Hogyan térült meg 14 millió forint összegű Facebook hirdetés

Mielőtt azt gondolnád, hogy zsebből költöttem ennyit az elmúlt 3 évben, nem így van, és ez jó hír számodra is. Felépítettem folyamatosan, hogy megtérüljön, de többet is költhessek. Jó persze 3 év hosszú idő, elosztva nem is olyan sok, napi 12 785 Ft-nyi reklámköltséget jelent. De miért költöttem ennyit? Hogyan térült meg?

Miből fizettél ki havi átlagosan 400 000 Ft-ot Facebook reklámra?

Felteheted a kérdést magadban, amikor látod, hogy 5 éve üzemeltetem a Minnert. Se nem külső tőkét, se nem saját tőkét nem vontam be. Itt jön az egészben a legjobb. Folyamatosan visszaforgattam a bevételeimet az 5 év során úgy, hogy közben a napi kiadásokra is jutott (magáncélúra értem most itt a kiadást). Utóbbi igényeimet lejjebb vettem az első 1-3 évben, pont azért, hogy a növekedés beinduljon. Ha fölösleges pénz volt, akkor azt nem kivettem, beletettem Facebook marketingbe, vagy események szervezésébe. Utóbbira egyébként még ezen felül legalább 3 millió forintot költöttem (50+ rendezvény), mindezt a bevételből!!! Nem kivettem és elszórtam. Tehát a 14 milliót, vagy egy részét ki is vehettem volna profitban, de nem tettem. Miközben megtérült a hirdetés valamilyen formában (új szponzorok, marketing megbízások, vagy 2017 után a MinnerAkadémia révén) azt egyből tettem is vissza marketingbe.

Anno még 2014-ben brókerként csak azt láttam, hogy hééé ez olyan mint egy játékgép, csak itt soha nem veszítesz. Na jó, néha igen, de mintha egy befektetés lenne. Vagy mint a póker, ha tudatosan és jól csinálod, akkor jön a pénz. Brókeri múlttal nézve tényleg rákattantam, beteszed a pénzt, a másik oldalon több jön ki.

Hoztam egy kis bizonyítékot. Az alábbi képen a Minner hirdetési fiókjának teljesítményét látod. Ez a hirdetési fiókom az elmúlt 3 évből, előtte is költöttem néhány milliót, de ez így szépen látszik egyben. Szinte egyfolytában hirdettem, időnként tartottam szünetet.

Napi 1%-kal több költés

Megközelítőleg napi 1%-kal növeltem a reklámköltségemet a kezdeti időszakban, aztán persze eléred a napi 10-20 000 költést, akkor egy kicsit érdemes megpihenni. Ez a napi 1% nem is megterhelő és eszméletlenül hatékony! Ezt az 1%-os dolgot máshol is használni tudod. Erről itt írtam: Hogyan kell értelmezni ezt a képet? Vagyis a napi 1%-os javulás, pozitív változás már elég a sikerhez?

A reklámbüdzsé legalább 7%-a elment tesztekre

Rengeteget kutattam, hogy a saját hirdetéseim is jobbak legyenek és persze nektek is segíteni tudjak. Tehát közel 1 millió forint arra ment el, hogy teszteljek beállításokat, célközönségeket, felfedezzek új dolgokat a Facebook marketingben

A reklámbüdzsé 25%-a ment arra, hogy márkát építsek

A márkaépítés fontos szempont volt számomra. Ami itt a Facebook marketingnél azt jelentette, hogy elérjem, direktben is felkeressék az oldalt és eljuttassam azokat a márkaüzeneteket, amiket én szeretnék. Ez volt a legnehezebb, mert itt aztán nem volt mérhető, hogy akkor elköltesz 30 000 Ft-ot és a túloldalon megjelenik mondjuk 100 000 Ft. Illetve a hatása később jelentkezett. Ez az igazi fektess a jövőbe dolog volt, illetve van is, még mindig alkalmazom. Márkaépítésről cikkeket, tippeket itt olvashatsz, kattints ide! 

Megtérülés, ROI és egyéb nyalánkságok

Pár hete ezzel a 14 milliós címmel hirdettem a Facebook marketing oktatásomat. Akkor két olyan komment is jött, ami biztosan benned is felmerült, vagy felmerülhet:

  • Ha ennyit költöttél, miért csak 32 000 Facebook követőd van?
    Ennek az oka egyszerű: a vállalkozókat nem bírják a magyarok, huhh nagyon nem. A Minner témája pedig 1000%-ban ez, sőt nagyon pozitív felütéssel. Részben ezért megosztó is, mert sokaknak nem tetszik, hogy a Minner ennyi mindenben látja a pozitívumot. A kudarcokról is szó van, de ezt ők nem látják, na meg mit kell mindig a sebeinket nyalogatni nem? Előre! Na ilyen miatt már néhányan vonják ám vissza a lájkot.
    Másik pedig, én soha nem a követőszerzésre koncentráltam. Inkább legyen néhány tízezer aktív követőm, mint több százezer inaktív.
    A költéseket sokszor már a követőkre, olvasókra céloztam, hogy visszatérjenek, a márkát építésem. Ez látszik is, hogy egy átlagos felhasználó előtt 14,67-szer jelent meg Minner reklám (fenti ábrán a gyakoriság).
  • És mennyire térült meg? ROI. Jó persze, ez naná, hogy érdekel. engem is. Ahogy fent már írtam, a reklámokból származó pénzt visszaforgattam. Azonban folyamatosan mérem, hogy miként térül meg, mennyi bevételt generál.
    Minden elköltött 1 Ft-ra jelenleg 5,7 Ft bevétel jut. Fontos, hogy ez folyamatosan nőtt, ahogy egyre többet költöttem. Ezt még növelni is tudom most már.
    Ennek oka… folytatom újabb blokkban.

A Facebook reklámnak köszönhetően más csatornákat is fel sikerült húznom

Csináltam egy tesztet 2019 január-február időszakban. Nem hirdettem Facebookon 30 napig, csak organikus posztok voltak kint. Tudod, mi lett az eredménye? Organikus profit, az árbevétel nőtt is, sőt a Minner.hu látogatottsága nem csökkent, hanem nőtt.
Ennek oka, hogy az utóbbi 3 évben a többi marketing csatornára is koncentráltam, amit főleg a Facebookon promotáltam:

  • hírlevél
  • cikkek reklámozása, posztolása – aminek köszönhetően a Google látta a nagy látogatottságot adott tartalmakra, így előrébb sorolja őket
  • 3000 fős zárt Facebook csoport, ami eszméletlenül aktív
  • események szervezése
  • a több éves munkának köszönhetően sokan már direktben felkeresik az oldalt
  • év elején indított chatbot marketing már alapból több százezer forintot hozott, nem is beszélve a több tízezer weboldal kattintásról..

Mennyire jó már! A Facebookon reklámozz azért, hogy utána le legyen szükséged rá. Én folyamatosan erre koncentráltam.

Tanulj tőlem!

Gyere és helyezd új szintre a Facebook marketingedet. Középhaladóknak szánt tanfolyamomban megtanítalak az apró trükkökre, hogy te is növelni tudd a bevételeidet, márkát is építs, sőt a céged növekedjen is. Kattints ide! Gyakorlati példák, amiben nem azt mutatom meg, hogy húzz fel egy újabb Minnert, hanem olyan tippeket kapsz, amit te is meg tudsz csinálni a saját cégednél.

Fotó: Envato License

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!