Időpontfoglalás a Google-ön keresztül. A vendégeitek használni fogják!

Szépségszalonok, éttermek, edzőtermek, sőt rendezvények kaptak egy új funkciót a Google-tól, amivel még könnyebb lesz a fogyasztókat becsalogatni, azonnali döntésre sarkallni. Mint tudjuk, minél kevesebbet kell valakinek kattintania, annál nagyobb az esély a foglalásra. Megérkezett hozzánk is a Reserve with Google, vagyis a „Foglalj Google-lal” időpontfoglalás szolgáltatás. A fogyasztók a Google keresőből, Google térképről tudnak időpontot foglalni. Na de hová kerül a foglalás?

Nehéz úgy bevezetni egy rendszert, ha közben a másik oldalon több erőforrás a nyomonkövetés, foglalások összefűzése, mint amennyi vendéget hoz, vagy éppen összekúsznak a foglalások. Nos ezt a Google áthidalta azzal, hogy több foglalási rendszerrel is együttműködik. Így a keresőből származó időpontfoglalások és például a weboldalon történő foglalások is egy helyre futnak be. A Minneren már bemutatott Yclient időpontfoglalóval ezt szintén meg tudjuk tenni, szinkronizálja a foglalásokat, sőt még a marketingben is nagy segítségünkre lesz (remarketing célközönségeket tudunk lementeni).

A Minnernél mi állandóan kíváncsiak vagyunk, folyton nyomoznunk kell, a fogyasztókkal beszélnünk. Ebben az esetben már korábban megszondáztattuk a fogyasztókat, hogy például mennyire befolyásolja egy fodrászszalon kiválasztását az időpontfoglalási rendszer könnyű használata. A fogyasztók 67%-a akkor azt mondta, hogy volt már olyan eset, hogy megszakította a foglalást, mert sok felesleges adatot kértek be, vagy valamilyen külső szolgáltatónál kellett foglalni, sőt regisztrálni.

A Google új szolgáltatása a „Reserve with Google”

(röviden RWG), magyarul körülbelül annyit jelent: „foglalj Google-lal”) egy szuper megoldás, ami gyakorlatilag azt teszi lehetővé, hogy miután a Google keresőjébe (vagy térképbe vagy segédbe) beütve rátaláltunk egy szolgáltatóra (például SPA vagy edzőterem), közvetlenül – a Google felületének elhagyása nélkül – foglalhatunk hozzá online időpontot.

Na, de mennyien keresnek rá ezekre a szolgáltatásokra?

A Google kulcsszótervezővel tudjuk ezt kideríteni. Hozok néhány példát, de erről korábbi cikkünkben volt szó.

A fodrász szóra ennyien keresnek rá az egyes városokban

  • Magyarország: 72 000 keresés/hó –Wow! Ez nem is rossz szám!
  • Budapest: 50 000 keresés/hó
  • Debrecen: 1 700 keresés/hó
  • Szeged: 1 400 keresés/hó
  • Győr: 1 330 keresés/hó
  • Székesfehérvár: 1 050 keresés/hó

Műkörmös Google statisztikák – keresések száma havonta:

  • Magyarország: 150 000 keresés/hó – Azt hiszem pályát váltok!
  • Budapest: 27 000 keresés/hó
  • Debrecen: 4000 keresés/hó
  • Szeged: 3230 keresés/hó
  • Győr: 7900 keresés/hó

Oké, rossz pályán vagyok! Milyen nagy a kereslet a műkörmösökre! Uhh!

Mennyibe kerül?

A Google időpontfoglaló szolgáltatása ingyenes. Egyetlen feltétele van a beállításának: a szolgáltatónak (pl. fodrász) szerződésben kell állni egy időpontfoglaló szoftvert kínáló céggel jelen esetben Magyarországon a YCLIENTS előfizetőinek van ilyen lehetőség. Ha a szolgáltató már használja az említett cég online időpontfoglaló rendszerét, akkor automatikusan elérhetővé válik számára a Google térkép integráció.

Miért előnyös? Téged fog mutatni a Google!

A Google, sőt a Googe Cégem / Térkép rangsorolásban újabb tényező a „Reserve with Google” funkció. Ha a leendő vendéged rákeres ilyen szolgáltatásokra, mint fodrász, edzőterem, szépségszalon, masszázs akkor a Google a találati listában felkínálja, sőt előrébb sorolja az ilyen foglalási lehetőséget biztosító szolgáltatókat.

Irány az Yclient, teszteld le a rendszert! Próbáld ki az ingyenes verziójukat, nézd meg a weboldalukat, mert a rengeteg további hasznos funkciót találunk az időpontfoglaló rendszerükben.

Forrás: Google

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek