70. üzleti ötlet: Legyen a munkád a chatelés

A 64. vállalkozás ötlethez, vagyis a virtuális asszisztenshez szolgáltatáshoz lesz hasonló a mostani. Láttál már olyan weboldalt, ahol chat van? Jobb oldalt alul szokott lenni. Néha fel is ugrik, és megkérdi miben segíthetnek… Több cég is alkalmaz ilyet, lehet még én is kipróbálom egyszer. A háttér működése elég egyszerű, több olyan chat is van, aminél a cég a választ (vagy az aki a chatet kezeli) egy applikáción, vagy weboldalon keresztül adja meg. Szóval ott sme kell lenni folyton a gép előtt, csak pittyen egyet, mintha Facebook chat üzenet lenne. Nézzük is az ötletet, de szerintem már tudod is.

70. vállalkozás ötlet: Virtuális ügyfélszolgálat, weboldal chat szolgálat, chatbot

Két ötlettel készültem. Egyik az, amikor te látod el az ügyfélszolgálati feladatokat, másik pedig az, amikor chatbotot készítesz ügyfeleidnek.

a, ötlet – Nagyon sokszor kérdeznek a vásárlók, ügyfelek chaten is, és sajnos erre a cégeknek nincs megfelelő emberük. Sokszor választ sem kapnak a kérdezők, ezt én is tapasztaltam. Pedig hasznos lehet, és ezt a feladatot akár egy külsős is el tudja látni, mivel a termékeket hamar megtanulhatod, és ez előrevetíti azt is, hogy hosszútávon alkalmazni fognak, vagyis hosszútávú megbízási szerződésed lehet.
Tehát a cég weboldalán ott a chat, ha kérdez valaki az nálad pittyen, és te válaszolsz. Ezért kapsz pénzt.

Érdemes olyan céget is direktbe megkeresni, akinél már van chat. Próbáld te ki, válaszolnak e… és ha sokáig nem akkor máris van okod, hogy felhívd őket, és rávedd a szolgáltatásodra. A termékek betanulása rengeteg idődet fogja felemészteni, és az egyéb kérdések. Sokszor kell majd telefonos kapcsolatot is fenntartanod a megbízóddal, mert lehet egyik ügyfelük kérdez valamit, igaz ilyenkor át is irányíthatod a megfelelő emberhez.

b, ötlet Foglalkozz a chatbotokkal.

Ehhez az ötlethez hozzákapcsolható, sőt akár teljesen fel lehet vele turbózni az ötletet. Vagyis chatbotok készítése, beállítása. pl. Facebook Messenger, Viber…
Ez eléggé átalakítja az üzleti modellt is. A Facebook Messengerhez csatlakozott chatbotok most a legelterjedtebbek, mint ügyfélszolgálatra, mint marketing célra lehet használni őket, sőt még adminisztrációs célra is. A cél, hogy megtanuld és utána ügyfeleknek chatbotokat készítés, építs. Egyre több cég ismeri fel ennek a lehetőségét!
Tanuld meg a chatbotok készítését (nem kell hozzá programozói tudás):

A chatbotnál feladataid lesznek:

  • chatbot elkészítése – nem kell félni tőle. Beszélgetéseket, beszélgetés útvonalakat kell megtervezned. Mindent egy kezelőfelületen keresztül.
  • karbantartása, bővítése
  • chatbeszélgetések mendzselése. Több ezer chatüzenetnél még ha automatikus is közbe kell néha avatkozni.

A supportos részhez. Miben tudsz te majd választ adni?

  • céges kérdésekben, termékekben…
  • szoftver, termék beállításban
  • kiszállítási idő
  • mire lehet használni adott terméket
  • paraméterek
  • mikor van a nyitva tartás…. (tudnak ám kérdezni)
  • hibabejelentés
  • rendelés felvételét is intézheted így…

Van rá piaci igény? A több tizezer cég közül neked elég 10-et meggyőznöd. Érdemes havidíjban gondolkodnod. Menni fog? Van rá kereslet? Naná, sok cég használ chatet, de akire rábízzák neki az egész nyűg, hátráltatja a munkában… Ez fontos érv lesz az értékesítésed során.

Célpiac: Vállalkozások, marketing ügynökségek
Megvalósítás, üzlet:
1. Én a chatbot építést javaslom és arra építed rá a supportos részt. Tehát először tanuld meg a chatbot készítést. Chatbot tanfolyam itt.
2. Készíts saját magadnak weboldalt, persze ilyen chat is legyen rajta. Figyelem! Ezek ilyen privát chatek, csak a kérdező látja és te, persze archivál a rendszer.
3. Amikor megkeresel így egy céget, mutasd meg a saját weboldaladon keresztül, hogyan is működik. Sőt a legjobb, ha a chatbotot használod saját marketing célra is, így könnyebb meggyőznöd az érdeklődőket.
4. Ahogy már fent is írtam a feladataid a chatbot elkészítése, menedzselése, bővítése.

Profit várakozás:
Az egyrészt előny is, hogy a cégről sok mindent megtudsz, mert így hosszútávra is alkalmazni fognak, érdekük nekik is.  A betanulási időszakért is kérj pénzt. Havi 50 – 70 ezer forint megbízási díjat kérj egy-egy cégtől. Így kb. 7-10 céget fogsz elbírni egyedül. Napi 8 órában.

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Envato

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek