Indíts vállalkozást: 156. ötlet – Piackutatás, profi kérdőívezés

Egy jól megtervezett kérdőív több millió forintot is hozhat annak a cégnek, akinek elkészíted, és elvégzed majd a kutatását. Erről szól ez az ötlet, vagyis arról, hogyan indítsd be egy piackutató céget. Az ötlet akkor jött, amikor a Minner.hu saját piackutatását készítettem. Hamarosan kész is lesz a hozzá kapcsolódó infografika, de nem bírtam ki, hogy ne írjam le ezt az ötletet. 2017 áprilisában a fiatalok vállalkozó kedvét vizsgáltam egy kérdőív segítségével. És itt jön a csavar.

Pár hét alatt 1100 ember töltötte ki úgy, hogy Facebook reklámok segítségével tudtam befolyásolni a kitöltés reprezentativitását (KSH adatokat megközelítően legyen benne a férfi-nő arány, kor, településmegoszlás…). És erre 13 538 forint Facebook reklámköltség ment el, ami nagyon jó arány a várható bevételhez képest, mivel a kutatásból sikerült kinyerni olyan információt, ami a Minner-nek a későbbiekben több millió forint bevételt hozhat.

156. vállalkozási ötlet: Piackutató cég
Tehát egy olyan vállalkozás, aki a megbízónak a kérdőíveit kidolgozza, kitölteti, feldolgozza, és még akár ki is értékeli.
Elárulok egy titkot: Én nemcsak azért kérdőíveztem, hogy új szolgáltatást találjak a Minner-nek, hanem azért is, mert az adatokat utána infografikára viszem, és természetesen a cél az, hogy felkapja a média. Ugye érted? Bizony ez elég erős érv, amivel meg tudsz győzni cégeket. Gondold csak el, hogy mennyi formában fel tudja használni marketing céllal: médiában (sajtóközlemény, MTI, blogok…), weboldalán, blogjában, kiadványaiban (természetesen nem kell minden adatot feltüntetnie a kutatásból, néhány információt jó megtartani magunknak.)

Milyen kutatást fognak kérni a cégek tőled?

  • új termék bevezetése előtti kutatás
  • vásárlók megismerése
  • termékfogyasztási szokások
  • új vállalkozásoknak piacfelmérés
  • vagy azért, mert ahogyan azt fent is említettem, be akarnak kerülni a médiába (megéri a minimális befektetést egy cégnek is, még úgy is, ha téged bíz meg a levezénylésével)

Sőt tudod mit csinálhatsz még! Kapcsold össze az infografikás ötlettel!32. üzleti ötlet: Az infografikákkal pénzt is lehet keresni, mutatom hogyan

Célpiac: vállalkozások, cégek, állami intézmények, önkormányzatok
Konkurencia: természetesen ez már nem új terület, így rengeteg a konkurencia, viszont amint tudsz alkalmazkodni az új trendekhez (lásd fent a Facebookos megoldásom) máris előnyöd lesz.
Megvalósítás:
1. Először is mérd fel a konkurenciádat. Nézd meg mit, mennyiért, és hogyan csinálnak. Milyen marketing csatornákat használnak ügyfelek szerzésére…
2. Tanuld meg a profi kérdőívezést (ezen kívül más technikák is vannak), ez lehet, jó pár hónapos tanulási időszak lesz számodra.
3. Vállalj el ingyen néhány céget, hogy legyen megfelelő referenciád.
4. Közben készítsd el a csomagajánlataidat (természetesen figyelembe veszed a konkurencia árazását is).
Ehhez ötlet még, hogy árazd bele például az infografika készítést is, vagy az legyen upsell terméked, így egy ügyfél még többet költ nálad, vagy így lesz összehasonlíthatatlan a tevékenységed.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: LaTransfo/Flickr

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később