Ilyen, amikor idióták a brókerek, befektetők

Az Alibaba tegnap nyújtotta be az amerikai pénzügyi felügyelethez (SEC) a 2014 első negyedéves jelentését. Erre azért van szükség, mert a cég részvény kibocsátást szeretne a közeljövőben (pontos dátum még nincs). 39%-ot nőtt az árbevétele a társaságnak az előző év azonos időszakához képest, de ez az árbevétel növekedés alul marad a 2013 negyedik negyedéves adathoz képest, amikor is 62%-ot nőtt az árbevétel.

[sam id=”7″ codes=”true”]
Hirdetés
Tehát az árbevétel nőtt, nem is kicsit. De az elemzőknek ez nem elég, szerintük ez már lassulás. És ezt onnan látni, hogy a Yahoo részvény 5%-ot esett a hír bejelentése után. A Yahoo-nak 23%-os tulajdonosi részesedése van az Alibabából, és a brókerek általában az ő részvényén szokták lekereskedni az Alibabáról szóló hírekek, amíg nincs kint az amerikai tőzsdén a cég.

Az a meghökkentő, hogy 5% esés igenis megmutatja milyen idióták tudnak lenni néha a brókerek, befektetők. Egy nyereséges vállalatról beszélünk, és az árbevétel csökken, ami így is bőven kétszámjegyű, akkor máris árfolyam eséssel reagálnak közvetve a Yahoo árfolyamán. Az Alibaba cégértéke így is óriási, 200 milliárd dollárra becsülik. Nagyobb részvénykibocsátásra számítanak, mint a Facebook volt.

A Yahoo árfolyama szépen emelkedett az elmúlt időszakban, ebben az évben kezdett egy erős korrekcióba. Véleményem szerint maga a részvénykibocsátás még teljesen nincs beárazva az árfolyamba, és ezért is érdekes, hogy egy árbevétel növekedésének lassulását már így ítélik meg a befektetők. Erre tehát érdemes lesz spekulálni, mert a részvénykibocsátási várakozások, és a jó Alibaba eredmények továbbra is felhajthatják a Yahoo árfolyamát is, és nemsokára az Alibaba részvényeivel is kereskedhetünk.
yahoo_juni

 

Forrás: SEC, finviz.com

Szerintem a következő cikk is érdekelhet téged:
Coca Cola vs Pepsi

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)