Indíts vállalkozást: 156. ötlet – Piackutatás, profi kérdőívezés

Egy jól megtervezett kérdőív több millió forintot is hozhat annak a cégnek, akinek elkészíted, és elvégzed majd a kutatását. Erről szól ez az ötlet, vagyis arról, hogyan indítsd be egy piackutató céget. Az ötlet akkor jött, amikor a Minner.hu saját piackutatását készítettem. Hamarosan kész is lesz a hozzá kapcsolódó infografika, de nem bírtam ki, hogy ne írjam le ezt az ötletet. 2017 áprilisában a fiatalok vállalkozó kedvét vizsgáltam egy kérdőív segítségével. És itt jön a csavar.

Pár hét alatt 1100 ember töltötte ki úgy, hogy Facebook reklámok segítségével tudtam befolyásolni a kitöltés reprezentativitását (KSH adatokat megközelítően legyen benne a férfi-nő arány, kor, településmegoszlás…). És erre 13 538 forint Facebook reklámköltség ment el, ami nagyon jó arány a várható bevételhez képest, mivel a kutatásból sikerült kinyerni olyan információt, ami a Minner-nek a későbbiekben több millió forint bevételt hozhat.

156. vállalkozási ötlet: Piackutató cég
Tehát egy olyan vállalkozás, aki a megbízónak a kérdőíveit kidolgozza, kitölteti, feldolgozza, és még akár ki is értékeli.
Elárulok egy titkot: Én nemcsak azért kérdőíveztem, hogy új szolgáltatást találjak a Minner-nek, hanem azért is, mert az adatokat utána infografikára viszem, és természetesen a cél az, hogy felkapja a média. Ugye érted? Bizony ez elég erős érv, amivel meg tudsz győzni cégeket. Gondold csak el, hogy mennyi formában fel tudja használni marketing céllal: médiában (sajtóközlemény, MTI, blogok…), weboldalán, blogjában, kiadványaiban (természetesen nem kell minden adatot feltüntetnie a kutatásból, néhány információt jó megtartani magunknak.)

Milyen kutatást fognak kérni a cégek tőled?

  • új termék bevezetése előtti kutatás
  • vásárlók megismerése
  • termékfogyasztási szokások
  • új vállalkozásoknak piacfelmérés
  • vagy azért, mert ahogyan azt fent is említettem, be akarnak kerülni a médiába (megéri a minimális befektetést egy cégnek is, még úgy is, ha téged bíz meg a levezénylésével)

Sőt tudod mit csinálhatsz még! Kapcsold össze az infografikás ötlettel!32. üzleti ötlet: Az infografikákkal pénzt is lehet keresni, mutatom hogyan

Célpiac: vállalkozások, cégek, állami intézmények, önkormányzatok
Konkurencia: természetesen ez már nem új terület, így rengeteg a konkurencia, viszont amint tudsz alkalmazkodni az új trendekhez (lásd fent a Facebookos megoldásom) máris előnyöd lesz.
Megvalósítás:
1. Először is mérd fel a konkurenciádat. Nézd meg mit, mennyiért, és hogyan csinálnak. Milyen marketing csatornákat használnak ügyfelek szerzésére…
2. Tanuld meg a profi kérdőívezést (ezen kívül más technikák is vannak), ez lehet, jó pár hónapos tanulási időszak lesz számodra.
3. Vállalj el ingyen néhány céget, hogy legyen megfelelő referenciád.
4. Közben készítsd el a csomagajánlataidat (természetesen figyelembe veszed a konkurencia árazását is).
Ehhez ötlet még, hogy árazd bele például az infografika készítést is, vagy az legyen upsell terméked, így egy ügyfél még többet költ nálad, vagy így lesz összehasonlíthatatlan a tevékenységed.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: LaTransfo/Flickr

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek