Egy fris megbízómmal beszélgetve egy új vállalkozás ötletem támadt. Anno még amikor a családdal mentünk Horvátországba, emlékszem, hogy pár száz eurót adtunk egy magyar hajósnak, hogy motorcsónakkal 1-2 órát kint legyünk a tengeren. Megérte, naná. És a hajósnak? Hát persze, hogy neki is megérte. Ebből már nem nehéz kitalálni mi a következő ötletem.
99. üzleti ötlet: Hajóskapitány, tengeri hajózás üzlet, tengeri utak szervezése
Ha te vagy a kapitány, vagyis a te vezeted a hajót, motorcsónakot, akkor több pénzed is megmarad hajó utak szervezéséből. Ehhez persze kell az, hogy legyen jogsid hajóra, vagyis legyen vizsgád. 100-200 ezer forintból lazán le tudsz vizsgázni úgy, hogy utána néhány hónap gyakorlással már vállalkozásban utaztass embereket. Télen előmarketinget csinálsz, illetve még tavasszal is, majd nyáron lesz a legnagyobb melód, ősszel meg a levezetés. Mindig is ilyen melóról álmodtam 🙂 Te nem?
Friss (2018-as frissítés): Amikor még ezt a cikket írtam nem ismertem Barlay Kristófot, aki eszméletlen sikeres lett ebből. 21 éves és több száz embert irányít a rendezvényszervező cégében – sztori
Hajó! Na igen, hajót majd kell szerezned, de könnyen ki tudod alakítani a kapcsolataidat, hogy bérelni is tudsz majd a motorcsónakot. Ez lesz az egyik legnagyobb költséged majd,de bérlés jó is, mert amúgy egy a hajónak is sok a karbantartási költsége… Fixen be tudod kalkulálni majd a költségeidbe. Ebben segíteni fog Molnár Endre is, így rá támaszkodhatsz akár ebben is. Tapasztalata is van ebbe, sőt a turizmusban is otthon van, így tényleg lerövidíti a vállalkozásod beindítását a vele való kapcsolat.
Miért jó most belevágni?
Ha most levizsgázol és lesz jogsid tengeri hajóra, akkor jövő májusra már szervezheted is a hajóutakat a magyaroknak. Előleget úgy is be kell szedned, hogy időpontokat foglaljanak, illetve kisebb apartmanokkal is beszélhetsz, hogy jutalék fejében reklámozzák a szolgáltatásodat (én a búvártúrák szervezőit is megkeresném). Így már tudsz kalkulálni is, és beszélni a hajó tulajdonosokkal a bérléssel kapcsolatban, és mivel többször ki fogod bérelni, így kedvező ajánlatokat tudsz kialkudni. Napi 1 fuvarból már meglesz a bérleti díj, a többi fuvar már a te profitod (ez csak alap kalkuláció).
Célpiac: Horvátországba utazók, apartmanok, utazási irodák
Konkurencia: Persze, már van konkurencia, mégis a piac nyitott, és tudod marketingben mindig lehet előnyöd
Megvalósítás, üzlet:
1. Legyen meg a hajós jogsid már most!
2. Járd körbe, hol mennyiért tudsz olcsóbban bérelni hajót, akár több alkalommal is (kedvezőbb áron).
3. Csinálj saját Facebook oldalt, kezdd el reklámozni már most. Beszélj apartmanosokkal
4. Írj blogot, a hajózásról, a látnivalókról… Mivel hajós kapitány leszel, ezért meg is kell ismerned azt, hogy merre viszed őket.
5. Állj rá akár a búvárkodásra is, vedd fel a kapcsolatot búvártúra szervezőkkel.
Profit várakozás:
Napi 1 fuvarból már meglesz a bérleti díj, a többi fuvar már a te profitod (ez csak alap kalkuláció).
Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.
[adrotate banner=”5″]