Indíts vállalkozást: 164. ötlet: Illat és zene marketingszakértő, tanácsadó – Amennyire beteg ötlet, annyira zseniális

Néha használok olyan eszközöket, melyek elő hozzák belőlem a kreativitást, vagy éppen megszoktam, hogy adott tevékenység közben zenét hallgatok, de a körülöttem lévő illatokat is sokszor fel tudom idézni. Ezzel te is sokszor találkozhatsz. Ilyen esetek például: kondizáshoz megvannak a zenéim, vagy amikor Facebook poszt, vagy szövegírás brainstormingom, ötletelésem van, arra is megvannak a megfelelő zenék. Komolyan mondom, néha meghallom a rádióban az adott zenét, vagy egy boltban, szinte azonnal az a szokásos érzésem támad. Na és az illatok? Na igen!  Mindjárt meglátod, miről van szó.

A cikknek két értelmezése is lehet. Egyrészt megvalósítod a vállalkozási ötleted, továbbgondolod. Másrészt, ha van vállalkozásod, kezdd el kidolgozni, hogy milyen illattal, zenével tudod növelni a vásárlást, vagy elérni a vevőid elköteleződését.

164. üzleti ötlet: Márkaépítés, vevőszerzés zenével, illattal – Legyél te a cégek illat- és zeneszakértője

Már biztosan hallottad, hogy több cég is használ speciális illatot vagy éppen zenét arra az üzleteiben, hogy megtartsa vásárlóit, kialakítsa a márkaérzést… Az ötlet az, hogy egy cég, üzlet (vagy akár eseménynek, konferenciának…) zene vagy illat, vagy mindkettő segítségével tudjon márkaérzést elérni a vásárlóinál.  De egyébként még többet is fognak vásárolni miatta (lásd lent az ábrán). Vagyis te azzal foglalkozol, hogy ezt megteremtsd náluk. Ez az ötlet valójában brandépítéshez, márkaépítéshez is hozzákapcsolható. Tehát ez egy dobbantó a nagyobb projektek elfogásához. Például arra, hogy egy cég teljes brandépítését rád bízzák.  Egyébként pár éve találkoztam egy ilyen céggel, alább be is szúrom az infografikájukat, illetve ebben a cikkben is megtalálod: Az illatok ereje infografika

Nézd meg az ábrát alatta folytatom!

illatok marketing

Néhány tipp, ötlet a megvalósításhoz:

  • Bár lent le fogom írni, de én azonnal “rástartolnék” a franchise-okra. Rengeteg van itthon, és bizony azonnal nagy projektet lehet megfogni.
  • Az illatos dolgot érdemes úgy körbejárnod, hogy végül tőled kelljen mindig rendelniük az illatot. Így törzsvásárlóid lesznek.

Még könnyebben meg tudod valósítani!

A 100 termékötlet Kínából videósorozatunk 3. részében bemutatjuk az ipari aroma diffúzort (22. import ötlet). Illatmarketing, óriási potenciál van benne, Hiszen a vevő több dimenziós érzékelésére is tudunk hatni, és általában az illat jelenleg kiaknázatlan még a marketingben. Az illattal újabb esélyünk lehet, hogy a memóriájukba bele tudunk mászni, vagy éppen kellemes érzése lesz vásárlás közben. A másik felhasználási terület természetesen a munkahelyek, irodák.
Itt fontos megjegyezni, hogy a pénz nem a készülékekben van, hanem az illataromákban, patronokban.
A másik érdekes piac lehet ebben az egyedi illatok kitalálása (akár a kínai partner által, sőt lehet ők is tudnak adni). Ez azért is jó lehet, mert így a vevő még lojálisabb lesz hozzád, hiszen tőled tudja csak beszerezni. A célpiac egyértelműen a B2B, vagyis vállalkozóknak, cégeknek adunk el. Részlet a videóból, a fontosabb import információk. Elég nagy árrés van rajta, plusz ugye az illatpatronok.

Itt az említett videó 100 termékötlet Kínából + Tippek. 3. rész: A C-vitamintól az ipari aroma diffúzorig (illatmarketing)

Gondold tovább! Ez egy ötletmorzsa.

Célpiac: Vállalkozók, helyi üzletek, franchise-ok
Konkurencia: ezzel kevesen foglalkoznak, hamar be tudsz robbanni, sőt, piacvezető lenni
Megvalósítás:
1. Ez egy ötlet, bizony ezt tovább kell gondolnod! Meg kell tervezned, hogy az illatokat miként fogjátok a vevőtérbe juttatni, az illatot honnan szerzed be…
2. Szemelj ki egy céget, és add ingyen a szolgáltatásodat, hogy legyen referencia.
3. Ez annyira érdekes, hogy workshopokat tudsz tartani cégeknek, vagy egyszerűen direktben megkeresni őket.
4. Másik verzió, hogy ingyenes mintát adsz, utána úgy is el tudod érni, hogy külön illatot vegyenek, amit csak ők használnak. Ebben van az igazi lehetőség és a pénz.
5. Jah igen, blogolj!

Na megyek, és kitalálom a Minner illatát! Valami piros, kreatív….

[adrotate banner=”5″]

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később