35. üzleti ötlet: 4 fotó bróker ötlet – Add el a képeid és keress pénzt

Soha nem gondoltam volna, hogy fotósként rengeteg pénzt lehet keresni, pedig így van. Az interneten egyre több kép kell, főleg blogoknak, cégeknek, sőt az Instagramról nem is beszélve… A képek felhasználhatóságát nagyon jól védik jogilag, így gombamód nőnek a stock photo oldalak. Vajon érdemes még indítani egyet? A véleményem az, hogy igen, persze bele kell vinni több extrát.

35. üzleti ötlet: Fotó bróker (“B” és a “D” ötlet elég ütős)

Az “A”ötlet az, hogy egy weboldalt üzemeltetsz, ahová a fotósok fel tudják tölteni képeiket, azokat pedig meg tudják venni a cégek, bloggerek… Ebben az esetben érdemes vállalkozóktól havidíjat kérni, melyért meghatározott számú képet használhatnak fel.
A “B” ötlet az, hogy olyan weboldalt hozol létre, ahol egy képet, fotót, csak egyszer vehet meg valaki (Alapesetben a legtöbb ilyen weboldalnál többször is megvehető ugyanaz a kép). Ez, azért jó, mert így prémiumként is tekinthetnek rá a vásárlók. Bizony! Nem leszel olcsó! Nagyobb cégeknek is jó, hogy nem látják ugyanazt a képet másik cég reklámjában, weboldalán…
A “C” ötlet pedig az, hogy te vásárolod fel a képeket a fotósoktól, melyet eladsz az interneten. Ez akkor jó, ha van tőkéd, és előre fel tudod vásárolni a képeket.
A “D”  ötlet: Instagram képekből profitálhatnak a felhasználók. Ki ne szeretne olyat, hogy képeket tölt fel az Instagramjára, és azokat megveszik, melyből ő profitál. Legyél te az összekötő. Az emberek csatlakozhatnak a weboldaladhoz az Instagram fiókjukkal, a vevők (vállalkozók) keresnek a képek között, majd a vásárlásból kapnak jutalékot a felhasználók. Utóbbi kidolgoztam egy startup ötletben is: Startup ötlet: 4. Instagram képből bevétel – instastock

Célpiac: Vállalkozók, cégek
Konkurencia: Már sok konkurencia van, ezért plusz extrákkal kell kiemelkedni, pl. a “B” ötlet
Megvalósítás, üzlet:
1. A piacra nehéz betörni, szóval először én itthon próbálkozz. Majd később terjeszkedj. Jó célpiac lehet a szerb térség, sőt Görögország és környező országok (tapasztalat).
2. Szövegírókat, bloggereket keresnék meg először, és nekik felajánlanék kedvező csomagokat.
3. Nem árt persze fotósokkal is felvenni a kapcsolatot, és feltölteni pár ezer képet! (Nézd meg melyik a top letöltött képek a stock photo oldalakon, azokhoz hasonlót érdemes feltenni.
4. Egy jó magyar oldallal itthon hamar felépíthetsz 100-200 havi előfizetőt. Ami már megalapozza a sikert.
5. A “D” ötlet a legjobb mind közül, véleményem szerint az a leggyorsabban megvalósítható! Mondjuk a “B” ötlet sem rossz. Prémium fotós oldal.

Profit várakozás:
Nézz rá a Dreamstime áraira, csomagjaira. Láthatod, hogy csomagajánlatban kb. 100 forint egy kép ára, ennyit fizet a vállalkozó, ebből 30-50% a jutaléka a fotósnak. Ha a “B” ötletet valósítod meg, adhatod drágábban a képeket, én 1000-2000 Ft-ért adnám az olyan képeket, amit csak egyszer lehet felhasználni, megvenni.


Vágj bele még ma! De, azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek