Így ismerd be, hogy rossz piacon indultál, és válts egy még jobb területre! – Ezt tanulhatod a Bariontól

A Barionról már lehetséges, hogy hallottál. Több évvel ezelőtt azzal indult el, hogy meghódítja itthon a mobilpénztárca piacot. Azt találták ki, hogy majd mindenki egymásnak küldözgeti a mobiljáról a pénzt a másiknak, vagy éppen vásárolnak a mobiljukkal. Egyébként nem is lett volna annyira halott ötlet, van ahol működik. Gondolnád, hogy Afrikában szinte több a mobiltelefonnal történő fizetés, mint a bankkártyás, sőt, majdhogynem a készpénznél is több?

Egy régebbi cikkben írtam, hogy Afrikában az M-Pesa (Vodafonehoz köthető Safaricom üzemelteti) rendszert használják a lakosok, hogy egymás között pénzt tudjanak küldeni, méghozzá percek formájában. Bizony ott az árakat percekben is kifejezik, mint a “Lopott idő” című filmben. Nos, ott azért is terjedt el ez jobban, mert legalább buta (hagyományos) mobilja sokaknak volt, és még a bankkártyák nem terjedtek el, így értelemszerű volt, hogy ezt kezdték el használni az afrikaiak.

A Barionnak tehát itthon nehéz dolga volt, mert a bankkártyát nehezen akarták leváltani a felhasználók. Pedig milyen jó ötlet, nem? A mobilod mindig nálad van, igaz? A tesztidőszak alatt viszont kiderült, senkinek nem kell (vagyis maximum egy marék közönségnek, abból meg nem fenntartható a rendszer), ahogyan a Barion akkori konkurenciája a Buxa is, ők is bedobták a törölközőt a mobilpénztárca piacon. Egy korszak lezárult, de ahogyan már mondtam neked a Minner-en nagyon sokszor egy már meglévő vállalkozás működése közben is rájöhet a piaci, vásárlói igényekre, és csak váltani kell. Ezt tette a Barion is.

A felismerés és a váltás

Felismerték, hogy a cégeknek nagyon költséges egy bankkártyás terminál bevezetése, sőt, a webshopok esetében is nagy költsége van bankkártyás fizetés “bekötésének”. Így gyors fejlesztésbe kezdtek, és az új célpiacuk az olyan vállalkozások, akik szeretnének bekötési díj nélkül bankkártya elfogadóhelyek lenni. Főleg webshopok csatlakoznak rá a Barion fizetős kapujára. Számuk már több mint 1800, és havonta több milliárdos forgalom megy át a Barion rendszerén. A céljuk az is, hogy minél több cég csatlakozzon a Barionhoz, mivel a rendszeren belül ingyenesek a tranzakciók. Egyébként 1%-ot vonnak le tranzakciónként, és nincs bekötési díj. Én is ezt használom a www.minnerakademia.hu oldalon.

Mit tanulhatsz tőlük?

Ahogyan már azt a Minner-en olvashattad: A legtöbb vállalkozás, startup nem az első ötlettel lesz sikeres? Sőt, azt, hogy egy-egy új vállalkozás/startup esetében sem biztos, hogy azzal fognak foglalkozni az első 2-3 év után, amivel elindulnak (nem ugyanazzal a termékkel/szolgáltatással). Miért van ez így? Amikor elkezdenek dolgozni, tárgyalni, rájöhetnek egy sokkal-sokkal jobb bizniszre. Közben új piaci igényeket, új piaci réseket fedezhetsz fel te is.

Forrás: Fintechzone

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később