Indíts vállalkozást: 85. ötlet – 3D nyomtató javítás, értékesítés

Ez lesz a harmadik üzleti ötletem már a 3D nyomtatóval kapcsolatban. Mégis ez lesz a legfontosabb, sőt ez kiszolgálja a másik kettőt is. 2014. novemberében a Minner.hu-n a 3D nyomtatás hete keretében napi 5-10 cikket olvashattál a 3D nyomtatásról. Akkor én sok 3D nyomtatós cég életébe betekintést nyertem. És, mindenhol elmondták, hogy aki otthonra vesz nyomtatót, az jó, ha nekiáll és megtanulja tényleg hogyan működik a szerkezet, mert sokat kell állítgatni. Szóval, ha úgy nézzünk jelenleg a piacon kifejezetten olyan 3D nyomtató nincs, amit mondjuk egy kezdő, elektronikához, számítógépekhez nem értő személy tudna használni. Ha van is az nagyon drága. És, ha elromlik max porosodik. Na, erre már lehet vállalkozást építeni. Mindenki örülne egy szerelőnek, és sok dizájnercég, ötvös, reklámügynökség kezdi el a jövőben használni ezt a technológiát, nekik pedig kell a jó support.

85. ötlet – 3D nyomtató javítás, értékesítés
Alapesetben tehát úgy működnél, mint egy autókereskedés, aminél van szerviz is. Az eladásból kevés a jutalék, viszont a javítás, karbantartás miatt megvan a havi bevételi forrásod, ami nem is kis pénz lesz. Ha mérnök a végzettséged, vagy olyan szakon tanulsz, tanultál, akkor nem lesz bonyolult megtanulnod a 3D nyomtatók működését. Sok tutoriál videó is van. Érdemes fizikai boltot is létrehoznod, mert szeretik az emberek megnézni ezeket a gépeket. A tervezésre külön oktatásokat tarthatsz, mivel 3D-ben nem egyszerű tervezni. Sok sablon viszont letölthető az internetről. Remélem érthető az ötlet, tovább nem is érdemes magyaráznom. Tudod ötletmorzsa, a kivitelezés rajta múlik.

A többi 3D nyomtatós ötlet (a cikk, ötlet még folytatódik a linkek alatt)
Indíts vállalkozást: 37. ötlet – Reklámajándék 3D nyomtatóval
Indíts vállalkozást 42. ötlet – Webshop 3D nyomtatós tárgyaknak

Célpiac: egyrészt cégek, másrészt magánszemélyek. Sok cégről hallottam már, hogy vettek 3D nyomtatót, és ott porosodik csak.
Konkurencia: elég kevés még, sőt vidéken nagyon alacsony a konkurencia
Megvalósítás, üzlet:
1. Tanulj meg mindent a 3D nyomtatókról. Ezzel persze nem mondtam újat.
2. Mivel még mindig új technológia, ezért sokat kell magyarázni az embereknek majd. Erre készülj fel.
3. A fizikai boltod esetében szervezz workshopokat, bemutatókat…
4. Oktassa is, vagy kérj fel oktatókat, megtérül az fix. Legyél te a 3D nyomtató szaki Magyarországon.

Profit várakozás:
Szervizelésért 5-10 ezer forintot is elkérhetsz, vagy havidíj ellenében, mindig beállítod neki a nyomtatót. 3D nyomtatók esetében 10-30% -ot tudsz kérni eladásonként. Egy átlagos jó gép ára 150-400 ezer forint körül mozog. Ennyit kifizetnek mobilra is az emberek, szóval 🙂 tudod a marketinget.

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

A vállalkozás ötletek megjelenését, terjesztését a 3millioforint.hu oldalon jelen lévő reklámozók támogatják.
[adrotate banner=”5″]
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek