Hogyan térült meg 14 millió forint összegű Facebook hirdetés

Dátum

Megosztás

Mielőtt azt gondolnád, hogy zsebből költöttem ennyit az elmúlt 3 évben, nem így van, és ez jó hír számodra is. Felépítettem folyamatosan, hogy megtérüljön, de többet is költhessek. Jó persze 3 év hosszú idő, elosztva nem is olyan sok, napi 12 785 Ft-nyi reklámköltséget jelent. De miért költöttem ennyit? Hogyan térült meg?

Miből fizettél ki havi átlagosan 400 000 Ft-ot Facebook reklámra?

Felteheted a kérdést magadban, amikor látod, hogy 5 éve üzemeltetem a Minnert. Se nem külső tőkét, se nem saját tőkét nem vontam be. Itt jön az egészben a legjobb. Folyamatosan visszaforgattam a bevételeimet az 5 év során úgy, hogy közben a napi kiadásokra is jutott (magáncélúra értem most itt a kiadást). Utóbbi igényeimet lejjebb vettem az első 1-3 évben, pont azért, hogy a növekedés beinduljon. Ha fölösleges pénz volt, akkor azt nem kivettem, beletettem Facebook marketingbe, vagy események szervezésébe. Utóbbira egyébként még ezen felül legalább 3 millió forintot költöttem (50+ rendezvény), mindezt a bevételből!!! Nem kivettem és elszórtam. Tehát a 14 milliót, vagy egy részét ki is vehettem volna profitban, de nem tettem. Miközben megtérült a hirdetés valamilyen formában (új szponzorok, marketing megbízások, vagy 2017 után a MinnerAkadémia révén) azt egyből tettem is vissza marketingbe.

Anno még 2014-ben brókerként csak azt láttam, hogy hééé ez olyan mint egy játékgép, csak itt soha nem veszítesz. Na jó, néha igen, de mintha egy befektetés lenne. Vagy mint a póker, ha tudatosan és jól csinálod, akkor jön a pénz. Brókeri múlttal nézve tényleg rákattantam, beteszed a pénzt, a másik oldalon több jön ki.

Hoztam egy kis bizonyítékot. Az alábbi képen a Minner hirdetési fiókjának teljesítményét látod. Ez a hirdetési fiókom az elmúlt 3 évből, előtte is költöttem néhány milliót, de ez így szépen látszik egyben. Szinte egyfolytában hirdettem, időnként tartottam szünetet.

Napi 1%-kal több költés

Megközelítőleg napi 1%-kal növeltem a reklámköltségemet a kezdeti időszakban, aztán persze eléred a napi 10-20 000 költést, akkor egy kicsit érdemes megpihenni. Ez a napi 1% nem is megterhelő és eszméletlenül hatékony! Ezt az 1%-os dolgot máshol is használni tudod. Erről itt írtam: Hogyan kell értelmezni ezt a képet? Vagyis a napi 1%-os javulás, pozitív változás már elég a sikerhez?

A reklámbüdzsé legalább 7%-a elment tesztekre

Rengeteget kutattam, hogy a saját hirdetéseim is jobbak legyenek és persze nektek is segíteni tudjak. Tehát közel 1 millió forint arra ment el, hogy teszteljek beállításokat, célközönségeket, felfedezzek új dolgokat a Facebook marketingben

A reklámbüdzsé 25%-a ment arra, hogy márkát építsek

A márkaépítés fontos szempont volt számomra. Ami itt a Facebook marketingnél azt jelentette, hogy elérjem, direktben is felkeressék az oldalt és eljuttassam azokat a márkaüzeneteket, amiket én szeretnék. Ez volt a legnehezebb, mert itt aztán nem volt mérhető, hogy akkor elköltesz 30 000 Ft-ot és a túloldalon megjelenik mondjuk 100 000 Ft. Illetve a hatása később jelentkezett. Ez az igazi fektess a jövőbe dolog volt, illetve van is, még mindig alkalmazom. Márkaépítésről cikkeket, tippeket itt olvashatsz, kattints ide! 

Megtérülés, ROI és egyéb nyalánkságok

Pár hete ezzel a 14 milliós címmel hirdettem a Facebook marketing oktatásomat. Akkor két olyan komment is jött, ami biztosan benned is felmerült, vagy felmerülhet:

  • Ha ennyit költöttél, miért csak 32 000 Facebook követőd van?
    Ennek az oka egyszerű: a vállalkozókat nem bírják a magyarok, huhh nagyon nem. A Minner témája pedig 1000%-ban ez, sőt nagyon pozitív felütéssel. Részben ezért megosztó is, mert sokaknak nem tetszik, hogy a Minner ennyi mindenben látja a pozitívumot. A kudarcokról is szó van, de ezt ők nem látják, na meg mit kell mindig a sebeinket nyalogatni nem? Előre! Na ilyen miatt már néhányan vonják ám vissza a lájkot.
    Másik pedig, én soha nem a követőszerzésre koncentráltam. Inkább legyen néhány tízezer aktív követőm, mint több százezer inaktív.
    A költéseket sokszor már a követőkre, olvasókra céloztam, hogy visszatérjenek, a márkát építésem. Ez látszik is, hogy egy átlagos felhasználó előtt 14,67-szer jelent meg Minner reklám (fenti ábrán a gyakoriság).
  • És mennyire térült meg? ROI. Jó persze, ez naná, hogy érdekel. engem is. Ahogy fent már írtam, a reklámokból származó pénzt visszaforgattam. Azonban folyamatosan mérem, hogy miként térül meg, mennyi bevételt generál.
    Minden elköltött 1 Ft-ra jelenleg 5,7 Ft bevétel jut. Fontos, hogy ez folyamatosan nőtt, ahogy egyre többet költöttem. Ezt még növelni is tudom most már.
    Ennek oka… folytatom újabb blokkban.

A Facebook reklámnak köszönhetően más csatornákat is fel sikerült húznom

Csináltam egy tesztet 2019 január-február időszakban. Nem hirdettem Facebookon 30 napig, csak organikus posztok voltak kint. Tudod, mi lett az eredménye? Organikus profit, az árbevétel nőtt is, sőt a Minner.hu látogatottsága nem csökkent, hanem nőtt.
Ennek oka, hogy az utóbbi 3 évben a többi marketing csatornára is koncentráltam, amit főleg a Facebookon promotáltam:

  • hírlevél
  • cikkek reklámozása, posztolása – aminek köszönhetően a Google látta a nagy látogatottságot adott tartalmakra, így előrébb sorolja őket
  • 3000 fős zárt Facebook csoport, ami eszméletlenül aktív
  • események szervezése
  • a több éves munkának köszönhetően sokan már direktben felkeresik az oldalt
  • év elején indított chatbot marketing már alapból több százezer forintot hozott, nem is beszélve a több tízezer weboldal kattintásról..

Mennyire jó már! A Facebookon reklámozz azért, hogy utána le legyen szükséged rá. Én folyamatosan erre koncentráltam.

Tanulj tőlem!

Gyere és helyezd új szintre a Facebook marketingedet. Középhaladóknak szánt tanfolyamomban megtanítalak az apró trükkökre, hogy te is növelni tudd a bevételeidet, márkát is építs, sőt a céged növekedjen is. Kattints ide! Gyakorlati példák, amiben nem azt mutatom meg, hogy húzz fel egy újabb Minnert, hanem olyan tippeket kapsz, amit te is meg tudsz csinálni a saját cégednél.

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...