Néha használok olyan eszközöket, melyek elő hozzák belőlem a kreativitást, vagy éppen megszoktam, hogy adott tevékenység közben zenét hallgatok, de a körülöttem lévő illatokat is sokszor fel tudom idézni. Ezzel te is sokszor találkozhatsz. Ilyen esetek például: kondizáshoz megvannak a zenéim, vagy amikor Facebook poszt, vagy szövegírás brainstormingom, ötletelésem van, arra is megvannak a megfelelő zenék. Komolyan mondom, néha meghallom a rádióban az adott zenét, vagy egy boltban, szinte azonnal az a szokásos érzésem támad. Na és az illatok? Na igen! Mindjárt meglátod, miről van szó.
A cikknek két értelmezése is lehet. Egyrészt megvalósítod a vállalkozási ötleted, továbbgondolod. Másrészt, ha van vállalkozásod, kezdd el kidolgozni, hogy milyen illattal, zenével tudod növelni a vásárlást, vagy elérni a vevőid elköteleződését.
164. üzleti ötlet: Márkaépítés, vevőszerzés zenével, illattal – Legyél te a cégek illat- és zeneszakértője
Már biztosan hallottad, hogy több cég is használ speciális illatot vagy éppen zenét arra az üzleteiben, hogy megtartsa vásárlóit, kialakítsa a márkaérzést… Az ötlet az, hogy egy cég, üzlet (vagy akár eseménynek, konferenciának…) zene vagy illat, vagy mindkettő segítségével tudjon márkaérzést elérni a vásárlóinál. De egyébként még többet is fognak vásárolni miatta (lásd lent az ábrán). Vagyis te azzal foglalkozol, hogy ezt megteremtsd náluk. Ez az ötlet valójában brandépítéshez, márkaépítéshez is hozzákapcsolható. Tehát ez egy dobbantó a nagyobb projektek elfogásához. Például arra, hogy egy cég teljes brandépítését rád bízzák. Egyébként pár éve találkoztam egy ilyen céggel, alább be is szúrom az infografikájukat, illetve ebben a cikkben is megtalálod: Az illatok ereje infografika
Nézd meg az ábrát alatta folytatom!
Néhány tipp, ötlet a megvalósításhoz:
- Bár lent le fogom írni, de én azonnal „rástartolnék” a franchise-okra. Rengeteg van itthon, és bizony azonnal nagy projektet lehet megfogni.
- Az illatos dolgot érdemes úgy körbejárnod, hogy végül tőled kelljen mindig rendelniük az illatot. Így törzsvásárlóid lesznek.
Még könnyebben meg tudod valósítani!
A 100 termékötlet Kínából videósorozatunk 3. részében bemutatjuk az ipari aroma diffúzort (22. import ötlet). Illatmarketing, óriási potenciál van benne, Hiszen a vevő több dimenziós érzékelésére is tudunk hatni, és általában az illat jelenleg kiaknázatlan még a marketingben. Az illattal újabb esélyünk lehet, hogy a memóriájukba bele tudunk mászni, vagy éppen kellemes érzése lesz vásárlás közben. A másik felhasználási terület természetesen a munkahelyek, irodák.
Itt fontos megjegyezni, hogy a pénz nem a készülékekben van, hanem az illataromákban, patronokban.
A másik érdekes piac lehet ebben az egyedi illatok kitalálása (akár a kínai partner által, sőt lehet ők is tudnak adni). Ez azért is jó lehet, mert így a vevő még lojálisabb lesz hozzád, hiszen tőled tudja csak beszerezni. A célpiac egyértelműen a B2B, vagyis vállalkozóknak, cégeknek adunk el. Részlet a videóból, a fontosabb import információk. Elég nagy árrés van rajta, plusz ugye az illatpatronok.
Itt az említett videó 100 termékötlet Kínából + Tippek. 3. rész: A C-vitamintól az ipari aroma diffúzorig (illatmarketing)
Gondold tovább! Ez egy ötletmorzsa.
Célpiac: Vállalkozók, helyi üzletek, franchise-ok
Konkurencia: ezzel kevesen foglalkoznak, hamar be tudsz robbanni, sőt, piacvezető lenni
Megvalósítás:
1. Ez egy ötlet, bizony ezt tovább kell gondolnod! Meg kell tervezned, hogy az illatokat miként fogjátok a vevőtérbe juttatni, az illatot honnan szerzed be…
2. Szemelj ki egy céget, és add ingyen a szolgáltatásodat, hogy legyen referencia.
3. Ez annyira érdekes, hogy workshopokat tudsz tartani cégeknek, vagy egyszerűen direktben megkeresni őket.
4. Másik verzió, hogy ingyenes mintát adsz, utána úgy is el tudod érni, hogy külön illatot vegyenek, amit csak ők használnak. Ebben van az igazi lehetőség és a pénz.
5. Jah igen, blogolj!
Na megyek, és kitalálom a Minner illatát! Valami piros, kreatív….
[adrotate banner=”5″]