 2015. június: Most is egy mélypont volt az időjárás szó keresési darabszámánál, inkább esés várható, mint egy emelkedő trend. Hasonló helyzet, mint a “C” esetben. 120-110 közé várom az árfolyamot, ami 8-15% profitot hozhat.

Google trends elemzés kávé árfolyam - Forrás: Minner.hu, Finviz.com, Google
Google trends elemzés kávé árfolyam – Forrás: Minner.hu, Finviz.com, Google

 

 

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek