Külföldön nagyon jó bevált módszer, vagyis üzleti modell a havidíjas webshop. Erre jó példa az a cég, akiről írtam már a Minner.hu-n, ők borotvát árulnak és te havonta megkapod. Itthon még nem hallottam olyan cégről, aki kiemelkedő lenne ilyen üzleti modellel. Pedig megtalálva a jó terméket, véleményem szerint abszolút lenne piaca. A vásárlóból egyből törzsvásárlót csinálsz. Nemcsak egyszer győzöd meg, hanem többször tud rendelni tőled. Értelemszerűen főleg az olyan termékek jók egy ilyen vállalkozás ötletben, ami hamar fogy, illetve meg akarja magát kímélni a vevő, hogy be kelljen mindig mennie a boltba.
86. ötlet: Havidíjért zokni, boxer, bugyi, póló…
Én kezdetben egyre állnék rá. Tételezzük fel a zoknit választod. Készítesz egy weboldalt, ahol a zoknik közül tud választani a vevő. Utána kiválasztja, hogy havonta, kéthavonta, vagy negyedévente szeretné, ha kiszállítanád neki az adott darabszámot. Pl. havi 2 pár zoknit szállítasz ki, ő meg vett 24 párat. Ez egyrészt méretben is olyan kicsi, hogy sima borítékban kiszállítják, másrészt új párnak havonta én is örülnék.
Ugyanez vonatkozik a többi felsoroltra is. Külföldön még melltartót is lehet ilyen havidíjas szolgáltatásban venni. Láthatod tehát, hogy olyan termékeket választanak az erre szakosodott cégek, amiket próbálgatni nem kell. A cégnek is jó, mert elkötelezett vevő lesz.
A trendek azt mutatják, hogy a női előfizetéses ötletek ruhanemű esetében jobban bejön. Főleg annak tudható be, hogy a ruhavásárlók célközönsége a nők körében sokkal nagyobb.
Célpiac: Ha maradunk a zokni példánál, akkor a férfiak pont jó célcsoport lesz számodra, nem hiszem, hogy sokat gondolkodnának a vásárláson, rányomnak, és havonta jön a zokni
Konkurencia: az adott területen több webshop is konkurenciád lesz, de te fogsz újító lenni a piacon!
Megvalósítás, üzlet:
1. Ugyanígy webshop motort érdemes használni a weboldaladnál. Igaz, hogy kevés termék lesz, de a megrendelést végig kell kattintgatnia a vásárlónak.
2. A célcsoportodat akár szűkítheted is először az irodában dolgozókra. Oda szórólapokat is vihetnél, közel az irodaházakba.
3. Fontos, ne a zoknit add el, hanem azt az élményt, hogy havonta kapja a rendelést.
4. Javaslom a Klub szó használatát, mint a borotválkozó klub esetében is használják. Ez olyan hatást kelt, mintha valahová tartozna a vásárló.
Profit várakozás:
20-30%-os árréssel tudsz is dolgozni. Így kiszámolva viszont sok zoknit kell eladnod.
Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.
[adrotate banner=”5″]