Így alakult át a Minner üzleti modellje az elmúlt 3 év alatt. Sikeres és bukott projektek is voltak – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 5. rész

3 év hosszú idő, ezalatt a Minner néha olyan volt, mint egy labor. Teszteltem mi működik, mi azaz irány, ami felé érdemes elmennem, és ami jól jövedelmező. Érdekes volt látni, hogy minden időszaknak megvolt a maga üzleti modellje, és természetesen voltak bukott ötletek is, sőt, olyan is, amiből ti semmit észre sem vettetek. Nézzük is időrendben.

Bár lehet, hogy soknak tűnik, valójában összefoglalva az alábbi területeket érintettem az évek során, csak picit változtattam rajtuk:

  • reklámozás, szponzorok szerzése
  • Facebook marketing, hirdetéskezelés
  • oktatás, mentorálás
  • előadások szervezése

2014. február – 2014. december – Egy-egy reklámcikk eladása
Reklámozókat szereztem a Minner.hu-ra. Volt egy alap konstrukcióm, cikkenként 30-60 000 forint díjat kértem (közben emeltem árat). Ahogy le is írtam az első cikkben, telefonon szereztem a reklámozókat. Illetve az előző részben említettem, hogy először nem is tudtam, hogy most akkor én nem is PR cikket, hanem szponzorált tartalmakat, sőt, tartalommarketinget, illetve natív hirdetést értékesítek, adok. Már bőven 100 000 forint fölé sikerült a bevételeimet húzni hónapról hónapra, viszont a stabilitás hiányzott.

2015. január – napjainkban – A Facebook kezelő

Ekkor indítottam be Facebook oldal kezelő szolgáltatásomat, mert rájöttem a cégekkel való együttműködések, cikk kampányok kidolgozása közben, hogy szükségük van Facebook oldal kezelőre. Ekkor sikerült olyan nagy márkát is megszereznem, mint a Wella Professionals és a Londa Professional, illetve több kisebb cégnél is tevékenykedtem. Sőt, sok helyen be is oktattam őket, mikor már éreztem, az áron emelnem kellene (és ők nem fizetnék ki), hogy tudjam tartani a növekedést, de nem akarok rossz szájízzel elválni. A bevételeim ekkor lettek sokkal jobban tervezhetőek, mivel hosszabb távú szerződéseket kötöttem.

Közben át is alakult ez a tevékenységem (2016 nyara óta), legtöbbször kampányokra bíznak meg, főleg arra, hogy lefaragjam a költségeket, és a hatékonyság megmaradjon. Az egyik ügyfélnek pl. sikerült sokkal jobb eredményt elérni úgy, hogy nem napi 4 000 forintot költenek el Facebook reklámra, hanem csak 1500 Ft-ot, és a hatékonyság még jobb is. Szóval részben reklámköltség-faragó vagyok, másrészt újfajta marketinggondolkodást viszek a cégek életébe.

2015. augusztus – FB kezelés + cikk

Visszatértem a cikkek értékesítésére is, úgy emeltem árat, hogy belekalkuláltuk a Minneren való cikkmegjelenést is az ügyfelekkel. Ez így egy ütős kombináció lett. Ekkor már napi bő 1000-1500 látogatója volt az oldalnak, ezért sokkal jobb pozícióból tudtam tárgyalni. Tehát az előtte lévő időszakban, amíg felfejlesztettem a Facebook oldal kezelő szolgáltatásomat, addig a háttérben a Minnerre ontottam a tartalmakat. (Ekkor indult a vállalkozási öltetek leírása is, mármint 2015 áprilisában).

2015. Október – Marketingtársaság.hu
Ez aztán szép kis bukott projekt lett. Az volt tervben, hogy kisebb cégeknek úgy segítek a Facebook és blogkampányaiban, hogy felmennek az oldalamra, bejelentkeznek, és ott tippeket kapnak. Egyrészt nem csinálták meg, másrészt aki csinálta, annak annyi kérdése volt, hogy a havi 19 500 forintos díjat nem érte meg. Aztán, bár kiírtam egy emelt árat, de végül inkább a Minnerre koncentráltam. A domaint meghagytam, hamarosan lesz is funkciója 🙂

2016. Vállalkozást Indítók projekt

5 új vállalkozóval akartam dokureality-t csinálni. Aztán sajnos kiderült, ehhez még kevés a Minner. Részben azért, mert 5 külön projektet koordinálni nem könnyű, illetve több meló volt vele, mint haszon. Így azt sztornóztuk a projektben indulókkal. De tesztként nagyon jó volt, sőt, biztosan lesz hasonló a későbbiekben, már ebből tanultam.

2016. tavasz – Oktatások indulásának éve

  • Blogger oktatás + beért az új reklámozók szerzése
    Elindítottam az első blogger kurzusokat. Teljesen privát oktatások voltak. 11 főt oktattam pl. céges blog készítésre vagy klasszikus blogolásra, de volt, akinek csak arra kellett, hogy fel tudja használni majd más projekteknél. Nagyon jó volt ez az időszak, és igen kiderült, abszolút el lehet adni 110 000 forintos képzéseket.
  • Hideghívás-oktatás
    Folytatódott az oktatásmániám, és hideghívás-oktatásba kezdtem. 2 csoportot oktattam, illetve egy nagy céget sikerült meggyőznöm, hogy oktassam az értékesítőiket (emiatt elég kevés is az időm most, de nagyon élvezem). A hideghívás-oktatást picit tovább is viszem, éppen azon dolgozom.
  • Konzultációk
    Ehhez a részhez tartozik, hogy valójában tanácsadói óráim is vannak, 2016 előtt 7000 ft/óra volt az óradíjam, most már 10 000 forint. Általában azért keresnek meg cégek, vállalkozók, hogy más szemszögből vizsgáljam meg az üzleti modelljüket, marketingjüket, cégüket.

Továbbá ebben az évben sikerült megszereznem a tőzsderovat főszponzorának a HotForex.com-ot, nem kis összeggel, így már kényelmesebben is tudtam figyelni a többi projektre.

2016. Minner események

Ez a legérdekesebb projekt, mert itt talán 1 év kellett ahhoz, hogy valóban kijelenthetem, az ilyen események részben megtérülnek. Sajnos vannak nem mérhető dolgok egy vállalkozás életében. Az események fenntartják a buzzt. Illetve ezzel akarok visszaadni az olvasóknak is “valamit”, mivel nélkülük nem lenne ilyen sikeres az oldal, a reklámozók pedig örülnek, hogy ilyen aktív vagyok. Egyébként 2014 novemberében már volt egy 3D nyomtatásos olvasói találkozó, de az eléggé rosszul sikerült, kb. 7-en voltunk, abból 4 az ismerősöm 🙂 . Utána jöttem rá, hogy ehhez még növekedni kell, és meg kell tanulnom rendezvényt szervezni.

2016. augusztus – október

Megszerveztem az első “Online Tőzsde Hete” című projektet. 2 hónap alatt sikerült összehoznom azt, hogy több pénzügyi cég is reklámozott egy adott héten a Minneren, amivel több millió forint bevételt értem el, a cégek pedig még nagyobb figyelmet kaptak. Itt persze megtanultam, hogy a következőnél már nem egyedül csinálom.

2017. január – VIP marketingcsomag a Minneren

Egy ütős marketingajánlatot állítottam össze a szponzoroknak. És szépen lassan összeáll a Minner szponzorainak 5-ös listája. A sok-sok könyvnek és tapasztalatomnak hála, olyan speciális, VIP ajánlatot kapnak, amit szinte össze se tudnak hasonlítani más cégekkel. Sőt, előre úgy bebiztosítom magam az ügyfeleknél, hogy tervezhető bevételem származik a reklámozásból is.

Közben természetesen voltak olyan projektek, amikből ti semmit sem láttatok, mert a beindulás előtt sztornóztam. Pl. lett volna olyan része a Minnernek, ahol havi díjért kaptak volna a felhasználók tőzsde elemzéseket. Egyrészt jogi akadálya volt, amiért nem csináltam meg, másrészt kiszámoltam, hogy nem térül meg. Volt már tervben sales house felhúzása, speciális coworking iroda (utóbbiról még nem tettem le, más formában meg is fog valósulni). De még sorolhatnám, mi porosodik a Minner fiókjában 🙂

Nincs megállás! A Minner tovább fejlődik, növekszik. Hamarosan újabb mérföldkőhöz ér az oldal (alkalmazott felvétele, 3 millió forint + havi bevétel, iroda, vidéki projektek…. ).

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek