A biztonságtechnológiaval kapcsolatos  területet most is érintjük majd. A vállalkozásoknál, intézményeknél, iskoláknál, ügyvédeknél naponta rengeteg irat, fájl keletkezik keletkezik nap mint nap. Ezek rendszerezése csak egy probléma, de annak tárolása, biztonsági másolata még égetőbb probléma a cégeknél. És akkor még az adatvédelemről nem is beszéltünk. Az új GDPR szabályozás még inkább rákényszeríti a cégeket, hogy körültekintőek legyenek az irataik kezelésével, annak biztonságával.  A felhő adattárolást (cloud) egyre több cég ismerte már fel, de még mindig kevesen viszik fel az online térbe a szerződéseket, dokumentumokat. Pedig azok sokkal könnyebben kereshetőek lennének. Ennek oka lehet a biztonság kérdése is, de ezt a problémát könnyen áthidalhatjuk

31. vállalkozás ötlet: Fontos dokumentumok online felhőben (cloud) tárolása, scannelése, biztonsági mentések kezelése

Több példát is hozok ebben az ötletben, hogy merre indulhatsz el. Vannak egyszerűbb és vannak bonyolultabb megoldások is. Vágjunk is bele!

Egy biztos a jelenlegi online megoldásoknak köszönhetően a meglévő platformokra (pl Amazon Web Services, Google Cloud…) épülő IT céget létre tudsz hozni. Ha nem vagy IT-s akkor vedd magad körül olyannal, aki igen. Majd mond neki, hogy olyan megoldást találjatok ki, ami például Amazon Web Services api gateway-ra épül. Vagyis lényegében hozzá csatlakoztok az Amazon szolgálatásaihoz, arra építetek egy IT céget.

A képlet tehát egyszerű, megkeresel ügyvédi irodákat (sok van belőlük), intézményeket, elmondod nekik miért jó ez a szolgáltatás. Nem kell minden papírjukat feltölteni, elég csak a legfontosabbakat is.  A biztonságot is kiemelheted, az lesz a fegyvered, hiszen az ügyvédi iroda szerverén elhelyezett dokumentumok eléggé könnyen feltörhetők. Ezzel szemben te ezt áthidalod, méghozzá úgy, hogy leszerződsz olyan felhő szolgáltatókkal, mondjuk mint, a  Tresorit nevű magyar startup, sokkal vonzóbb ajánlatot tudsz számukra adni.. Ők biztonságos felhő alapú szolgáltatást árulnak. A legbiztonságosabb cég. Náluk fogod tárolni a partnereid (ügyvédi irodák…) dokumentumait.

Milyen irányokba indulhatsz el?

  • Felhőszolgáltatás. Milyen jó lenne, ha egy hazai cég felhőszolgáltatását használhatnák a cégek? Sőt beállítható jogosultságokkal.
  • Digitalizálás: dokumentumok digitalizálása egy cég esetében és azok könnyű kereshetősége, biztonsági mentések megléte
  • Biztonsági mentés – Fontos szolgáltatás lenn.

a, ötlet: Szóval te scannelsz, föltöltöd a tárhelyre, adminisztrálsz, ennyi.
b, ötlet: Olyan megoldást csinálsz, amivel ők könnyedén fel tudnak tölteni anyagokat, azt biztonságban tudják tárolni. Tehát erre egy valamilyen online felületet csinál. Például api integrációval kapcsolódik a Tresorithoz és mellette adsz nekik egy megoldást a könnyen kereshetőségre.
c, ötlet: Meglovagolva a piacot te saját magad indítasz el egy felhős szolgáltatást, amiben dokumentumaikat tudják kezelni. Mondjuk Amazonon, vagy Google Cloud, vagy Microsoft Azure környezetre építesz egy felhős céget (fent volt példa az api gateway használta).

Célpiac:  Ügyvédi irodák, könyvelők, önkormányzatok, egyetemek, iskolák…
Konkurencia: Főleg informatikai cégek álltak rá erre, de még van hely a piacon, nem is kevés.
Megvalósítás, üzlet:
1. Leszerződni a Tresorittal ,vagy C ötlet fent.
2. Megkeresni az ügyvédi irodákat, intézményeket.
3. Mivel a bizalmat fel kell építened, ezért tudod mi jön? Blog írása, szakmai cikkekkel, biztonságról, felhőkről…
4. Egy egyszerű ötlet, gondold tovább:
Tresoritnál kibérelsz egy nagy tárhelyet, ügyvédi iroda átadja a papírokat, te bescanneled, feltöltöd a felhőbe. Ezért te fizetsz a Tresoritnak, de a 20-40 eurós havidíj (ennyit fizetsz a Tresoritnak), nem fog hátba vágni, még az elején sem. Te elvégzed a scannelési munkát, ez jó az ügyvédi irodának is. Persze gondold tovább, én csak ötletet morzsát adok.

Profit várakozás:
a, ötlet esetében: Napidíjat kérnék (ügyvédek is úgy dolgoznak, sőt óradíjban). Kérhetsz oldalanként is díjat, de véleményem szerint az elvégzett munka és az oldalak száma egyenes arányban van.
Egy-egy ügyvédi irodától így havi 20-50 ezer forintot is elkérhetsz. Mivel egyszerre több céggel fogsz együttműködni, nem nehéz kikalkulálni a profitot. Hajrá.
b és c ötlet esetében: kalkulálj ki egy havidíjat, amiben használhatják a te rendszeredet. Ha megoldod a későbbiekben a különböző általuk használt szoftverek integrációját akkor még többet kérhetsz érte. Kb. havi 5-25 000 forintot el lehet kérni egy cégtől.

Ha még csak tervezed a vállalkozásodat - Vállalkozás indítás minikurzus 5900 Ft-ért
Ez a rövid kis kurzus nemcsak hasznos információkkal, tippekkel lát el, hanem még motiválni is fog, hogy belevágj a vállalkozásodba. Már több mint 190-en a tanítványok között!!! Ár-érték arányban is nagyon jó döntés. Kattints ide!
Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozás építés képzés +mentorprogram
Több órányi videós tananyag. Benne üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról. És közben a Minner segít, hogy megvalósítsd a vállalkozásodat. Kattints ide!
Volt már olyan, hogy valaki megvalósított egy ilyen ötletet?
Naná! Csak nem írom le, mert akkor nem kezdenél bele! Mindenki máshogyan valósítja meg! Gondold tovább az ötleteket!
Hogyan kezdjek neki? Ehhez írtam egy cikket:
Így használd a Minner vállalkozás ötleteit Vagy nézd meg én hogyan valósítottam meg az egyiket (videós esettanulmány): Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet - vlog
Szeretnéd képezni magad, hogy még jobb vállalkozó legyél?
A Minner Akadémia videós oktatása segítenek benne! www.minnerakademia.hu

 

Ne csak olvasd, hallgasd is Minnert!
11 érdekes, üzleti, vállalkozásokkal kapcsolatos podcast, hanganyag vár rád! És még bővülni fog! Kattints ide!