hétfő, január 18, 2021

Hééé Minner! Oké, hogy butítsam le a vállalkozási ötletemet, mert könnyebb elindulni… De hogyan?

Olvasói és ügyfél-visszajelzések is megerősítettek abban, hogy megfogadjátok azt a tanácsomat, amit egy korábbi cikkben leírtam, hogy érdemes lebutítani a vállalkozási, üzleti ötletedet, és először egy bétával elindulni a piacon. Ez nem csak neked könnyíti meg a vállalkozásod felhúzását (sőt, még a kockázatod is csökkented), hanem még a vevőidnél is jól jön ki. Ezt leírtam abban a cikkben, most jöjjön a cikk új, bővített verziója, a HOGYAN.

Először is egy fontos információ: A “Hogyan indítanék be …xy…. startupot” című cikksorozatomban is ezt az elvet követem, ha úgy nézzük, elég közel áll a lean szemlélethez. Tehát az ott leírt ötleteken, példákon keresztül  végigkövetheted, miről is beszélek most, vagy mit írok a következő bekezdésekben.

 A legsikeresebb vállalkozók először egyszerű termék/szolgáltatás eladásával kezdték…

Tervezés

Online (weboldal, applikáció…) szolgáltatás esetén nézd meg, hogy milyen funkciók kellenek biztosan az induláshoz. Ha megvan, akkor még egyszer szűrd le! Hidd el, nem kell minden az embereknek azonnal. Sokkal jobb, ha később látják, hogy “Héé ez az oldal folyamatosan újdonságokat ad nekünk, folyamatosan fejlesztik…”

Gondold át! Van egy korszakalkotó ötleted?

Szuper! Tök jó! Van tőkéd hozzá? Van elég kapcsolatod? Oké, ha ezek nincsenek, akkor máshogy kell közelíteni a dolgokhoz.

  • Először gondold végig, hogy ki a célcsoportod, ki fogja megvenni a “motyód”. Mondjuk ezt alapból jó tudni, de most más miatt kell.
  • Szuper! Ha ez megvan, akkor tedd fel magadnak a kérdést:”Milyen olyan terméket/szolgáltatást tudok most eladni nekik, amikkel magamhoz tudom őket láncolni, megismernek, megismerik az új létrehozott márkát….?” Vagyis mit csinálsz? Igen! Már előre gyűjtesz ügyfélkört, érdeklődői bázist (lehet, hogy még nem vásárol, de már elkezdted a brandépítést is.).
  • Kis kitérő: pont ezt cseszik el azok, akik közösségi finanszírozó kampányt akarnak elindítani. Csak az adott közösségi finanszírozó oldalban (Kickstarter, Indiegogo) bíznak, hogy majd ingyen, organikusan jönni fognak az érdeklődök. Ez eléggé lutri is egyben, csak erre nem lehet alapozni. Helyette már előre kell érdeklődőket gyűjteni, feliratkozókat, vagy akár ahogy már említettem, előtte érdemes nekik eladni valamit, és máris meglesz, hogy kinek küldöd ki a felhívást, hogy “Hahó! Elindult a közösségi finanszírozó kampányunk! Gyere, és vegyél részt benne…!”
  • Felteheted magadban a kérdést azzal kapcsolatban is, hogy mi lenne, ha bloggal indítanék? Vagyis adott célcsoport érdeklődési köréhez kapcsolódó blogot indítanál. Azt gyorsan be tudod indítani, és már meg is alapozod a marketingedet egy jó bloggal, amit később akár egy jó webshop-, startup- vagy más terméket értékesítő, szolgáltatást nyújtó cég alapja is lehet. Ehhez kapcsolódó tartalom: 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek