Így vettem rá 5 céget, hogy 2 hét alatt kifizessenek több százezer forintot

Valószínűleg, amikor ez történt, még nem voltál a Minner olvasója. 2014. október közepén támadt egy ötletem. Mivel több 3D nyomtatós cikket írtam már, gondoltam valahogy erre kellene szponzort szereznem. Éppen Richard Branson Virgin sztori című könyvét olvastam. Ebben találtam egy jó kis trükköt. Ő az egyetemi újságjába úgy szerzett reklámozót, hogy két konkurenciát felhívott, és mindegyiknek azt mondta, hogy a másik már vett reklámot.
Gondoltam ez jó irány lenne, bár picit etikátlan, így inkább tovább gondoltam. Mivel bróker voltam, így tudtam, hogy rövid határidőt kell szabnom a döntésükhöz, mert így érzik a fontosságát, foglalkoznak a dologgal. Kitaláltam, hogy egyszerre fogom őket saleselni, ahogy Richard Branson is tette, de csak akkor fogom azt mondani, hogy valaki vett már reklámot, ha az igaz. Azt hangsúlyozom, hogy a többieket is megkerestem ezzel az ajánlattal. Így alakítottam át Branson stratégiáját.
 
Egy jó projekt ötletem támadt, egy héten át napi 5-10 cikket írok 3D nyomtatás témában, és 3D nyomtatás hetének hívom. Erre akartam szponzorokat szerezni. Kitűztem a dátumot, hogy 2014. november 17-től indul a 3D nyomtatás hete. Mivel egyedül voltam, így picit mögé kellett tennem pár trükkel, hogy nagynak tűnjek. Párom akkor éppen munkát váltott, így tudott segíteni. 4 hét volt még a projekt indulásáig. 1 hét alatt feltérképeztem a 3D-s cégeket + elkészítettük a kb 1,5-2 oldalas tájékoztatót. Az volt az ütemterv, hogy először felhívom a cégeket, hogy van ez a lehetőség, majd küldök egy emailt, és személyes találkozót szervezek, hogy ott prezentálhassam a projektet. Fontos volt, hogy TUDJANAK RÓLA, HOGY A MÁSIKAT IS MEGKERESTEM (vagyis a konkurenciájukat).
Az alábbi ajánlatot kapták:
– a 3D nyomtatás hete alatt kapnak 3 cikket, amiben ők szerepelnek, az ő promójuk, úgy írom meg a tartalmat
– szerepel a szponzorok között a logójuk
– nyereményjátékba felajánlhatnak tárgyat, kupont… bármit.
– egy cég 80 000 forint + áfa összeget fizetett
 
Tudnod kell, hogy akkor a Minner látogatottsága kb. 1000 fő volt naponta, és kb 800 lájk volt a Facebook oldalon. Így ilyen karcsú számokkal is bele mertem vágni. Mivel csak őket saleseltem ebben az időszakban, így tudtam, hogy minden bejövő hívásom tőlük van, így a párom vette fel, mint asszisztens, és úgy adta át a telefont nekem. Így máris könnyebb volt pozícióba kerülni. Apró trükk, de hatásos. Nagy ereje volt annak is, hogy 2 hét állt rendelkezésükre, hogy döntsenek. Még volt olyan hívás is, hogy a párom hívta fel őket, időpont egyeztetés céljából… Ezek, és a határozott fellépés meghozta gyümölcsét. 
Kilőtt a rakéta, amikor az első cég igent mondott, máris hívtam a cégeket, hogy az XY-nal már készítjük a tartalmakat, ő már szponzor. Felgyorsultak az események, és egymás után jeleztek vissza a cégek, hogy “OK, benne vagyunk. “
Innen már történelem. A Minner látogatottsága az egekbe szökött. Napi 8-10 000 látogató volt azon a héten. Több százan részt vettek a nyereményjátékban, és a lájkszám is felment 1300-ra. Volt olyan tartalom, amit több mint 20 ezren láttak azon a héten (volt miből reklámozni Fb-on). De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mit használtam ki.

Ebből az alábbi dolgokat tanulhattad meg, később még hasznát veszed: 

  • Rövid határidőt szabtam, ezért sürgősebbnek érezték a döntést
  • Hatottam rájuk csak azzal, hogy azt mondtam, a többi 3D nyomtatós céget is megkeresem.
  • A párom segítségével elértem, hogy komolyan vegyenek, nagy cégnek tartsanak.
Ez kicsit bővebben benne is van a blogger oktatásomban, van még néhány trükk a tarsolyomban. Ide kattintva megnézheted mit kell tudni a blogger oktatásomról.

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!