Így robban be a Facebook a hardverpiacra

A Facebook tavaly vette meg az Oculus VR-t. A virtuális szemüvegeket, hardverek gyártó céget 2 milliárd dollárért vásárolta meg Mark Zuckerberg, de függetlenségüket meg tudták tartani a közösségi hálótól. A geek réteg is beletörődött a felvásárlásba, és nem rontotta el a várakozásokat sem.

A következő nagy piaci növekedés jelenleg a VR szemüvegek piacán következik majd be.  Az alábbi ábrán is látható, hogy az elkövetkező 5 év Zuckerbergéknek is meghozza a hardverpiacon az előrelépést, és ténylegesen betörnek ebbe a szegmensbe is.  És nem utolsó sorban megtérül a befektetésük. (a kép alatt folytatódik)

Virutális valóság szemüvegek piaci növekedés - Business Insider
Virtuális valóság szemüvegek piaci növekedése – Business Insider

Az Oculus Rift azelőtt, hogy a Facebook felvásárolta egy sikeres közösségi finanszírozó kampányt bonyolított le, több mint 2 millió dollárt gyűjtöttek össze. És, ez már több mint 3 éve volt, azóta rengeteg fejlesztésen mentek keresztül a virtuális valóság szemüvegek, köszönhetően a Facebook pénzének is. Már jövő év első negyedévében értékesíteni fogják az Oculus Riftet.

Először nézzük te hogyan profitálhatsz ebből üzletileg:

  • domain bejegyzésekkel. Minden ami a virtuális valóság szemüvegekhez köthető, domain vásárlás, majd későbbi eladás is jó üzlet lehet
  • üzlet létrehozása, webshop létrehozása, már most érdemes erre domaint bejegyezni, ha nem jön az üzlet akkor is csak 2500 Ft-ot buktál…

A részvényekben is van profit, már most kell foglalkozni vele:
A Facebook az Oclulus Rift piacra dobása után nagyobb bevételre számíthat, és a befektetők is értékelni fogják. Az erre vonatkozó várakozások még a részvényben nem látszódnak, tehát még nagyobb emelkedésre számíthatunk. A 90 dollárt még mindig nem sikerült átlépnie az árfolyamnak, amikor ezt sikerült, akkor nagyobb esélye van 100 dollárt elérni. Erre egy stratégiát már leírtam a Minneren, ezzel kihozható a részvényből a maximum profitot.  A kép alatt láthatod a legutóbbi elemzést és a hozzá tartozó stratégiát.

facebook2015juni

Most kell megfogni a részvényt! Miért is? Mert még nem veszik a háziasszonyok. Szóval 85 dollár áll a részvény, az elemzők 97-100 dollár közé várják az elkövetkező 1 évben. Azt tudnod kell, hogy a 100 dollár elérése részvényeknél olyan, mint egy mágnes, ha 90 dollárhoz ér, akkor nagyobb az esélye a 100 dollárt elérni, mint visszaesni 80 dollárra. (Érted, olvasd el még egyszer, mert ezt jegyezd meg, későbbi is jól jöhet). Mi a jó stratégia?
Pl. Én így spekulálnék 300 ezer forinttal (ekkora összegért vennék Facebook részvényt, soha nem a teljes tőkével)

  • 100 ezer forintért vennék részvény a mai nyitás után, kb 85 dolláron fog nyitni, nem lehet tudni, mindegy is az ár most ebben az esetben.
  • Várnék, ha felfelé megy, örülök, és 90 dollárnál még vennék 100 ezer forintért (már profitban vagyok)
    Ha lefelé menne, akkor 80 dollár körül vennék 100 ezer forintért. (Mind a két eset a 2. pozíciót jelenti.)
  • Harmadik pozíciót (harmadik 100 ezer forintot) akkor tenném be, ha eltelik 2-3 hónap minimum. Ha addig teljesíti a részvény a 100 dollárt eleve ki is szállnék (ebben az esetben nem nyílik meg a harmadik pozíció) Ennyi. és kb 10-20%- profit lenne így rajta.Így a kockázatodat csökkented, erről szól a tőzsde. Bármelyik magyar brókercégnél tudsz vele kereskedni. Ne félj a brókerbotrányok miatt, láthatod a BEVA kártalanít, ha baj lenne, amúgy meg ellenőrizd, hogy tényleg tiéd e a részvény, hidd el ezentúl a cégek is jobban figyelnek erre. Ehhez a tartalomhoz tartozó teljes cikket itt találod.

Fotó: Mark Zuckerberg FB

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek