A startupokról írtam már a 21. ötletnél. Most nem a befektetők és startup kapcsolódását segíted elő ebben az üzleti ötletben, hanem egyből a vásárlót és a kezdő vállalkozót kötöd össze. Hasonló elképzelés, mint a közösségi finanszírozó oldalaknál, de picit lefordítjuk az emberek nyelvére, és úgy alakítjuk ki, hogy a vásárlók is szándékot mutassanak a termékekre.
41. vállalkozás ötlet: Early bird, vagyis bevezető, új termék megvásárlását közvetítő weboldal
Ezt nemcsak kezdő vállalkozások használhatják majd ki, hanem új terméket bevezető cégek is, ez lesz bent a legjobb. Az oldalra felöltik az új termék leírását, fotóját, videóját… és azt, hogy mikorra készül el: pl. Minner Premium egyedi dollár mintájú toll (csak kitaláltam a terméket) fényképét feltölteném a weboldalra mint vállalkozó. A vásárlók mivel ez még csak „prototípus”, friss termék így olcsóbban megkaphatják (de még nem gyártattam le). A vásárló előre fizet mondjuk 2000 Ft-ot ezért, és tudja, hogy 2 hónap múlva kapja meg.
A vállalkozó meg is határozhatja, hogy akkor indul a gyártás, ha összejön pl. 100 rendelés. Te kb 5-10%-ot fogsz levonni közvetítői díjként az előre befizetett tőkéből. Persze csak akkor, ha a meghatározott darabszámú rendelés összejön a határidőre. Jó a felhasználóknak, jó neked, és jó a vállalkozásoknak, mert előre megkapják a finanszírozáshoz szükséges összeget.
Még egy jó példám van, nézd meg ezt a kártyajátékot, ezt is hasonló oldalon hirdették meg, és özönlöttek a vásárlók, végül is globálisan 2,4 milliárd forintot gyűjtöttek össze, ebből már egyszerűen legyártották a terméket.
Célpiac: Vállalkozók, startupperek
Konkurencia: Már volt hasonló próbálkozás, de fontos az, hogy jól tálald a weboldalad, így a kuponos oldalakhoz lesz hasonló az oldalad, azt meg szeretik az emberek. Sok múlik azon, hogy megértik e a felhasználók (vásárlók) mit is nyernek ők ezzel. (spórolnak)
Megvalósítás, üzlet:
1. Készítsd el a weboldalad. Már részben le is van programozva, olcsón meg lehet venni.
2. Keress meg olyan startupokat, cégeket, ahol új termékeket gyártanak
3. Reklámozd úgy a vásárlóknak, hogy ezzel spórolnak, legyen a termékeknél %jel is.
4. Menj el startup rendezvényekre, folyamatosan keresd az új vállalatokat.
5. Nyiss más cégek felé is, pl early bird koncert jegyek…(ezek felpörgethetik a látogatottságot)
Profit várakozás:
5-10%-ot tudsz levenni minden sikeres „projektből”.
Ehhez főleg kitartás kell, de hamar felkaphatja a média, így a látogatottságoddal nem lesz gond. Az ötletmorzsa megvan, már csak dolgoznod kell. Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
[adrotate banner=”5″]
Fotó: indiegogo