Indíts vállalkozást: 82. ötlet – Ajándékkártya adok-veszek portál

Dátum

Megosztás

Te kaptál már ajándékkártyát? És levásároltad mindig teljesen? Tudtad, hogy itthon is rengeteg olyan kártya van, amit fel sem használnak. Vagy éppen, aki kapja lehet megválna tőle, és jobban örülne a készpénznek? Sokszor munkahelyen is kapnak ilyet valamilyen javadalmazás miatt. Adott így egy olyan piac, akik szívesen megválnának a kártyájuktól. Nem sok, mondjuk napi 20-100 fő. Aztán ott a másik réteg, aki fizetne értük úgy, hogy közben spórol 20-30%-ot. Pl. 10 ezer forintos utalványt megvesz 8000 forintért.

82. ötlet: Ajándékkártya, illetve kuponok adok-veszek portál
A Vaterán találhatók ehhez hasonló ajánlatok. Az ötle az, hogy egy portált, vagy egy applikációt készítesz, amivel feltölthetik az emberek ezeket. Sőt nem csak ajándékkártyákat tölthetnének fel, hanem az olyan kuponfüzeteket is, amiket valaki összegyűjt, de nem vásárolja le (pl edényre vagy késkészletre, meg hasonlókra….), így árulja 500-1000 forintért, más meg megveheti, és még így is olcsóbban veszi meg adott termékeket. Én pl pont nem tudtam összegyűjteni a Relay-nél a matricákat, pedig a kést már kiválasztottam :). Jó lett volna egy ilyen portál akkor.
De, például akkor is, ha éppen ruhát mennék vásárolni, felmennék a portálra és látnám, hogy valaki elad 8000 forintért egy 10 000 forintos H&M ajándékkártyát, máris elgondolkoznék rajta.

Jah, hogy miből lesz profitod? Alapból, aki ilyen utalványokat szeretne vásárolni azt azért teszi, mert olcsóbban akar valamit megvenni. Szóval érdemes aláépítened egy BónuszBrigádhoz hasonló kuponoldalt. Ez az első ötletem. A Google reklám sem árt, abból is nagy bevételed lehet.
A másik megoldás lehet az, hogy rajtad keresztül megy az eladás, és kb. 10%-os jutalékot veszel le az emberektől. Elvileg a legtöbb ilyen kártyát ellenőrizni is lehet online, hogy tényleg annyi keret van e rajta.

Célpiac: ajándékkártya tulajdonosok, nagy kupongyűjtők… és persze a vásárlói réteg
Konkurencia: ilyen kifejezetten még nincs, illetve részben a Vatera a konkurencia
Megvalósítás, üzlet:
1. Applikáció és a weboldal is jó ötlet lehet.
2. Először kérdezd körbe az ismerőseid, kinek van olyan utalványa amit nem tud elkölteni. Tegyétek fel a weblapra.
3. Ennél az ötletnél azt is javaslom, hogy költs rá Facebookon. Napi 1-2 ezer forintból már szép követőtáborod lehet, és máris megindul az oldal.
4. Az eladások utáni 10%-hoz komoly infrastruktúrát kell kitalálnod, de ha megvalósítód, akkor gyorsan gyarapodna a céged bevétele.
5. A közösségi oldalakon aktívan tudsz szerepelni, mert az emberek ugranak az ilyen ajánlatokra.
Nekem például fura az, hogy a Vatera a közösségi hálókon nem valami aktív, mekkora piacot szalasztanak el. Hétfőn fel is hívom őket 🙂

Profit várakozás:
Tehát egyrészt a reklámozókból jöhet a bevétel a másik pedig az eladások után járó 10%-ból. Ezt alakítsd ki.

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: H&M

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!