Holtszezonban mit csinálj a vállalkozásodban? És hogyan?

Biztos neked is van olyan időszakod, amikor valamiért nem keresik nagy számban a termékeidet, szolgáltatásodat. Ekkor gondolhatod azt, hogy minek is reklámozni, így valahogy egyébként is az a reflexszerű gondolatunk, hogy akkor nyomjuk meg jobban a marketinget, amikor a szezon van. Sőt holt szezonban talán ezt szokta a legtöbb cég hanyagolni. Ezzel nincs is baj, és reklámozz is, ami a csövön kifér a főszezonodban, viszont itt van a jó kis holtszezon, amikor el lehet kapni az emberek figyelmét. Miért is kellene akkor elkapni?

Ez a kérdés jogosan merülhet fel benned. Gondolj bele most abba, hogy milyen hosszú ideig tart neked eldönteni egy termékről vagy szolgáltatásról, hogy kell-e neked vagy nem! Oké és akkor most arra gondolj mennyi idő kellett amíg ténylegesen meg is vetted!

Ahhoz, hogy a főszezonban biztosan téged válasszanak meg kell, hogy ismerjenek, már meg kell lennie a fontosabb vevői érintkezésnek (első email, kattintás, többszöri weboldal látogatás…)

A holtidőszakban is marketingezz és fejleszd a cégedet

Ez az időszak persze jó egy kis szusszanásra is, sőt ez kell is, hogy a vállalkozásodat cégvezetőként még jobban meg tudd tervezni, jut idő például CRM rendszer bevezetésére, vagy optimalizálására, új marketing kampányok megtervezésére, termékfejlesztésre… Tehát jusson idő a cégfejlesztésre, amit a főszezonban nem tudtál.

Mikor van holt-/uborkaszezon?

  • július 1.- augusztus 31. között
  • karácsonyi időszakban december 15. – január 10-ig
  • természetesen szektortól is függ, karácsonyi termékeket áruló cégnek január-szeptember a holtszezon, fagyizó esetében október-április

Ne felejtsd el, holtszezonban jókedvűbben az emberek (mert valószínűleg pihennek)!

Mit csinálj uborkaszezon, holtszezon idején?

Ezen időszak alatt eladni, döntéshozót elérni ténylegesen nehezebb (B2B) piac esetében. A B2C piacon, vagyis amikor fogyasztóknak adsz el, pedig a szezonalitás miatt éppen a termék iránt érdeklődnek kevesebben. Az a legjobb, hogy ilyenkor van miről beszélni a már meglévő ügyfeleiddel is, vagy azokkal, akikkel éppen most veszed fel a kapcsolatot. Például: “És nálatok, hogy alakul a nyár… forgalom…alkalmazottak nyaralása….vezetők mikor mennek nyaralni….” Vagy könnyű kommunikálni a fogyasztók felé: “Te is pihensz a két ünnep között? Olvasd el ezt a ….”.
Ne is az eladással foglalkozz 100%-ban. Ez az időszak arra jó, hogy

  • kapcsolatot ápolsz, meglévő ügyfeleiddel találkozol
  •  új, leendő ügyfeleknek bemutatkozót küldesz,vagy bemutatkozó tárgyalásokat folytatsz, (B2B)
  • A fogyasztóknak jobban bemutatod a termékedet, szolgáltatásodat, új vásárlókat, érdeklődőket szerzel, akik majd csak akkor vásárolnak, ha szezon van. A vásárlóknak hosszabb ideig tart a döntési időszak, mint az elsőre gondolnánk.
  • erősíted a személyes márkádat, céged brandjét,
  • írj blogbejegyzéseket (irányítsd erre a leendő vevőidet, addig is olvassanak),
  • készíts kérdőívet, ezt is ki fogják tölteni,
  • menj el üzleti eseményekre, így olyanokkal találkozhatsz, akik szintén aktívak ezen időszak alatt!
  • Szereted a rövid challenge-eket, kihívásokat? Akkor a Minner.hu/kuldetes link alatt mindig találsz valami újat frissítem új küldetésekkel, céges feladatokkal).
  • Egyéb ötlet: PIHENJ! Olvass sokat! Természetesen neked is pihenned kell. Tudod! A milliárdosok is ezt teszik: A milliárdosok napi 1 órát foglalkoznak ezzel, és szerintük ez a sikerük egyik kulcsa

Tehát használd arra ezt az időszakot, hogy ameddig a többiek lazsálnak, te elődolgozol azért, hogy szeptemberben könnyebb dolgod legyen az értékesítésben.

Készülj a holtszezonra

  • Készíts tervet!
  • kit, mikor, hol keresel meg
  • készíts külön reklámkampányokat
  • Olvasd a Minnert, meríts ihletet a vállalkozási ötletekből és a cikkekből! (termékfejlesztés).
  • írj blogbejegyzéseket, ezeket reklámozd be (holtszezon idején is olvasnak a vevőid)

fotó: Envato License

Facebook remarketing beállítása lépésről-lépésre. INGYENES tudásanyag

Az ingyenes tudásanyag első részében a remarketing beállítását mutatom meg. Ez a Minner vlog, ahová hamarosan újabb hasonló anyagok kerülnek. Megnézem és beállítom a remarketingemet!