MielÅ‘tt azt gondolnád, hogy zsebbÅ‘l költöttem ennyit az elmúlt 3 évben, nem Ãgy van, és ez jó hÃr számodra is. FelépÃtettem folyamatosan, hogy megtérüljön, de többet is költhessek. Jó persze 3 év hosszú idÅ‘, elosztva nem is olyan sok, napi 12 785 Ft-nyi reklámköltséget jelent. De miért költöttem ennyit? Hogyan térült meg?
Miből fizettél ki havi átlagosan 400 000 Ft-ot Facebook reklámra?
Felteheted a kérdést magadban, amikor látod, hogy 5 éve üzemeltetem a Minnert. Se nem külsÅ‘ tÅ‘két, se nem saját tÅ‘két nem vontam be. Itt jön az egészben a legjobb. Folyamatosan visszaforgattam a bevételeimet az 5 év során úgy, hogy közben a napi kiadásokra is jutott (magáncélúra értem most itt a kiadást). Utóbbi igényeimet lejjebb vettem az elsÅ‘ 1-3 évben, pont azért, hogy a növekedés beinduljon. Ha fölösleges pénz volt, akkor azt nem kivettem, beletettem Facebook marketingbe, vagy események szervezésébe. Utóbbira egyébként még ezen felül legalább 3 millió forintot költöttem (50+ rendezvény), mindezt a bevételbÅ‘l!!! Nem kivettem és elszórtam. Tehát a 14 milliót, vagy egy részét ki is vehettem volna profitban, de nem tettem. Miközben megtérült a hirdetés valamilyen formában (új szponzorok, marketing megbÃzások, vagy 2017 után a MinnerAkadémia révén) azt egybÅ‘l tettem is vissza marketingbe.
Anno még 2014-ben brókerként csak azt láttam, hogy hééé ez olyan mint egy játékgép, csak itt soha nem veszÃtesz. Na jó, néha igen, de mintha egy befektetés lenne. Vagy mint a póker, ha tudatosan és jól csinálod, akkor jön a pénz. Brókeri múlttal nézve tényleg rákattantam, beteszed a pénzt, a másik oldalon több jön ki.
Hoztam egy kis bizonyÃtékot. Az alábbi képen a Minner hirdetési fiókjának teljesÃtményét látod. Ez a hirdetési fiókom az elmúlt 3 évbÅ‘l, elÅ‘tte is költöttem néhány milliót, de ez Ãgy szépen látszik egyben. Szinte egyfolytában hirdettem, idÅ‘nként tartottam szünetet.
Napi 1%-kal több költés
MegközelÃtÅ‘leg napi 1%-kal növeltem a reklámköltségemet a kezdeti idÅ‘szakban, aztán persze eléred a napi 10-20 000 költést, akkor egy kicsit érdemes megpihenni. Ez a napi 1% nem is megterhelÅ‘ és eszméletlenül hatékony! Ezt az 1%-os dolgot máshol is használni tudod. ErrÅ‘l itt Ãrtam: Hogyan kell értelmezni ezt a képet? Vagyis a napi 1%-os javulás, pozitÃv változás már elég a sikerhez?
A reklámbüdzsé legalább 7%-a elment tesztekre
Rengeteget kutattam, hogy a saját hirdetéseim is jobbak legyenek és persze nektek is segÃteni tudjak. Tehát közel 1 millió forint arra ment el, hogy teszteljek beállÃtásokat, célközönségeket, felfedezzek új dolgokat a Facebook marketingben
A reklámbüdzsé 25%-a ment arra, hogy márkát épÃtsek
A márkaépÃtés fontos szempont volt számomra. Ami itt a Facebook marketingnél azt jelentette, hogy elérjem, direktben is felkeressék az oldalt és eljuttassam azokat a márkaüzeneteket, amiket én szeretnék. Ez volt a legnehezebb, mert itt aztán nem volt mérhetÅ‘, hogy akkor elköltesz 30 000 Ft-ot és a túloldalon megjelenik mondjuk 100 000 Ft. Illetve a hatása késÅ‘bb jelentkezett. Ez az igazi fektess a jövÅ‘be dolog volt, illetve van is, még mindig alkalmazom. MárkaépÃtésrÅ‘l cikkeket, tippeket itt olvashatsz, kattints ide!Â
Megtérülés, ROI és egyéb nyalánkságok
Pár hete ezzel a 14 milliós cÃmmel hirdettem a Facebook marketing oktatásomat. Akkor két olyan komment is jött, ami biztosan benned is felmerült, vagy felmerülhet:
- Ha ennyit költöttél, miért csak 32 000 Facebook követőd van?
Ennek az oka egyszerű: a vállalkozókat nem bÃrják a magyarok, huhh nagyon nem. A Minner témája pedig 1000%-ban ez, sÅ‘t nagyon pozitÃv felütéssel. Részben ezért megosztó is, mert sokaknak nem tetszik, hogy a Minner ennyi mindenben látja a pozitÃvumot. A kudarcokról is szó van, de ezt Å‘k nem látják, na meg mit kell mindig a sebeinket nyalogatni nem? ElÅ‘re! Na ilyen miatt már néhányan vonják ám vissza a lájkot.
Másik pedig, én soha nem a követÅ‘szerzésre koncentráltam. Inkább legyen néhány tÃzezer aktÃv követÅ‘m, mint több százezer inaktÃv.
A költéseket sokszor már a követÅ‘kre, olvasókra céloztam, hogy visszatérjenek, a márkát épÃtésem. Ez látszik is, hogy egy átlagos felhasználó elÅ‘tt 14,67-szer jelent meg Minner reklám (fenti ábrán a gyakoriság). - És mennyire térült meg? ROI. Jó persze, ez naná, hogy érdekel. engem is. Ahogy fent már Ãrtam, a reklámokból származó pénzt visszaforgattam. Azonban folyamatosan mérem, hogy miként térül meg, mennyi bevételt generál.
Minden elköltött 1 Ft-ra jelenleg 5,7 Ft bevétel jut. Fontos, hogy ez folyamatosan nőtt, ahogy egyre többet költöttem. Ezt még növelni is tudom most már.
Ennek oka… folytatom újabb blokkban.
A Facebook reklámnak köszönhetően más csatornákat is fel sikerült húznom
Csináltam egy tesztet 2019 január-február időszakban. Nem hirdettem Facebookon 30 napig, csak organikus posztok voltak kint. Tudod, mi lett az eredménye? Organikus profit, az árbevétel nőtt is, sőt a Minner.hu látogatottsága nem csökkent, hanem nőtt.
Ennek oka, hogy az utóbbi 3 évben a többi marketing csatornára is koncentráltam, amit főleg a Facebookon promotáltam:
- hÃrlevél
- cikkek reklámozása, posztolása – aminek köszönhetÅ‘en a Google látta a nagy látogatottságot adott tartalmakra, Ãgy elÅ‘rébb sorolja Å‘ket
- 3000 fÅ‘s zárt Facebook csoport, ami eszméletlenül aktÃv
- események szervezése
- a több éves munkának köszönhetően sokan már direktben felkeresik az oldalt
- év elején indÃtott chatbot marketing már alapból több százezer forintot hozott, nem is beszélve a több tÃzezer weboldal kattintásról..
Mennyire jó már! A Facebookon reklámozz azért, hogy utána le legyen szükséged rá. Én folyamatosan erre koncentráltam.
Tanulj tőlem!
Gyere és helyezd új szintre a Facebook marketingedet. Középhaladóknak szánt tanfolyamomban megtanÃtalak az apró trükkökre, hogy te is növelni tudd a bevételeidet, márkát is épÃts, sÅ‘t a céged növekedjen is. Kattints ide!Gyakorlati példák, amiben nem azt mutatom meg, hogy húzz fel egy újabb Minnert, hanem olyan tippeket kapsz, amit te is meg tudsz csinálni a saját cégednél.
Fotó: Envato License