Így változott a szememben Wolf Gábor, a magyar marketing guru az elmúlt néhány évben

Dátum

Megosztás

Minél ismertebb vagy, valószínűleg annál több ember lesz olyan, akinek nem fog tetszeni az, amit csinálsz, vagy nem leszel szimpatikus…. Ez Wolf Gáborral is megtörtént, legalábbis a fórumokon, Facebook csoportokban vegyes hozzászólásokat olvastam vele kapcsolatban. Arra gondoltam, hogy bemutatom azt, hogy az én véleményem miként változott az elmúlt időszakban vele kapcsolatban. Elég változatos lesz.

Háttér
Wolf Gábor a kisvállalkozók marketing tanácsadója. A Marketing Biblia  című könyve az üzleti könyvek eladási listáján évről-évre az első 10 hely valamelyikén szerepel. Szerintem sokatoknak nem kell bemutatnom.

Szintek
Nézzük is, hogy miként változott a véleményem Wolf Gáborral kapcsolatban. Ezt különböző szintekre bontottam. Bevallom, az évekre pontosan nem emlékszem, de ez nem is lesz lényeges.

1.szint: Először hallok róla
Először hallottam Wolf Gáborról, amikor a főiskolán a marketing tanárom megemlítette a könyvét, és hogy nézzünk bele, mert nagyobb rálátásunk lehet a marketingre. Ezt meg is tettem, és akkor azt mondtam WOW, ez tényleg a marketing bibliája. El is olvastam, sőt sokáig tanulmányoztam is, szinte betűről-betűre.

2. szint: Iszom a szavait
Mivel akkor még az online marketingbe nem vetettem bele magam, sőt külföldi online oldalakat sem olvastam, így nálam a

marketing = Wolf Gábor, MarketingBiblia.

A Haszon magazint amikor elolvastam, az volt az első, hogy megnéztem mit ír Wolf Gábor (volt külön rovata, azt hiszem még mindig). Sőt, mondhatni ittam a szavait. Még mindig emlékszem arra, mikor a cégnév választásról írt. Valami ilyesmit tanácsolt: előre gondold át mi lesz a céged, márkád neve, mert például egy technológiai váltásnál egy rossz névválasztás után biztosan le kell cserélned azt. Pl. VHSbolt (filmek eladásával foglalkozol) elég furán nézne most ki, amikor már a filmek DVD-ben jelennek meg, vagy egyéb adathordozón.

3. szint: Fordulat
Kezdem megismerni az online marketinget, sőt más marketing csatornákat is. Közben felfedezem, hogy máshonnan is tudok magamba szívni tudást. Tanulok, tanulok. Egyre több helyen keresek rá marketing fórumokra, olvasom a hozzászólásokat. Valamiért elkezdték formálni a gondolataimat, így Wolf Gáborról olyanokat olvastam, hogy bullshit marketinggel foglalkozik és így tovább. Furcsa, de tényleg hatottak rám a hozzászólások, és egyszer csak én is egyetértettem vele. Ebben az időben volt az, hogy már brókerként tevékenykedtem, itt még csak a telemarketingbe ástam bele jobban magam, vagyis használtam a marketinget.

4. szint: Én a kritikus
Olyan lettem, mint egy troll, csak nem kommenteltem. Vagyis folyamatosan néztem az újabb MarketingCommandos, Wolf Gáboros posztokat, és azt mondtam magamban, ááá ez bullshit, olyan dolgot mond, ami evidens, mindenki tudja… (ez a szakasz azért hosszú volt). Tudod ki a legnagyobb rajongód, ki nézi legtöbbször az anyagaidat? Aki nem bír (trollok….). Ez tényleg így van. Erről itt írtam: A trollok a legnagyobb rajongók?

5. szint: Felismerés 1. 
Kb. fél éve ismertem fel, hogy mekkora hülye voltam. Hiába olvastam annyi pszichológia könyvet (főleg a tőzsde miatt), mégsem ismertem fel, miért is voltam annyira kritikus. A válasz egyszerű: „IRIGY VOLTAM”. Bizony, egyszerűen zavart, hogy ő abból lett sikeres (sőt, amúgy irigy voltam a sikerére), amit akár én is meg tudnék csinálni. Bár igaz, hogy valószínűleg máshogy csinálnám, vagy neki se állnék…. szóval lemásolni is nehéz lenne. Ezen nincs mit szépíteni (mármint az irigységemen.)

6. szint: Felismerés 2.
Fura, hogy miközben szövegírásra (céges blog) és Facebook oldal kezelésre kerestem ügyfeleket, és telefonon saleseltem őket, akkor többször is szóba került Wolf Gábor, és nekem mégsem esett le, hogy részben neki köszönhetem, hogy egyáltalán tudok foglalkozni ezzel. Oké persze ez túlzás, de mégis sokat jelentett az ő jelenléte a piacon, mert az emberek jobban felismerték, hogy kell a marketing, kell valamit csinálni…. Ha statisztikát néznék, akkor valószínűleg azokat az ügyfeleket, akik olvasták a Marketing Bibliát, őket könnyebben meggyőztem.
Extra infó: No Bullshit
Sokan tévesen használják a bullshit szót. Nehéz úgy írni valamiről, hogy azt mindenki megértse. Így pl. a Minneren is azért írok sokkal egyszerűbben, mert én mindenkinek akarok írni. Így írta Wolf Gábor is a Marketing Bibliát. Illetve, a könyv nem marketing szakembereknek szól, hanem KKV-s ügyvezetőknek, tulajdonosoknak, menedzsereknek, nem a marketing szakmának.

7. szint: Minden a régi, állandó állapot beállt
Újra úgy figyelem, mint anno főiskolásként. Tanulok tőle, elraktározom az információkat, felhasználom azokat…. Lehet, készítek is ehhez a cikkhez egy ilyen görbét.

Ennyi a sztori. Levonva a konklúziót, most átnézem, ki nem volt még szimpatikus nekem az elmúlt időszakban, és új szintre helyezem a megítélésemet velük szemben. 🙂

Fotó: Youtube

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!