Indíts vállalkozást: 101. ötlet – Mi köze a farmernek az aranyásáshoz? És ezeknek egy vállalkozás ötlethez?

Ismered a farmer eredetét? Mikor és hol találták ki? A nagy amerikai aranyláz idejében a legtöbb aranyásó nem gazdagodott meg. Viszont a ráépülő szolgáltatások, termékek tulajdonosai szépen megszedték magukat. Erre jó példa a farmer kitalálója Levi Strauss, aki rengeteg kezdetleges farmert eladott az aranyásóknak. Tudod, ne aranyat áss, hanem szolgáld ki azokat akik ásnak, adj nekik további álmot. Mi az, ami most ennek felel meg? A startup sztorikra mindenki ugrik, a legtöbb fiatal szeretne ilyen céget indtani, és persze főnöknek lenni. Piócák itthon is vannak!

Nem meglepő tehát, hogy megjelentek itthon is azok, akik kiszolgálják ezt a réteget, több kevesebb sikerrel. Álomba ringatják őket, és persze adnak eszközöket, oktatást… és közben elérik azt, hogy ők legyen az elsők, akik a sikerből le tudják venni a profitot. Jó persze abban igazuk van, hogy meg is dolgoznak érte, viszont sokszor tényleg csak álmot adnak…

Megjelenik előttem, ahogy a startupok elküldik az emailjeiket a nagy újságoknak, online hírportáloknak az ő menő startupjukról. A háttérben pedig ott vannak a piócák, akik azt mondják, igen jól van, jól csináltad, csak így tovább… Az újságíróknak persze ez csak egy újabb startup…. már nem érdekes annyira. Ez persze a te malmodra hajtja a vizet, egy média megjelenés semmit sem jelent.

101. ötlet – Tanácsadó, oktató, marketing szolgáltatás startupoknak, vagy csak egyszerűen legyél a közelükben
Már a 21. ötletben említettem ehhez hasonlót. Abban a befektetőket hoztad össze a startuperekkel. Most viszont sokkal jobban rámegyek a kiszolgálásukra. Vagyis lehet az akár irodabérlés, oktatás, marketing, cégtanácsadás, könyvelés… bármi. Én azt szűrtem le, hogy sokszor még rendes üzleti tervük sincs, szóval tényleg sokrétűbb lehet a szolgáltatásod.
Jó lehet az is, ha eleve tanácsadó céget csinálsz, ami segít minden fázisban. És itt jön a lényeg, amikor pénzt szerez a startup, akkor a te kapcsolataidat fogja kihasználni, és bármire költeni kell, azt rajtad keresztül teszik. Te pedig leveszed a jutalékot mindenhonnan, és persze a tanácsadói pénzt is.
Tehát mi kell hozzá? Először is kapcsolatok, bár azt közben is kereshetsz cégeket, akikre szükségük lehet, a másik viszont minél több startuphoz közel menni. Szerinted nehéz? Dehogy is, csináld azt mint a többi konkurenciád. Szervezz meetupokat, előadásokat, beszélgess velük, nyomd be őket médiába…
Tudod, ez csak ötletmorzsa, vidd bele az egyéniséged, és segíts aranyat ásni 🙂
Figyelem! Többek között a Minneren leírt 9. startup kudarc  is rávilágított arra a problémára, hogy hiába egy jó ötlet, hiába a több tízmillió forint értékű közösségi finanszírozó kampány, ha a gyártást nem tudják megszervezni ezek a cégek. Ebben is nagy segítségre lenne szükségük. Ide főleg kínai kapcsolatok lennének jók, de érdemes lehet itthon is körülnézni.

Célpiac: induló vállalkozások, cégek, fiatalok
Konkurencia: Már több inkubátor, tanácsadócég működik, de tudod a piac nagy, elfér még egy
Megvalósítás, üzlet:
1.Döntsd el, hogy milyen szolgáltatást nyújtasz a startuppereknek.
2. Építsd ki kapcsolat rendszered, beszélj cégekkel,
3. Ahol megjelenik egy új startup ott máris jelenj meg, beszélgess vele… Nem kell letámadni, csak építsd ki felé is a kapcsolatrendszered.
4. Szervezz meetupokat, hívj meg előadókat, már működő startupokat… (tudod álmot kell adnod!)

Profit várakozás:
Attól függ mit csinálsz. Tanácsadóként azért kalkulálj óránként 10 ezer forintos fizetéssel.

Ehhez az ötlethez sokat kell tanulnod, főleg vállalkozásfejlesztés témában. Az ötletmorzsa megvan, már csak dolgoznod kell. Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: chuck624/Flickr

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később