Ha van egy startupod, akkor a marketingedben ne politizálj! Mutatok egy rossz példát – Yummber ámokfutása

Egyszerűen nem találtam olyan címet, ami rövid, és bele tudtam volna írni mindent, amit akartam. Remélem a lényegét így is látod. A hajamat téptem, amikor többször is megláttam a Yummber nevű ételmegosztós startup reklámjait, kreatívjait. Majd eszembe jutott, hogy ez jó elrettentő példa lehet, mit ne csinálj a marketingedben, ha fel szeretnéd húzni a startupod. Nézzük is, miért is problémás használni a politikát, és a végén persze adok ötletet, mit kellene helyette, illetve akár létrehozhatod a Yummber konkurenciáját (erre is adok tippet), nem is lesz nehéz…

A Yummber applikáció a Facebook kampányaiban úgy viselkedik, mintha valami ellenzéki kis párt lenne. Sőt ehhez igazítja a marketingjét is.
Itt az egyik promó anyaguk. Mi ezzel a baj?

yummber1

Ha felcsapsz egy marketing könyvet, ami gyakorlati tippeket ad, mondjuk Wolf Gábor MarketingBibiláját, akkor valószínűleg NEM látsz majd olyat, hogy használd a politikát a reklámjaidban, de ez igaz bármely marketing könyvre, kommunikációs könyvre is.
Miért? Ha a pénzed ellensége vagy, és szeretnél több embert is kizárni a vásárlói bázisodból, akkor hajrá. Viszont, ha te szeretnéd növelni a bevételed, a branded, akkor NE használj ilyen promót. Persze értem én  UBER >>> “közösségi fuvarozás” (ami tudjuk, hogy nem az) >>> kormány >>> betiltotta >>> Yummber alapítói azonosultak a témával >>> ők is a közösségi bizniszben vannak, akkor gondolják így kell viselkedni.
Pedig a Yummber működését egy tollvonással meg tudná szüntetni a kormány vagy a NAV. Én nem azt mondom, hogy tövig nyalj be, ha ilyen startupot üzemeltetsz. Inkább azt mondom, hogy csak hagyd ki a politikát! Dolgozz, no és még ha ilyet üzemeltetsz, mint a Yummber, még témád is van 1 millió, amivel el tudsz adni, felhasználói bázisodat tudod növelni… Ne ébreszd fel az alvó oroszlánt.
Legyen éppen bárki a hatalmon, akár a Zabhegyező Gittegylet is, és még ha nem is bírod őket, akkor se használd a céged reklámjában a politikát! De nézzük tovább! Ebből tanulsz!

yummber2Több hasonló promót is láttam tőlük. Ezzel a képpel mi a baj? Csupán annyi, hogy a Yummber marketingese eleve eldöntötte, hogy a képen látható személyek nem használnák a Yummbert? Honnan tudja? Persze pozícionálni kell a terméked, szolgáltatásod, de NE így. Pedig ebben az esetben a kép feletti szlogen még jó is (így elrontani….). Továbbá jogilag is érdekes a helyzet, valószínűleg a Rogán házaspár nem kap pénzt azért, hogy felhasználják őket a kampányaikban.

Mi legyen rajta a promócióidon, mit érdemes használni, vagyis mit tanácsolnak a marketingesek, amik tényleg működnek is?
Kutya, kisgyerek – Ez a legfelső szint, igaz? Ezt te is tudod szerintem.
A SEX, erotika is még ide sorolható.
Étel –  Bizony, ösztönösen ránézünk. Ezt a MarketingTársaság Facebook oldalán is olvashattad már: ‪#‎140dologvallalkozoknak‬9. dolog: Az agyunk folyamatosan olyan ingereket, “jeleket” keres, mint a saját nevünk, étel, sex, veszély, emberi arc.

Persze modhatod azt is, hogy ez mind bullshit. Mégis működik, és nem tudok leírni neked egy komplett kampányt, hiszen függ ez a te termékedtől, célodtól… Ezek csak irányvonalak.

Akkor miért nem használja ki ezt a Yummber (erről még lent írok)? Miért kell politikát használnia? Nézd meg ezt a szöveget tőlük:Ez nem igaz! Tökre elcseszi a kormány a kampányunkat! Most gyárthatunk új kreatívokat… áh, már senkiben sem bízhat az ember. /Forrás: Yummber Facebookjáról.

Ezt csak őt tudják, miért írnak ilyen kampányokat. Valószínűleg futtattak egy kampányt, aztán örültek, amikor meglátták, hogy alacsonyak a kattintási költségek és folytatták tovább. Csak a következményekre nem gondoltak persze.  Az igaz, hogy az emberek sok-sok infóval találkoznak naponta, és lehet el is felejtik ezt, de akkor se politizálj a marketingedben. Még akkor sem, ha szerinted, vagy a többség szerint IGAZAT mondasz a reklámodban az adott politikai témáról.
Persze én tudom, a negatív kampány is kampány, így valószínű, most én is ezzel a poszttal ingyen reklámot csináltam nekik, de nem hiszem, hogy ez volt a céljuk.

Jöjjön a tipp!
Csinálj hasonló appot, vagy csak legyen egy recept applikációd (87. üzleti ötlet).  A lényeg az, hogy bátran használd az ételt marketingre. Atyaég, tényleg ösztönösen ránézünk az ételekre. Ennél jobb marketinget nem tudsz használni. Napi 1-2 poszt ételekről, vagy a felhasználók receptjeit megosztod… annyi mindent bele tudsz vinni, és máris előnyben leszel, mert te nem használsz politikát. Étel videókat se feledd! Hirdess nyereményjátékot, mobillal vegyék fel a felhasználóid, ahogy főznek, felgyorsítod a videókat, recept feliratot raksz rá… garantált a nagy nézettség.
A recept app ötletnél is leírtam, hogy bátran keress meg nagyobb cégeket. Én a Yummber helyében kapásból megkerestem volna a Lidl-t (ők nyitottak lehetnek az ilyenre), vagy a Vénusz étolajat, vagy Univert, Riska-t…. és plusz bevételem lenne belőle. Ezt ne feledd!!!

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később