Indíts vállalkozást: 162. ötlet: Mentor kereső, mentor portál

Ez az öltet már több hónapja érlelődik bennem. Sőt, a Minner események résztvevőinek fenntartott zárt Facebook csoportban már meg is osztottam egyszer ezt az ötletemet. Látod, megéri eseményekre jönni, előbb értesülhetsz jó és új hullámú vállalkozási ötletekről. Na, de jöjjön az új ötlet.

162. ötlet: Mentor kereső, mentor közvetítő portál

Felteheted a kérdést, hogy “de ki akar mentort?”. Őszinte leszek: én biztosan örültem volna főiskolásként, ha kapok egy olyan mentort, aki az üzleti életben dolgozik. Lehet, hogy csak mellékesként, de mentorál néhány embert, segít eligazodni az adott területen, tanít, irányt mutat… Érted már?
Az ötletet kétféle irányból is meg lehet közelíteni.
Az első, hogy elindítod a Minner 4. ötlete alapján a saját mentorszolgáltatásodat. És közben építed a mentor közvetítő portálod. >>> 4. ötlet – Karriermenedzsment, fiatalok oktatása, fiatalok karrierjének elindítása
Második verzió, hogy te nem vagy mentor, hanem csak egy olyan oldalt üzemeltetsz, ahol különböző kategóriákban felkerülnek a mentorok, óradíjukkal, referenciájukkal, de van itt még néhány ötlet, amikből összegyúrhatod a portálod. Különböző üzleti modelleket választhatsz:

  • A mentorok fizetnek, hogy felkerülnek az oldalra, pl. havidíj, vagy éves díj (plusz kiemelések…). Így kiszámítható bevételed is lehet.
    Például pluszban fizetnének a mentorok, hogy

    • megjelenhet az oldalon x darab blogbejegyzésük,
    • vagy kiemelt helyre kerülnek, főoldalra…
    • szerepelnek hírlevélben
    • Facebook oldal posztban
    • rendezvényeden szerepelnek, előadnak…
  • A felhasználók rajtad keresztül fizetnek a mentoroknak és a közvetítésért levonsz x összeget. Utóbbi nagyobb is lehet, de nehezen mérhető, ezen gondolkodj sokat, ha ezt választod.
  • Az előző két “irányhoz” hozzákapcsolhatod, hogy a felhasználók vehetnek online videókat, podcastokat adott mentortól. Valójában kiegészítve a személyre szabott mentor szolgáltatást. Ezzel így megoldod azt is, hogy mérni tudod melyik hallgató melyik mentorral áll kapcsolatban…, továbbá szinte egy mentorrádiót üzemeltetsz így.
  • Továbbá reklámozók is megjelenhetnek az oldalon, aki mentort választ, valószínűleg eljárna szívesen fizetős eseményekre…, de én konditerem reklámját is el tudom képzelni az oldalon, illetve egyetemi, vagy egyéb képzések reklámját (minner.hu is venne reklám helyet).

Célpiac: mentorok és fiatalok, vagy pályaváltók, illetve a fiatalok szülei
Megvalósítás:
1. A mentorkereső valójában megfelelhet egy babysitter, vagy freelancer közvetítő oldalnak (job portal) is. Miért írom ezeket? Mert ezek már le vannak programozva, csak meg kell venned 50-100 dollárért. Magyarosítani kell, egy-két helyre belenyúlni, és már az elég az induláshoz. WordPress sablonokra gondolok. Amikor ezt egy webfejlesztőnek, vagy WP szakinak megmutatod, egyből tudja, mire gondolok.
2. Fura, de egyik fő célcsoportod főleg a szülők lesznek. Hiszen a látogatókkal, érdeklődőkkel meg kell töltened az oldalt. Emiatt fognak fizetni neked a mentorok. Hogy érd el? 3. pont.
3. Ha én indítanék ilyen mentorkeresőt, akkor először is gyűjtenék mentorokat különböző szektorokból. Előadásokat, workshopokat szerveznék már úgy a mentorkereső oldal égisze alatt, hogy elmondanám a mentoroknak: ez a díja a rendezvények megszervezésének és annak, hogy az oldalra felkerülnek. Mondjuk első félév befizetéséből fedezném az indulást, a workshopok szervezését. A célcsoport, ahogy fent is írtam első körben a szülők.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek