Hééé Minner! Oké, hogy butítsam le a vállalkozási ötletemet, mert könnyebb elindulni… De hogyan?

Dátum

Megosztás

Olvasói és ügyfél-visszajelzések is megerősítettek abban, hogy megfogadjátok azt a tanácsomat, amit egy korábbi cikkben leírtam, hogy érdemes lebutítani a vállalkozási, üzleti ötletedet, és először egy bétával elindulni a piacon. Ez nem csak neked könnyíti meg a vállalkozásod felhúzását (sőt, még a kockázatod is csökkented), hanem még a vevőidnél is jól jön ki. Ezt leírtam abban a cikkben, most jöjjön a cikk új, bővített verziója, a HOGYAN.

Először is egy fontos információ: A “Hogyan indítanék be …xy…. startupot” című cikksorozatomban is ezt az elvet követem, ha úgy nézzük, elég közel áll a lean szemlélethez. Tehát az ott leírt ötleteken, példákon keresztül  végigkövetheted, miről is beszélek most, vagy mit írok a következő bekezdésekben.

 A legsikeresebb vállalkozók először egyszerű termék/szolgáltatás eladásával kezdték…

Tervezés

Online (weboldal, applikáció…) szolgáltatás esetén nézd meg, hogy milyen funkciók kellenek biztosan az induláshoz. Ha megvan, akkor még egyszer szűrd le! Hidd el, nem kell minden az embereknek azonnal. Sokkal jobb, ha később látják, hogy “Héé ez az oldal folyamatosan újdonságokat ad nekünk, folyamatosan fejlesztik…”

Gondold át! Van egy korszakalkotó ötleted?

Szuper! Tök jó! Van tőkéd hozzá? Van elég kapcsolatod? Oké, ha ezek nincsenek, akkor máshogy kell közelíteni a dolgokhoz.

  • Először gondold végig, hogy ki a célcsoportod, ki fogja megvenni a “motyód”. Mondjuk ezt alapból jó tudni, de most más miatt kell.
  • Szuper! Ha ez megvan, akkor tedd fel magadnak a kérdést:”Milyen olyan terméket/szolgáltatást tudok most eladni nekik, amikkel magamhoz tudom őket láncolni, megismernek, megismerik az új létrehozott márkát….?” Vagyis mit csinálsz? Igen! Már előre gyűjtesz ügyfélkört, érdeklődői bázist (lehet, hogy még nem vásárol, de már elkezdted a brandépítést is.).
  • Kis kitérő: pont ezt cseszik el azok, akik közösségi finanszírozó kampányt akarnak elindítani. Csak az adott közösségi finanszírozó oldalban (Kickstarter, Indiegogo) bíznak, hogy majd ingyen, organikusan jönni fognak az érdeklődök. Ez eléggé lutri is egyben, csak erre nem lehet alapozni. Helyette már előre kell érdeklődőket gyűjteni, feliratkozókat, vagy akár ahogy már említettem, előtte érdemes nekik eladni valamit, és máris meglesz, hogy kinek küldöd ki a felhívást, hogy “Hahó! Elindult a közösségi finanszírozó kampányunk! Gyere, és vegyél részt benne…!”
  • Felteheted magadban a kérdést azzal kapcsolatban is, hogy mi lenne, ha bloggal indítanék? Vagyis adott célcsoport érdeklődési köréhez kapcsolódó blogot indítanál. Azt gyorsan be tudod indítani, és már meg is alapozod a marketingedet egy jó bloggal, amit később akár egy jó webshop-, startup- vagy más terméket értékesítő, szolgáltatást nyújtó cég alapja is lehet. Ehhez kapcsolódó tartalom: 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...